کد خبر: ۱۱۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶

مسجدی که تبدیل به پارکینگ شد!

درگذشته ای نه چندان دور شهر اردکان را به دیارهزار مسجد ویادارالعباده می شناختند که مردمانی باخدا درمساجدهایی باصفا گردهم جمع می شدند وخداراعبادت می کردند .

به گزارش شیرازه،  این روزها در کنار هیاهوی شهر نشینی دیگر خبرازآن همه مهر ومحبت وصفاوصمیمت خبری نیست ومساجد ها رونق های گذشته راندارند وبرخی از مساجدشهرستان یاتعطیل شده اند ویاتعدادی انگشت شماری از مردم به آنها مراجعه می کنند وصفوف جماعت خالی از جماعتی شده است که برای رسیدن به صف اول از هم سبقت می جستند.

در خیابان اصلی شهر اردکان و در کنار چشم همه مسجدی که باتقدیم چند شهید به دفاع مقدس محل تجمع جوانان بودکه باشور وحال خاصی به درون آن پامی گذاشتند واز برپایی کلاسهایی معنوی کسب فیض می کردند امروز تبدیل به پیاده رو و یا پارکینگ شده است که اکثر رهگذران نمی دانند که این حریم ومحل تردد آنها مسجد بوده است وآیا این تردد آنها محلی از اشکال دارد یا خیر وآنهایی که به نوعی مشکلات شرعی دارند دراین محل گام برمیدارند وتردد می کنند.

مسجدی که در بی تدبیری مسئولان وقت، به احترام برخی ها در شهرهزار مسجد سربریده شد، امروز تبدیل به پارکینگی برای خودرو مغازه داران مبدل شده است.این نگاه تحقیرآمیز و اهانت آشکار به ساحت مقدس مسجد که مورد تأیید شهردار وقت ومسئولان شهر بوده، و در خاموشی و سکوت محض خراب می شود وجای خود را به خیابان میدهد.

درگذشته ای نه چندان دور سپیدان وشهراردکان را به نام شهرهزار مساجد می شناختند اگر این داستان را برای قدیمی ترهایی که درمیان ما نیستند بیان می کردیم باورشان برایشان بسیار سخت بود وشاید غیر ممکن.چه کسی می تواند خانه خدا را خراب کند ودرکنارآن براحتی گذرکند وسالیانی سپری کند مسجد که بهترین فرزندان این مرزوبوم رادردل خود جای داد وازآنها سبکبالانی عاشق ساخت تا رسم وراه عاشقی رابیاموزند .

اما امروز از نه ساختمان آن مسجد خبری هست واز نام آن خیلی از رهگذران که در حوالی این مسیر تردد دارند نمی دانند درکمتر از دودهه قبل از همین مکان وخیابان صدای اذان در گلدسته ها می پچید ومردم وبازاریان برای خواندن نماز به سمت این مسجد می شتافتند با پرس وجوهایی که از مسئولین قبلی سئوال کردیم هرکدام مسئله راجوردیگری عنوان می کرد وتوپ رادرمیدان دیگری می انداختند وخودراتبرئه می کردند.

حال باید پرسید مقصر اصلی چه کسی است وچه شخصی باید جوابگو باشد دراین گزارش بنا به قداست وحرمت مکان مسجد از بازگو نمودن برخی مواردمعذور بودیم مسجدی که امروز نیست وقربانی خواسته های افرادی شدکه امروز هستند ودرکنارما زندگی می کنند.


منبع: مارگون 
برچسب ها: مسجد ، مارگون ، اردکان
نظرات بینندگان