کد خبر: ۱۱۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۰ دی ۱۳۹۶
عضو شورای اسلامی شهر مُهـر در همایش فعالین اقتصادی :

دستگاه های اجرایی برخوردهای خود را با شهروندان اصلاح کنند/میزان سرمایه‌گذاری در فروشگاه متناسب با کالایی باشد که در آن عرضه می‌شود

حسینی گفت: از گوشه و کنارها حرف‌هایی زده می‌شود و گزارش‌هایی به شورای اسلامی ارسال می‌شود در خصوص برخورد متفاوت دستگاه‌های اجرایی شهرستان با شهروندان با دیگر شهرستان‌ها که از دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌خواهیم به این روندها پایان دهند.

به گزارش شیرازه،همایش فعالین اقتصادی شهرستان مهر با حضور موسوی فرماندار و جمعی از مسئولین و فعالین اقتصادی شهرستان مهر در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

در این همایش سید هادی حسینی عضو شورای اسلامی شهر مهر در ابتدای صحبت‌های خود بیان داشت: جای خرد سندی است که همایشی در شهرستان و آن‌هم برای رفع معضلات و پیشرفت اقتصاد این شهرستان برگزار می‌شود، اما امروز افرادی که در کارهای اقتصادی حضور و فعالیت دارند را می‌توانیم مجاهد بنامیم.

وی افزود: این‌گونه همایش‌ها باید ازنظر کمی و کیفیت باید بهتر از قبل برگزار شود و این‌گونه همایش‌ها به یک همایش تخصصی، کارگاهی و آموزشی برگزار شود و ما د راین همایش از تولید، اشتغال و معیشت صحبت می‌کنیم و این‌جانب درزمینهٔ اقتصادی حضوری فعال داشته و دارم و با نگاهی که در حوزه اقتصادی داشته و دارم در شهر و شهرستان مهر نیاز به یک تحول اقتصادی چشم‌گیر داریم.

حسینی خاطرنشان ساخت: اقتصاد، سرمایه و پول جذابیت خاص به خود را دارد و باید هم این‌گونه باشد که جذابیت داشته باشد و ما در عرصه اقتصادی نمی‌توانیم کالایی را به فروش برسانیم و برای آن کالا تبلیغی نکرده باشیم، در کارهای اقتصادی اولین گام، تبلیغ است.

وی یادآور شد: اگر به بازارهای شهرستان‌ها و مناطق اطراف خود نگاهی بیندازیم مهم‌ترین مورد که با آن مواجه می‌شویم جذابیت بازار است و باید فروشگاه‌ها روشنایی، دکوراسیون و تبلیغ متناسب با کالایی باشد که در آن عرضه می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر مُهـر خاطرنشان ساخت: میزان سرمایه‌گذاری در یک فروشگاه می‌بایست متناسب با کالای و محصولاتی باشد که در آن فروشگاه عرضه می‌شود و ما نمی‌توانیم یک فروشگاه را راه‌اندازی کنیم اما روشنایی، دکوراسیون و میزان سرمایه‌گذاری ما در حد و اندازه آن فروشگاه نباشد، اقتصاد یک شاخصه فنی است و یک ملاک علمی دارد.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم اقتصاد شکوفایی در شهرستان داشته باشیم باید سرمایه‌های اندک را جمع‌آوری و تبدیل به سرمایه کلان کنیم و در بخش منابعی که ما در این منطقه از آن برخوردار هستیم، از آن استفاده کنیم.

این مسئول تصریح کرد: اقتصاد ما، یک اقتصاد مریض است که در درازمدت قطعاً همه را به زمین خواهد زد و یکی از مسائلی که می‌بایست ما به آن بپردازیم، بازاریابی و بازار سنجی است و باید ببینیم نیاز جامعه و شهروندان چه کالاهایی است که متأسفانه در شهرستان این نوع از نگاه‌ها وجود ندارد.

گلایه حسینی عضو شورای اسلامی شهر مُهـر به فرماندار و مسئولین سازمان‌ها وادارات شهرستان

حسینی بیان داشت: از گوشه و کنارها حرف‌هایی زده می‌شود و گزارش‌هایی به شورای اسلامی ارسال می‌شود در خصوص برخورد متفاوت دستگاه‌های اجرایی شهرستان با شهروندان با دیگر شهرستان‌ها که از دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌خواهیم به این روندها پایان دهند و اگر قانونی برای این دستگاه‌ها است می‌بایست این قانون در همه شهرها و شهرستان‌ها اعمال شود و این در صورتی است که برای احداث یک فروشگاه نگاه‌های سخت گیرانِ شبکه بهداشت و درمان شهرستان مانع برپایی این فروشگاه‌ها می‌شود و درصورتی‌که در تمامی شهرستان‌ها و استان‌ها این نمونه از فروشگاه‌ها احداث و فعالیت می‌کنند اما برای شهرستان ما برای ایجاد همان صنف با مشکل شبکه بهداشت و درمان و... روبه‌رو می‌شوند.

وی یادآور شد: ما از همه مسئولین شهرستان می‌خواهیم برای کمک به عمران و آبادانی شهر و شهرستان این‌گونه نگاه‌های خود را تغییر دهند.

این عضو شورای اسلامی شهرستان مُهـر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی هم به اقتصاد خانم‌ها زد و گفت: ما فعالیت اقتصادی و حضور زنان در عرصه کار و فعالیت اجتماعی را نادیده می‌گیریم.

حسینی تصریح کرد: ما باید نگاه خودمان را به اقتصاد، سرمایه و بهره‌وری تغییر دهیم و این تغییر محقق نمی‌شود مگر با آموزش و اصلاح اشتباهات خود که باید این نوع نگاه‌هایمان را تغییر دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهرستان مهر در بخش پایانی صحبت خود گریزی هم به نبود سازمان فنی و حرفه‌ای در شهرستان مهر زد و گفت: نبود سازمان فنی و حرفه‌ای در این شهرستان یک اشتباه است و به همین دلیل بسیاری از آقایان و خانم‌ها در کارهای فنی حضور دارند اما اصولی با این فن آشنا نیستند و آموزش‌های لازم را کسب نکرده‌اند و امروز عموم مشکلات شهرستان مهر مشکل اقتصادی و بیکاری است که اگر سازمان فنی و حرفه‌ای در شهرستان مهر راه‌اندازی شود و جوانان آموزش‌های لازم را فراگیرند خود باعث ایجاد اشتغال خواهد شد و بخش از معضلات اجتماعی، اشتغال و بیکاری حل خواهد شد.

منبع:  عصر مُهـر


برچسب ها: مهر ، شورا ، اقتصادی
نظرات بینندگان