کد خبر: ۱۳۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در گفتگو با شیرازه؛

بانک‌ها به صنعتگران تسهیلات دهند/ ارائه بسته تشویقی برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم

فتوحی با بیان اینکه سرمایه در گردش سرمایه‌گذاران کاهش یافته است، خواستار آن شد که بانک‌ها تسهیلات خوبی را در اختیار صنعتگران قرار دهند. ‌
احد فتوحی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: 61 شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس داریم که شش هزار و 300 قرارداد در این شهرک‌ها منعقد شده که از این تعداد سه هزار و 27 مورد به بهره‌برداری رسیده است و سه هزار و 273 مورد در حال ساخت و ساز است.
وی با بیان اینکه 35 هزار و 600 نفر در شهرک‌های صنعتی فارس مشغول به کار هستند، درخصوص نواحی فعال اظهار کرد: همه 31 شهرستان فارس دارای شهرک یا ناحیه صنعتی هستند. 18 شهرک و ناحیه صنعتی که در مناطق توسعه یافته از جمله شیراز، آب‌باریک، ملوسجان، آباده، اقلید، مرودشت، لار، گراش، اوز، ارسنجان، جهرم، بوانات قرار دارند فعالیت خوبی داشته اما سایر شهرک‌ها که در مناطق کمتر توسعه‌یافته قرار دارند هنوز تمام ظرفیت آن‌ها فعال نشده و منتظر جذب سرمایه‌گذار هستیم.
به گفته فتوحی تمام زیرساخت‌های حداقلی مانند آب، برق و جاده در شهرک‌های صنعتی وجود دارد. همچنین 90 درصد دارای گاز هستند و ده درصد باقیمانده به محض مستقر شدن صنعتگر گازرسانی می‌شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: سال گذشته با 600 قرارداد چهار برابر سال 95 و دوبرابر سال 96 انعقاد قرارداد و جذب سرمایه‌گذار داشته‌ایم.
 ‌فتوحی با اعتقاد به اینکه دولت باید شرایط و تسهیلاتی برای تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در مناطق محروم در نظر بگیرد، گفت: اقساط تسهیلات سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی مناطق برخوردار 36 ماهه و در مناطق کمترتوسعه‌یافته 48 ماهه و بدون سود است.
این کارشناس مسائل اقتصادی با تصریح اینکه سرمایه در گردش سرمایه‌گذاران کاهش یافته است، خواستار آن شد که بانک‌ها تسهیلات خوبی را در اختیار صنعتگران قرار دهند تا تمام ظرفیت واحدهای نیمه فعال  و راکد فعال شود.
‌انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شهرک صنعتی ، وام
نظرات بینندگان