کد خبر: ۱۲۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
وزیر کار در مرودشت:

به اندازه 50 سال در فارس مرکز درمانی ساختیم/اختصاص 62 میلیارد تومان برای حفظ فرصت‌های شغلی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مدت چهار سال در حوزه درمان به‌اندازه 50 سال مراکز درمانی در استان فارس ایجاد شد.

به گزارش شیرازه،  علی ربیعی در شورای اداری شهرستان مرودشت اظهار داشت: مرودشت باسابقه تاریخی و شهرنشینی دیرین، کشاورزی گسترده و سنت‌های زیبای عشایر کوچ رو، جلوه‌ای از نیروی کار و سبک زندگی متنوع دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مشکلات موجود اشاره و بیان کرد: عدم مشاهده مشکلات یا عدم تعریف صحیح از مشکلات شیوه حاکمانی است که هیچ موفقیتی برای جامعه‌شان به بار نمی‌آورند و ما قصد پاک کردن صورت‌مسئله را نداریم و مسائل را کتمان نمی‌کنیم.

ربیعی در مورد عملکرد وزارتخانه متبوعش در حوزه درمان بیان داشت: در این مدت چهار سال در حوزه درمان به‌اندازه 50 سال مراکز درمانی در استان فارس ایجاد شد.

وی به همراهی مردم با دولت تأکید و ابراز داشت: در دولت فروتنانه اعلام می‌کنیم که بدون مردم و درک مشترک از مسائل موفق نمی‌شویم و دشمنان ما در خارج و عده‌ای در داخل این اتحاد را نشانه گرفته‌اند و فکر می‌کنند با بی‌اعتماد کردن مردم راه به‌جایی می‌برند.

ربیعی تلاش مؤثر را در جامعه امروز ضروری خواند و افزود: بیش از هر دوره دیگری نیاز است تلاش مؤثر داشته باشیم و عقلانیت و سخت‌کوشی دو صفتی است که ما باید برای خودمان در دولت و جامعه تعریف کنیم.

وی کاهش رنج و افزایش رفاه مردم را از وظایف مسوولان دانست و بیان داشت: ما نمی‌خواهیم جای خادم و مخدوم را عوض کنیم و برای خادم بودن آمدیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش حقوق کارگران، اشتغال خرد و اقدامات وزارتخانه متبوع را در مورد سوءتغذیه استان‌های محروم، یک کار خوب اما ناکافی دانست و تصریح کرد: ما باید گره‌های کوچک را بازکنیم تا به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنیم.

ربیعی تشکیل کانون توسعه مرودشت و همدلی مرودشتی‌ها را راه‌حل مشکلات موجود عنوان کرد و اظهار داشت: 62 میلیارد تومان برای حفظ فرصت‌های شغلی در نظر گرفته‌شده است و حدود 2 هزار نفر  در مرودشت از طرح مهارت‌آموزی استقبال کردند. در حال حاضر 59 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی و 64 میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر اختصاص‌یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اهمیت نقش گردشگری مرودشت اشاره کرد و بیان داشت: ما به دنبال آن هستیم یک برنامه گردشگری را در شهر مرودشت ایجاد و حمایت کنیم و یک برنامه گردشگری را نیز در مجاورت سد درودزن پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: در کشاورزی صنعتی، گلخانه‌ای، صنایع‌دستی، حمل‌ونقل، مسکن می‌توانیم کارهای خوبی را در مرودشت دنبال کنیم و افزایش بیمه کارگران ساختمانی را نیز پیگیری خواهم کرد.

منبع: مرودشتنا

برچسب ها: مرودشت ، فارس ، کار
نظرات بینندگان