کد خبر: ۱۲۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

حکایت تلخ سیم های برق نابسامان در خیابانهای نگین زاگرس

نابسامانی کابل های برق در شهرستان سپیدان مساله ای است که می تواند حادثه ساز باشد حادثه ای که در صورت وقوع اثرات جبران ناپذیری را بر جای خواهد گذاشت.

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان به عنوان یکی از پرترددترین نقاط کشور؛ به علت داشتن جاذبه های توریستی وقرارگرفتن بین دومرکزاستان مهم کشور می باشد اما متاسفانه طرح تعویض کابلهای مسی با نوع جدید مشکلات عدیده ای را برای برخی ازساکنان پرترد ترین خیابان ویا جاده ابشار مارگون وپیست اسکی رقم زده است.خیابان شهیدعبیدی یافرمانداری به عنوان یکی از پرترددترین جاده های است که روزانه شاهد تردد مسافران وگردشگران برای تفریح ومردم با تردد محلی ازاین خیابان است.

این خیابان درفصول مختلف ودرایام تعطیل پذیرای خیل عظیمی ازمسافران وگردشگران و شهروندان بی شماراست.

ساکنین این خیابان این روزهااز وضعیت نابسامان برق‌کشی گلایه مند هستند وبا عبور تریلی وکامیون از این نقطه بارها پیش امده که برق چندین خانواده قطع شده وپس از ساعتها با تماسهای مکرر برق آنها وصل شده است.

 حال در این مسیر که تردد هزاران خودرو است شبکه برق و برق کشی تعریف چندانی ندارد و تاسیسات نامنظم برق که به داخل خانه ها با بدترین نوع وعدم رعایت استاندارد کشیده شده موجب شده علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر، خطر آتش‌سوزی و برق گرفتگی را افزایش و جان مرم وگردشگران را تهدید کند.

ساختارغیراستانداردوکوتاه بودن مسرسیم های برق چندین خانواده وادارت دولتی را هر لحظه با خطر آتش‌سوزی مهیب روبروکرده و با توجه به کمبود امکانات آتش‌نشانی درخانه ها وادارات مربوطه درحوادث احتمالی، نگرانی شهروندان را برانگیخته و خواستارتوجه جدی مسئولان برای جلوگیری از یک فاجعه شدند.

  در برخی از مسیرها ارتفاع سیم و کابل‌های برق بسیاربسیارپایین است . این مساله علاوه بر نازیبایی شهرخطرات زیادی برای شهروندان دارد و تردد ماشین‌های سنگین را ناممکن می‌کند. به دلیل کم عرض بودن خیابان تنها یک تیر برق دریک سمت قرار گرفته و تعداد کثیری از سیم‌های برق به شکل نامنطم به سمت دیگر به صورت شیبدار  به خانه های مردم وصل شده که این شیوه علاوه بر خطرناک بودن برای ساکنین سبب نازیبایی این مناطق شده است.

برخی ازساکنین خیابان شهیدعبیدی درخصوص قطع شدن وعدم استاندارد سیم کشی پرترددترین خیابان شهرستان اعتراض به نابسامانی سرگردان سیم های برق چند باری به فرمانداری و اداره برق نامه مراجعه وضعیت سیم کشی برق را گزارش داده اند اما تا کنون ترتیب اثری داده نشده است.

براساس این گزارش، با توجه به سیستم غیراصولی برق‌کشی، تراکم خانه ها وبرخی ادارات موجودو سیم‌های آویزان برق در مسیر خیابان شهید عبیدی، هر لحظه خطرآتش‌سوزی مهیب در این مسیر پرتردد دور از انتظار نیست و می‌طلبد تا مسوولان ذیربط قبل از وقوع حادثه از تبدیل شدن خانه هابه تلی از خاکستر با اقدام عاجل از فاجعه پیش‌رو جلوگیری کنند.

منبع: ماگرون

نظرات بینندگان