کد خبر: ۱۱۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

اقدام عجیب اهالی روستای باتون ممسنی / استقبال از مسئولین با چراغ علاء الدین در اعتراض به عدم گاز رسانی

لشگری رئیس اداره گاز در جمع مردم باتون اعلام کرده که این طرح در سال 97 مود مطالعه و انشالله عملیاتی خواهد شد.

به گزارش شیرازه،  مسئولین شهرستان ممسنی در سفر به منطقه بردنگان چندین طرح عمرانی را به مناسبت دهه فجر افتتاح کردند که یکی از این طرح ها مربوط به ساماندهی گلزار شهداء روستای باتون بود.

اهالی در استقبال از مسئولین با قرار دادن چراغ علاء الدین های نفتی در کنار جاده نسبت به عدم گاز رسانی به روستا اعتراض کردند.



به گزارش خبرنگار ما ، یکی از بزرگترین پروژه های گاز رسانی شهرستان ممسنی مربوط به منطقه بردگان است که بسیاری از روستاها از نعمت گاز بهره مند شده اند اما روستای باتون به دلیل قرار گرفتن در یک شرایط جغرافیایی خاص هنوز از این خدمات محروم است.

این روستا در آن طرف رودخانه ی کتی قرار گرفته و این رودخانه دارای عرض حدود 400 متری  است که پروژه انتقال گاز را با مشکل روبرو می کند و اجرای این طرح هزینه ی چندین برابری برای دولت دارد.  همچنین به دلیل امکان بروز سیل و خروش رودخانه در زمان بارندگی ، شرایط اجرای خط انتقال متفاوت است.

برای مثال یکی از راه های احداث خط انتقال ایجاد کانال های چند متری در عمق رودخانه و اجرای عملیات های مهار لوله گاز می باشد که می تواند هزینه بسیار بالایی داشته باشد.

همانطور که می دانید طبق قانون،  گاز رسانی به روستاها باید بر اساس توجیه اقتصادی باشد و نرخ تعیین شده برای مناطق گرمسیری و سردسری متفاوت است. اما خوشبختانه لشگری رئیس اداره گاز در جمع مردم باتون اعلام کرده که این طرح در سال 97 مود مطالعه و انشالله عملیاتی خواهد شد.

شاید اجرای این پروژه سختی های زیادی اشته باشد اما می تواند امید را به زندگی اهالی روستای باتون تزریق کند و موجب خوشحالی بیش از 70 خانوار شود.

منبع:  نورآنلاین

پایان گزارش

برچسب ها: نور اباد ، فارس ، مسئولان
نظرات بینندگان