کد خبر: ۱۱۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶

حواشی پر رنگ تر از متن تغییر در مدیریت فرمانداری سروستان!

حدود دو ماه از نخستین شایعه تغییر فرماندار سروستان می گذرد و طی این مدت و به ویژه در طول ده روز گذشته عدم حضور نماینده عالی دولت در مجموعه فرمانداری مشکلات فراوان موجود در این شهرستان را تشدید کرده است.

به گزارش شیرازه، بعد از شروع به کار دولت دوازدهم و تغییرات نسبی صورت گرفته در کابینه جدید در اوایل شهریورماه گذشته، تغییرات مدیریتی در سطح زیر مجموعه های وزارت خانه ها نیز به صورت همزمان آغاز شد.



 تغییر استانداران که به ایستگاه آخر رسید،تحول در عرصه فرمانداری ها آغاز و به دنبال آن معرفی گزینه های جدید برای انتخاب نماینده عالی دولت در شهرستان ها به مبحث جدی محافل عمومی تبدیل شده است.


و اما بعد....
پس از به کرسی نشستن اسماعیل تبادار به عنوان نماینده عالی دولت در استانداری فارس، پروژه تغییر فرمانداران شهرستان های این استان کلید خورد.


هر چند اینگونه تغییر و تحولات در طول عمر هر دولتی یک امر کاملا طبیعی و یک حق قانونی است اما آنچه در این بین حاشیه ساز شده، عدم حضور مسئولین ارشد فعلی شهرستان ها(در حال تغییر) در محل خدمت خویش طی هفته ها و ماه ها پیش از  جابجایی آنهاست.


شهرستان سروستان که در طول دولت یازدهم سه تغییر در مدیریت فرمانداری خویش را تجربه کرده! به عنوان شهرستان پایلوت تغییرات در رده  بالاترین پست مدیریتی، طی چهار سال گذشته به استان فارس معرفی شد اما آنچه قابل تامل و پیگیری مسئولین ارشد استانی است؛ مساله کش دار شدن این تغییر و تحولات می باشد که نتیجه آن رها شدن مسائل این شهرستان از جهات مختلف و شروع مشکلات جدید است.


این شهرستان که به یمن تلاش بی وقفه مخالفان توسعه و پیشرفت آن طی شش سال گذشته در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی بعضا فرهنگی در بحرانی ترین وضعیت موجود به سر می برد، چند وقتی است علاوه بر تلمبار شدن مشکلات و معضلات موجود در آن به دلیل بلاتکلیفی در وضعیت ابقا یا تغییر فرماندارش، دچار مشکلات جدیدی شده است.


عدم حضور فرماندار و معاون وی بصورت همزمان در فرمانداری و به تبع آن بلاتکلیفی مراجعه کنندگان به این مجموعه مهم دولتی، عدم پاسخگویی اورژانس! در برخی ساعات شبانه روز به تماس های مردم، معطل ماندن اندک پروژه هایی که بخش خصوصی در صدد اجرای آن بوده و نیاز به پیگیری و دخالت مستقیم نماینده عالی دولت دارد، عدم پاسخگویی برخی مسئولین به مطالبات مردمی و.... گوشه ای از مشکلات جدید مردم سروستان به دلیل نامشخص بودن وضعیت ماندگاری نماینده عالی دولت در این شهرستان می باشد.


به هر حال و با عنایت به وعده های مکرر ریاست محترم جمهوری نسبت به توجه بیش از پیش به مردم و تاکید ایشان به توسعه روز افزون عدالت اجتماعی، باید دید واکنش مسئولان ارشد استانی نسبت به وضعیت نامطلوب و بحرانی این شهرستان که ثمره آن افزایش روز افزون مهاجرت مردم این خطه انقلابی، ولایی شهیدپرور و باسابقه تاریخی و فرهنگی کهن، چه خواهد بود؟

منبع:  سروستان ما

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان