کد خبر: ۱۱۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶
امام جمعه مُهـر :

صحبت های ترامپ درخصوص قدس را محکوم می کنیم/حکام کشورهای عربی غافل هستند

امام جمعه مُهـر گفت:حکام کشورهای عربی از این حرکات و تحرکات دشمنان اسلام و قرآن غافل هستند و امیدواریم روزی دشمنان اسلام و قرآن در مسیر اسلام و قرآن قرار بگیرند .

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه مُهـر در خصوص صحبت‌های اخیر ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگار ما گفت: در سال ۱۹۹۵ مصوبه کنگره آمریکا این بود که پایتخت اسرائیل تغییر کنند و رئیس‌جمهورهای آمریکا در این مدت جرئت این کار را نداشتند و اخیراً ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا این موضوع را مطرح و رسانه‌ای کرد.

امام‌جمعه مُهـر افزود: این صحبت ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا یک اشتباه بزرگ از طرف ایشان است که به عمق این موضوع پی نبرده است و از نگاهی دیگر ترامپ از روی یک استراتژی خاص این کار را می‌خواهد انجام دهد و دست‌های پنهانی پشت پرده وجود دارد که مشخص می‌شود دقیقاً ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا می‌داند چه‌کاری می‌خواهد انجام بدهد.

حجت‌الاسلام شاکری یادآور شد: ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در چندین کاری که اخیراً انجام داده است نشان داده که با برنامه‌ریزی این کارها را انجام می‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ شهرستان مهر بیان داشت: یکی از اقدامات ترامپ این بود که آمریکا در حال سقوط بود و ترامپ چندین بار کشور عربستان را تهدید کرد که سرمایه عربستان را بلوکه و کشور عربستان را تحریم خواهد کرد! و دولت عربستان از این صحبت‌های ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به خود لرزید و یک قرارداد بسیار سنگین نجومی با دولت آمریکا در خصوص خریداری سلاح و مهمات جنگی از دولت آمریکا بست و این کار نشان می‌دهد که ترامپ با هوشیاری و با برنامه‌ریزی دقیق این کارها و این صحبت‌ها را انجام می‌دهد.

امام‌جمعه مُهـر در ادامه تصریح کرد: این صحبت‌های ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا یک جنایت تاریخی است که سابقه نداشته است، قدس قبله اول مسلمانان است و امروز دشمنان اسلام و قرآن می‌خواهند قدس شریف را پایتخت رژیم صهیونیستی اسرائیل کنند.

حجت‌الاسلام شاکری خاطرنشان ساخت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها با این حرکت‌ها گور خود را سریع‌تر خواهند کند و به فرموده مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای اسرائیل کمتر از ۲۵ سال آینده از نقشه جهان حذف خواهد شد و دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت. و این نوید امیدبخش محقق خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: این صحبت‌های ترامپ باعث اتحاد بیشتر در بین مسلمانان جهان اسلام شد و کشور عربستان با ایران کلی درگیر مسائل دیگر هستند اما در این خصوص هماهنگ هستند و صحبت‌های ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را محکوم کردند.

 وی ادامه داد: دشمنان اسلام احساس می‌کردند با این صحبت‌ها و با این کارها می‌توانستند در بین مسلمانان ایجاد تفرقه کنند اما زهی از خیال باطل، این حرکت آن‌ها باعث وحدت بیشتر در بین مسلمانان شد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: این صحبت‌های ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باید مشخص شود که در رابطه با صلح است یا در راستای تفرقه است درواقع این حرکت به‌گونه‌ای تفرقه و نفاق است و این حرکت بزرگ‌ترین خطایی بود که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از خود به یادگار گذاشت.

حجت‌الاسلام شاکری در ادامه گفت: صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا خلاف قطعنامه بین‌المللی است.

امام‌جمعه مُهـر افزود: بهترین راهکار این است مسلمانان جهان اسلام به پا خیزند، در تمامی کارها و مشکلات کشورها مردمانی پیروز می‌شوند که صاحب ایمان و مقاومت هستند و در قضیه داعش مشاهده کردیم که داعش بااین‌همه سلاح و تجهیزات و حمایت‌های دولت‌های آمریکایی و اروپایی بسات داعش برچیده شد و بسات داعش توسط نیروهای انقلابی امثال سردار سلیمانی‌ها به عقب رانده شدند و این کار هم نتیجه استقامت و مقاومت مسلمانان بود که موفق شد.


این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما یقین داریم که تقوا پیروز میدان است و اگر نبود استقامت و اگر نبود امداد غیبی ما هیچ زمان پیروز میدان نمی‌شدیم وداعش در عرض چند روز تا پشت دیوارهای بغداد پیشروی کرد، اما درنهایت با سد محکم جبهه مقاومت روبرو شد.

حجت‌الاسلام شاکری افزود: هرکس که آزادی منشش و مرامش مرام جوانمردی و صاحب وجدان است می‌داند که اسرائیل جنایتکار باید از صحنه روزگار محو شود و صحبت‌های ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا یک جنایت تاریخی است.

عالی‌ترین مسئول فرهنگی شهرستان مهر خاطرنشان ساخت: در جهان اسلام بیش از یک میلیارد مسلمان وجود دارند که صحبت ترامپ بی‌احترامی به این جمعیت بزرگ مسلمانان است و بهترین استراتژی که ما می‌توانیم در پیش بگیریم استراتژی مقاومت و مقابله است.

این مسئول ادامه داد: در هر میدانی که استراتژی مقاومت و مقابله استفاده کرده‌ایم پیروز شده‌ایم و حتی بزرگ‌ترین فتنه‌هایی که تاکنون وجود داشته است با این استراتژی خنثی‌شده است.

امام‌جمعه مهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان ساخت: این فتنه، حرکت و صحبت‌های ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا آخرین فتنه دشمنان نیست و در آینده نیز شاهد فتنه‌های دیگری از طرف دشمنان اسلام و قرآن خواهیم بود.

حجت‌الاسلام شاکری امام‌جمعه مهر در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: حکام کشورهای عربی از این حرکات و تحرکات دشمنان اسلام و قرآن غافل هستند و امیدواریم روزی دشمنان اسلام و قرآن در مسیر اسلام و قرآن قرار بگیرند و بیت‌المقدس، قبله اول مسلمانان جهان را از اشغال آزاد کنند و صحبت‌های ترامپ که گفتند قدس باید پایتخت اسرائیل شود را محکوم می‌کنیم. ‌

منبع:  عصر مُهـر

برچسب ها: مهر ، جمعه ، ترامپ
نظرات بینندگان