کد خبر: ۱۲۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷

تشییع آرام قربانیان حوادث کازرون با حضور گسترده مردم

آیین تشییع و خاک‌سپاری قربانیان حوادث اخیر کازرون بعدازظهر سه‌شنبه اول خرداد در آرامش کامل برگزار شد.
به گزارش شیرازه، بعد از ظهر سه شنبه مراسم تشییع جان‌باختگان حادثه کازرون با حضور گسترده مردم آغاز شد. امیدرضا یوسفیان، علی محمدیان آزاد و مهدی جهان‌تاب در حوادث روزهای اخیر کازرون کشته شدند و امروز عصر ساعت 17 با حضور مردم، امام جمعه و دیگر مسئولان شهر کازرون تشییع شدند.  

امیدرضا یوسفیان در بهشت زهرای شهر کازرون و علی محمدیان آزاد و مهدی جهان‌تاب در امامزاده سید محمد نوربخش به خاک سپرده شدند. مراسم ترحیم این افراد روز پنج‌شنبه سوم خرداد از ساعت 16:30 تا 18:30 در مسجد امامزاده و حسینیه مسجد جامع شیخ برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند، امام جمعه کازرون از بازگشت حالت عادی به شهر کازرون سخن گفته و اینکه مردم مشغول به کار و زندگی عادی خود هستند. وی با تشکر از مردم این شهرستان اعلام کرده که مردم اجازه سوءاستفاده از فضای به وجودآمده را نمی‌دهند. 

حوادث کازرون که از 26 اردیبهشت ماه آغاز شد و تا شنبه 29 اردیبهشت ماه ادامه داشت منجر به درگیری شد و در این میان به گفته علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس علاوه بر کشته‌ها، 48 نفر نیز زخمی شدند. 

این حوادث در پی اعتراض مردم به طرح تقسیم کازرون که از اواخر فروردین امسال شروع شده بود، رخ داد در حالی که به گفته فعالان اجتماعی و مردم کازرون هیچ یک از تجمعات به درگیری نینجامیده بود. خرسند معتقد است که با برخی تهمیدات و مدیریت مطلوب می‌شد مانع این تنش شد.

علی اسدزاده، فعال اجتماعی و یکی از معتمدان شهر کازرون نیز پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم گفته است: بر اثر مدیریت ضعیف، عدم رسیدگی به‌موقع و نفوذ مغرضین اتفاقاتی افتاد که سبب شد حیثیت انقلابی و فرهنگی کازرون خدشه‌دار شود. 

این فعال اجتماعی با اشاره به سابقه انقلابی مردم کازرون و  نقش  آنان در دفاع مقدس معتقد است که اتفاقات اخیر به حیثیت این شهر لطمه وارد کرده و مردم اصیل کازرون نسبت به این جریان اعلام برائت و اعاده حیثیت انقلابی می‌کنند و خواهان برخورد با آشوبگران هستند.

با توجه به اتفاقات روزهای اخیر وزارت کشور نیز در اطلاعیه‌ای از توقف طرح تفکیک خبر داده است. 

تسنیم

نظرات بینندگان