کد خبر: ۱۲۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

کشور در اختیار کاردان‌ها نیست

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مدیرانی که با لابی به بدنه دولت وارد می‌شوند، گفت: کارهای بزرگ را باید به افراد بزرگ سپرد، دشمن بیکار ننشسته و می‌خواهد ایران را از لحاظ اقتصادی به زمین بزند.
به گزارش شیرازه، محمدرضا رضایی شامگاه یکشنبه در نشست اتحادیه کشاورزان این شهرستان با انتقاد از اقتصاد نفتی، اظهار داشت: دولت‌ها در ادوار مختلف در حوزه صادرات به غیر از نفت نتوانستند کالای مهم دیگری صادرکنند.

وی افزود: زمان اختلاف بین روسیه و ترکیه که بازار دو کشور به هم ریخت فرصت خوبی برای در دست گرفتن بازار و صادر کردن گوشت بود که نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توان فنی مهندسی کشور گفت: در ایران تعداد زیادی مهندس فعال داریم اما در ایجاد ظرفیت در کشورهای همسایه به منظور صادرات مهندسین ایرانی موفق عمل نکرده‌ایم.

وی افزود: ظرفیت‌های کشور تبدیل به بلا شده و فرصت‌هایی برای صادرات فراهم نکرده‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل عدم موفقیت در صادرات کالای ایرانی را کیفیت کالا دانست و بیان کرد: کیفیت کالای صادراتی ایران خیلی پایین است و کشورهای مقصد نسبت به کالای ایرانی بی‌اعتماد می‌شود.

رضایی دیپلماسی ضعیف را عامل دیگر عدم‌موفقیت در صادرات برشمرد و افزود: سفرای ما علاوه بر اینکه سیاسی هستند باید آشنا به اقتصاد باشند و از قدرت دیپلماسی در صادرات کالای ایرانی کمک گیرند.

وی ادامه داد: مردم کارشان را خوب انجام داده‌اند اما دولت‌مردان زمینه صادرات را فراهم نکرده‌ و این از آفت‌های نظام برنامه‌ریزی و اقتصادی کشور است.

این نماینده مردم در خانه ملت با انتقاد از مدیرانی که با لابی در بدنه دولت وارد می‌شوند گفت: کارهای بزرگ را باید به افراد بزرگ سپرد، دشمن بیکار ننشسته است و می‌خواهد ایران را از لحاظ اقتصادی به زمین بزند اکنون در کشور کار دست کاردان نیست.

وی با بیان اینکه امروز کشاورزان با تمام وجود در میدان هستند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی متولی ایجاد زمینه صادرات محصولات کشاورزی است و  وضعیت‌ها را می‌داند اما انگیزه و اراده قوی برای حل مشکلات وجود ندارد.

رضایی گفت: هم زمینه صادرات باید فراهم شود و هم عرضه و تقاضا چرا که عرضه و تقاضا بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشاورزی‌خیز بودن استان فارس افزود: در سال‌های گذشته اقتصاد فارس معطوف به کشاورزی شده درحالی که استان‌های مجاور از ارز دولتی استفاده کرده و به سمت صنعت رفتند.

وی ادامه داد: با برداشت بی‌رویه دشت‌ها، فارس بی آب شده و کشاورزان که روزی تولید کننده بودند امروز مصرف کننده شده‌اند.

منبع: فارس
برچسب ها: مجلس ، نماینده ، رضایی
نظرات بینندگان