کد خبر: ۱۱۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶

بهسازی پیاده رو بلوار امام علی سروستان شاید وقتی دیگر!

دو هفته از سانحه تلخ تصادف سه دانش آموز دختر سروستانی در بلوار امام علی(ع) سروستان گذشت اما هنوز هیچ اقدامی از سوی شهرداری سروستان و شورای اسلامی این شهر جهت بهسازی پیاده روهای این مسیر پر رفت و آمد صورت نگرفته است.

به گزارش شیرازه، حدود 20 سال پیش بلوار امام علی(ع) سروستان  موازی با ضلع جنوبی خیابان  اصلی این شهر به دلایل گوناگون و با هزینه ای کلان طی مدت زمان تقریبا طولانی ساخته شد.


شاید مهمترین هدف شهرداری از احداث این مسیر جدید،  ارائه مدرن ترین خیابان با استانداردهای روز ترافیک شهری به همراه ایجاد فضایی زیبا و امن برای زندگی در این قسمت از شهر بود اما آنچه تاکنون صورت گرفته تا آنچه در ابتدای ساخت آن مورد نظر بود تفاوتی از زمین تا آسمان دارد.

بی توجهی به اصول فنی در جهت محقق شدن ایده این طرح یعنی نماد شهرسازی مدرن، وضعیت فعلی این مسیر  را رقم زده که می توان به معایبی همچون؛ ساخت و سازهای  نا هم گون در دو طرف این بلوار ، دخالت های متعدد مالکین صاحب نفوذ این منطقه در مسیر احداث آن و عدم توجه و نظارت مسئولین ترافیکی و سایر موارد قابل بحث در خصوص نحوه احداث این پروژه چند منظوره منجر به ساخت خطرناک ترین معبر عمومی سروستان شد.

تنها منفعت احداث این بلوار برای سروستان ماسوای کاهش بخشی از ترافیک خیابان اصلی این شهر، ایجاد یک پایگاه درآمدی برای شهرداری از طریق تفکیک زمین  های اطراف آن (تبدیل زمین کشاورزی به املاک مسکونی و تجاری) بود که باز هم بیشترین برداشت مالی این پروژه به  سمت مالکین سرازیر شد و....

اما بعد....
وقوع سوانح گوناگون رانندگی که منجر به ضرب و جرح و خسارت های مالی فراوانی برای حادثه دیدگان در این مسیر شده و اینگونه اتفاقات تلخ هنوز ادامه دارد نشانه بی توجهی صرف مجموعه شهرداری و شورای شهر سروستان نسبت به اهمیت جان مردم در این بلوار می باشد چرا که تاکنون هیچ گونه اقدامی در جهت رفع بخشی از عیوب فنی این مسیر از سوی آنان نشده است.

حادثه تلخ تصادف سه دانش آموز دختر سروستانی که دو هفته پیش در این مسیر اتفاق افتاد و منجر به   ضربه مغزی دو نفر از آنان شد و هنوز  وضعیت یکی از آنها در بخش مراقبت های ویژه  مغز و اعصاب بیمارستان نمازی شیراز بستری می باشد آخرین حادثه تاسف بار بلوار امام علی(ع) می باشد که قلوب مردم این شهر را جریحه دار کرد.

قطعا این حادثه اولین مورد نبوده و آخرین اتفاق هم نیست اما آنچه باعث تعجب و تاسف است بی تفاوتی محض مسئولین مدیریت شهری سروستان و در راس آن شهرداری و شورای اسلامی شهر سروستان می باشد که علیرغم وقوع حوادث اینچنینی که باعث جریحه دار شدن احساسات و عواطف عمومی شده  هنوز هیچ اقدامی در جهت بهسازی پیاده روهای این مسیر صورت نگرفته تا به این وسیله مرحمی بر درد مردم گذاشته شود.

تصاویری که در ذیل این مطلب مشاهده خواهید کرد، وضعیت فعلی پیاده روهای دو طرف بلوار امام علی(ع) را نشان می دهدکه قرار بود به عنوان نماد شهرسازی مدرن به مردم سروستان ارائه شود.

لازم به ذکر است که این مسیر در طول شبانه روز علاوه بر عبور و مرور انواع خودروهای سبک و سنگین محل تردد علاقمندان به ورزش پیاده روی است که به دلیل عدم پیاده رو مناسب عابرین مجبور به حرکت در قسمت سواه رو  بلوار  امام علی(ع) هستند.

حال باید دید واکنش عملیاتی مجموعه شهرداری و منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر سروستان در مقابل این مطالبه مردمی چه خواهد بود.

منبع:  سروستان ما

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان