کد خبر: ۱۲۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷

بیمارستان کوار بر سر دوراهی اداره دولتی یا واگذاری به خصوصی

بیمارستان شهرستان کوار با گذشت ۹ سال از آغاز ساخت هنوز به بهره‌برداری رسمی نرسیده و حالا نیز علوم‌پزشکی قصد اجرای طرح واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی دارد تصمیمی که با مخالفت مسئولان شهرستان روبه‌رو شده است.
به گزارش شیرازه، یکی از ساکنان شهرستان کوار با گلایه از نبود پزشک در بیمارستان کوار می‌گوید: «دخترم تب شدید داشت به پزشک خانواده در شهر کوار مراجعه کردم ولی گفتند که باید از قبل نوبت تلفنی بگیرم و نوبت سه‌شنبه هفته آینده به ما می‌دهند، در غیر این صورت باید به اورژانس بیمارستان مراجعه کنم.

 وقتی به اورژانس مراجعه کردم با یک راهروی باریک پر از بیمار و تنها یک پزشک عمومی روبه‌رو شدم در حالی که دختر سه ساله من در تب زیاد می‌سوخت که اگر می‌خواستم بمانم هر آن امکان تشنج دخترم وجود داشت به ناچار به خاطر ازدحام و شلوغی مجبور شدم به بیمارستان دستغیب شیراز مراجعه کنم».

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: «خواهرم 47 ساله‌ام را با فشار خون بالا به اورژانس بیمارستان کوار بردم دکتری که در آنجا مستقر بود اقدامات اولیه را انجام داد اما بعد از 15 دقیقه حال خواهرم وخیم‌تر شد و باید به بیمارستان شیراز مراجعه می‌کرد اما بیمارستان کوار حاضر به اعزام آمبولانس نشد و دکتر گفت چون حال بیمار زیاد وخیم نیست با وسیله شخصی به شیراز بروید و باید رضایت بدهید اگر در راه شیراز دچار مشکل شد خودتان بیمار را برده‌اید».

وی می‌افزاید: «اگر خواهر من یا یک نفر دیگر وسیله نقلیه شخصی نداشت چکار بکند؟ اگر در مسیر کوار به شیراز مشکلی برای بیمار پیش بیاید چه کسی جوابگو است؟».

یکی دیگر از شهروندان نیز از کمبود پزشک در این بیمارستان گلایه می‌کند و می‌گوید: « این بیمارستان در حال حاضر تنها یک پزشک عمومی دارد در حالی که روزانه 100 بیمار به آنجا مراجعه می‌کنند و با صف طولانی مراجعه‌کنندگان روبه‌رو می‌شوند. از مسئولان درخواست داریم که برای این مشکل اساسی چاره‌ای بیاندیشند».

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: «مشکل سنگ کلیه دارم چند روز پیش کلیه درد شدید گرفتم به زور خودم را به اورژانس بیمارستان کوار رساندم. دکتر برایم مسکن تجویز کرد اما چون در بیمارستان داروخانه وجود ندارد مجبور شدم با خانواده تماس بگیرم که داروهایم را از بیرون تهیه کنند. واقعا این برازنده مردم کوار نیست که بعد از چندین سال چشم انتظاری بیمارستان بدون داروخانه داشته باشند».

بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان کوار یکی از بیمارستان‌هایی است که با گذشت 9 سال از آغاز ساخت آن هنوز به بهره‌برداری رسمی نرسیده و هر چند که از چندی پیش درمانگاه این شهرستان به مکان این بیمارستان منتقل شده است اما مردم کوار از نحوه خدمات‌رسانی آن ناراضی هستند.

ابراهیم زراعت‌پیشه رئیس این بیمارستان، پیش از این در مصاحبه‌ای گفته است: با افتتاح بیمارستان 5 متخصص داخلی، جراحی، بیهوشی، زنان و اطفال در بیمارستان مستقر می‌شوند و پزشکان متخصصی مانند چشم و ارتوپدی که پیش از این هفته‌ای 2 بار در شهرستان حضور داشتند در بیمارستان مستقر می‌شوند.

سید حجت‌الله حسینی، رئیس شورای شهر کوار، در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه در واقع بیمارستان کوار هنوز افتتاح نشده و درمانگاه امیرالمومنین (ع) این شهرستان به مکان این بیمارستان منتقل شده است، می‌گوید: در حال حاضر یک پزشک عمومی و یک پزشک طب اورژانس در این بیمارستان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی دغدغه و گلایه مردم را در زمینه کمبود پزشک در این بیمارستان را به جا می‌داند و می‌افزاید: علاوه بر این دو پزشک که در بیمارستان حضور دارند یک پزشک خانواده نیز در ساختمان بهداشت قدیم شهرستان کوار امور مربوط به پزشک خانواده روستائیان را رسیدگی می‌کند.

حسینی در مورد علت به تعویق افتادن افتتاح بیمارستان کوار می‌گوید: مسئولان علوم پزشکی درصدد هستند که اداره این بیمارستان را با تعرفه دولتی به بخش خصوصی واگذار کنند اما مسئولان شهرستان کوار با این امر مخالف هستند و دلیل مخالفت آنها نیز این موضوع است که شاید با واگذاری اداره این بیمارستان به بخش خصوصی نظارت بر کار این بیمارستان ضعیف شود و یا اینکه با عدم پرداخت مطالبات بخش خصوصی خدمات‌دهی مناسبی به بیماران نداشته باشد.

وی می‌افزاید: فرمانداری، شورای شهر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان درصدد هستند که با برگزاری جلسات با مسئولان علوم پزشکی استان هر چه سریع‌تر مشکل این بیمارستان را برطرف کنند تا با جذب پرسنل مورد نیاز بیمارستان مشکلات و دغدغه مردم در این زمینه برطرف شود.

منبع: تسنیم

برچسب ها: فرمانده ، کوار ، بیمارستان
نظرات بینندگان