کد خبر: ۱۱۷۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶

شیرازی ها فراری از پرداخت عوارض شهرداری

در سال 95 شهروندان شیرازی از حدود ۵۰۰ هزار خودرو در شیراز فقط ۸۰ هزار خودرو و از ۶۰ هزار واحد صنفی نیز حدود ۵ هزار واحد عوارض خود را پرداخت کرده اند.

به گزارش شیرازه، شهرداری شیراز اعلام کرده است که در شیراز نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد که از این تعداد فقط ۱۲۰ هزار واحد آن در سال گذشته عوارض پرداخت کرده اند.

همچنین در سال 95 از حدود ۵۰۰ هزار خودرو در شیراز فقط ۸۰ هزار خودرو و از ۶۰ هزار واحد صنفی نیز حدود ۵ هزار واحد عوارض خود را پرداخت کرده اند.

گفتنی است در سال گذشته عوارض پرداختی شهروندان شیرازی در زمینه نوسازی، خودرو و صنفی ۳۵ میلیارد تومان بوده است که درآمدی پایدار برای خدمات رسانی شهرداری به شهروندان محسوب می‌شود.

به گزارش شیرازه، تامین منابع درآمدی و مالی از ابتدای تاسیس شهرداری ها مورد تاکید بوده و مدیریت شهری با دغدغه فراوان باید درآمد مورد نیاز شهرداری را برای تامین اداره شهر به گونه ای تامین نمایند که فرآیند حرکت آن به سمت توسعه پایدار شتاب گیرد و فرصت زندگی برای نسل های حال آینده نیز فراهم آید. برای تحقق این امر و برای نگهداشت، توسعه و عمران شهر نیاز به برنامه ریزی دقیق بر اساس میزان درآمدها است که درآمدهای پایدار مناسب ترین منبع تامین مالی مورد نظر می باشد.

برخی از درآمدهای پایدار شهرداری ها عوارض نوسازی و عمران شهری، عوارض کسب و پیشه (مشاغل)، بهای خدمات مدیریت پسماند (مسکونی، غیر مسکونی)، عوارض سالیانه خودرو و عوارض سالیانه موتور سیکت است.
انتهای پیام/


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶
0
شهرداری و دولت اداره امور مالیاتی و ...... کم از مردم مالیات نمیگیرند که شما نگران عدم پرداخت عوارض از مردم هستید . خدا رو شکر این دولت تا تونسته جیب مردم را خالی کرده که مردم حسابی گرفتار شدند . لطف کنید کمی هم سنگ مردم بدبخت به سینه بزنید . در ضمن پیام هایی که در نظرات مردم مینویسند منتشر کنید و حذف نکنید و بگذارید تا همه بخونند .