کد خبر: ۱۲۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸

مدیر جهاد کشاورزی داراب: برای مبارزه با ملخ در آماده باش هستیم

مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت: ملخ های مهاجم که از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران هجوم آورده اند به نزدیکی داراب رسیده اند که با تمهیدات لازم، داراب در آماده باش کامل است.
به گزارش شیرازه، احمدرضا صالحی گفت: بر اساس ردیابی های انجام شده برخی از مناطق اطراف داراب آلوده به ملخ هستند و جهاد کشاورزی داراب تمهیدات لازم برای مبارزه شیمیایی احتمالی با آفت فوق اندیشیده و سمپاش و 500لیتر سم و فراهم کرده است.
او ادامه داد: هماهنگی برای استقرار هواپیمای سمپاش فراهم شده و خلبان هواپیمای سمپاش در حال بررسی فرودگاه های سطح شهرستان برای انجام عملیات سمپاشی هوایی در صورت لزوم است.
صالحی گفت: هم اکنون با بررسی های انجام شده حدود 1000هکتار در مناطق مرزی داراب با هرمزگان نیاز به سمپاشی دارد که بیشتر در حواشی کوه و مراتع است که برای جلوگیری از ورود به مزارع و باغ ها مبارزه شیمیایی با هدف کانون کوبی انجام خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی داراب افزود: از مردم خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه دسته های ملخ صحرایی موارد را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب یا به سامانه 131 اطلاع دهند.
براساس مشاهدات خبرنگار ایرنا در شهرستان داراب، ملخ هایی در این شهرستان دیده شد که مسئولان می گویند تراکم آن در حد مبارزه نبوده است./ایرنا

نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان