کد خبر: ۱۲۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۷

نجات جان ۳ جوان در ارتفاعات بخش مرکزی ممسنی

نجاتگران پس از حدود ۲ ساعت کوهپیمایی در شرایط سخت برفی جان 3 جوان در ارتفاعات بخش مرکزی ممسنی را نجات دادند.
به گزارش شیرازه، نجاتگران  پس از حدود ۲ ساعت کوهپیمایی در شرایط سخت برفی جان 3 جوان در ارتفاعات بخش مرکزی ممسنی  را نجات دادند.

یوسف حیدری بخشدار مرکزی ممسنی در این خصوص گفت:این سه نفر به نامهای حمید هوشمندی و رامین فضلی مقدم و سجاد حیدری همگی تقریبا 24 ساله دیروز جهت گردش با خودروی سمند به منطقه ییلاقی پازنان در ارتفاعات مرزی شهرستان ممسنی و سپیدان رفته و تا کنون بازنگشته اند.

وی افزود: به محض اطلاع از این موضوع اقدامات لازم با استفاده از ظرفیتهای نیروهای مردمی و خودروهای برخی ادارات و خصوصا نیروهای داوطلبان هلال احمرآغاز شده که با توجه به وضعیت فعلی هوا عملیات جستجو به کندی پیش می رود.

وی در ادامه از هماهنگی با دادستان شهرستان جهت صدور مجوز ردیابی نقطه ای تلفن همراه مفقودین از طریق پلیس آگاهی استان فارس خبرداد و گفت:همچنین مکاتبات لازم با مدیریت بحران استانداری انجام شده تا درخصوص اعزام تیم ویژه امداد و نجات کوهستان شهرستان سپیدان به منطقه مورد نظر و ایجاد ساز و کارهای لازم در این خصوص همکاری های لازم صورت پذیرد.

هنوز چند ساعتی از گزارش اولیه ما در خصوص مفقود شدن سه نفر از جوانان روستای حویجان جاوید در شهرستان ممسنی نگذشته بود که یوسف حیدری بخشدار مرکزی شهرستان ممسنی در تماس خود با خبرنگار ما اعلام کرد که مفقودین به فضل الهی پیدا شدند.

وی بدون پرداختن به جزئیات گفت:از قرار معلوم نیروهای مردمی که برای جستجوی این افراد رفته بودند لحظاتی پیش در کوهستان موسوم به پرپیر در ارتفاع مشرف به روستاهای اطراف این افراد را پیدا کرده و منتظر رسیدن نیروهای امدادی جهت انتقال صحیح افراد مزبور به پایین دست هستند که از قرار معلوم ظاهرا یکی از این افراد دچار سرمازدگی شده است.

قدرت الله جمالی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس گفت: با اعلام مرکز کنترل عملیات جمعیت استان مبنی بر گمشدن ۳ جوان در ارتفاعات شهرستان نورآباد بلافاصله ۲ تیم عملیاتی از شهرستان های سپیدان و نورآباد به منطقه اعزام شدند.

جمالی تصریح کرد: بارش سنگین برف ، صعب العبور بودن منطقه و سرمای شدید هوا  کار را برای نجاتگران سخت و دشوار می کرد.

وی گفت: نجاتگران با استفاده از تجهیزات زمستانه در شرایط برفی و همچنین با کمک افراد محلی پس از ساعت ها تلاش موفق به ردیابی افراد گم شده کرده و به سمت ایشان حرکت کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس افزود: پس از دستیابی به افراد گم شده با توجه به سرمازدگی و افت شدید فشار و قند خون یکی از ۳ نفر ، نجاتگران سریعا عملیات کمک های اولیه و حمایت های روانی را در دستور کار خود قرار دادند.

جمالی اظهار کرد: پس از انجام اقدامات اولیه ، نجاتگران با قرار دادن جوان مصدوم در سبد نجات وی را جهت انتقال به پایین ارتفاعات آماده کردند.

وی بیان کرد: نجاتگران با کمک افراد محلی حاضر در این عملیات موفق شدند پس از حدود ۲ ساعت کوهپیمایی در شرایط سخت برفی جوان گرفتار را به پایین کوه انتقال و وی را به آمبولانس اورژانس جهت انتقال به بیمارستان تحویل دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس ضمن ابراز خرسندی از عملکرد تیم های امدادی  گفت: ۱۱ نجاتگر زبده در قالب ۲ تیم  عملیاتی از شهرستان های سپیدان و نورآباد در این عملیات تلاش کردند.

وی در پایان از همکاری نیروهای اورژانس ، نیروی انتظامی ، راهداری ، مدیریت بحران ،فنی و حرفه ای و اداره منابع طبیعی تقدیر کرد .

در این عملیات عارفی دبیر هماهنگی شورای مدیریت بحران شهرستان سپیدان و خورشیدی مسئول امداد و نجات شعبه این شهرستان نیز حضور داشتند.

برچسب ها: نور اباد ، فارس ، جوان
نظرات بینندگان