کد خبر: ۱۳۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
امام جمعه موقت شیراز:

آقای رئیس جمهور به جای به زانو در آوردن آمریکا، خواهش میکنیم شما این دلال های اقتصادی را به زانو در بیاورید

امام جمعه موقت شیراز گفت: کلمه مقاومت و صبر در قرآن کریم زیاد تکرار شده است و با تفکری در قرآن می توان رمز موفقیت انسان در امور مادی و معنوی را ایستادگی و مقاومت دانست. همچنین در ادامه محکوم کردن انقلابی و سریع دلالان و محتکران را خواستار شد

به گزارش شیرازه، سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در خطبه های امروز ضمن اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در روز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: کلمه مقاومت و صبر در قرآن کریم زیاد تکرار شده است و با تفکری در قرآن می توان رمز موفقیت انسان در امور مادی و معنوی را ایستادگی و مقاومت دانست. وی همچنین رهنمود های امام راحل و رهبر معظم انقلاب را مستند به آیات قرآن و سخنان اهل البیت(ع) خواند و افزود: تنها راه خنثی کردن نقشه های دشمن مقاومت است و یکی از صفات مومن همانند کوه بودن است که طوفان هم نمی تواند آن را جابجا کند.

آقای رئیس جمهور به جای به زانو در آوردن آمریکا، خواهش میکنیم شما این دلال های اقتصادی را به زانو در بیاورید

آیت الله رضوی اردکانی با تلاوت چند آیه از قرآن کریم رموز پیروزی در برابر دشمنان را تقوا، ایمان به خدا، استقامت و محکم بودن همراه با صبر بیان نمود و افزود: چهل سال تمام همه ابرقدرت ها برای به زانو درآوردن این ملت کار کردند ولی اون ها رفتند و این انقلاب با شکوه ماند تا این انقلاب را به دست صاحب حقیقی خود برساند و در جواب کسانی که می گویند مگر می شود در مقابل دشمنانی چون آمریکا استقامت کرد باید گفت بله، خیلی از کشور ها در مقابل آمریکا ایستادند و شوکت خودشان را نفروختند و عقب نشینی امروز دشمن در سایه مقاومت ملت ایران است. وی در ادامه گفت: غربی ها در محاسبات شان همه چیز را محاسبه می کنند جز قدرت خدا، خیال می کنند با همین دستگاه هایی که دارند ایستادگی می کنند و ملتی پیروز و سربلند است که خدا با او باشد.

امام جمعه موقت شیراز در خطبه دوم ، سفر نخست وزیر ژاپن به ایران برای پادرمیانی به تقاضای ترامپ را خنده دار توصیف کرد و افزود: این دیدار ها بازی است و ترامپ مظهر کذب و دروغ گویی است، می خواهند نتیجه گیری کنند و از این طریق خواسته هایی که با فشار و در منگنه قرار دادن ملت ایران نتوانسته اند به آن دست پیدا کنند، با مذاکره تحصیل کنند اما این ملت ملتی است که پیرو مکتب هیهات من الذله هستند و محکم می ایستد و زیر بار نمی روند.

وی در ادامه به ماجرای آتش بازی در خلیج فارس اشاره کرد و مقصر دانستن ایران توسط آمریکا در شورای امنیت را ایران هراسی و سلاح فروشی بیشتر دانست و افزود: اگر راست می گویید اثبات کنید، خیلی از کارشناسان این انفجارات مشکوک را کار اسرائیل و یا خود سعودی ها می دانند و این قضیه در دریای عمان، خارج از آب های بین الملل اتفاق افتاده و اگر ایران بخواهد کاری انجام دهد با بستن تنگه هرمز، نمی گذارد یک قطره نفت هم از خلیج فارس صادر شود و ایران نمی جنگد و یا مردانه می جنگد.

آیت الله رضوی اردکانی در خطاب به آقای روحانی گفت: آقای رئیس جمهور فرمودند " که ما به یاری خدا آمریکا را به زانو در خواهیم آورد" باید بگویم که این ملت، این رهبر و این نظام توان این را دارند که آمریکا را به زانو در بیاورد ما خواهش میکنیم شما این دلال های اقتصادی را به زانو در بیاورید. امروز جنگ اقتصادی است و پیاده نظام جنگ اقتصادی ایران امروز محتکران و دلال ها هستند.

امام جماعت شیراز از ریاست قوه قضاییه درخواست برخورد محکم تر در بحث احتکار، با دلال ها و محتکران را کرد و افزود:  اگر اگر 4 محتکر و مفسد را جلوی انبارشان دار بزنیم مطمئن باشید وضعیت اصلاح خواهد شد چراکه طبق آیه قرآن کسانی که در این جنگ اقتصادی، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند مفسد فی‌الارض بوده و باید اعدام شوند و نباید از آن‌ها ترسید چراکه ملت پشتیبان دستگاه قضا است. 

وی در ادامه به اعدام انقلابی حسنعلی منصور نخست وزیر شاه اشاره و موتلفه را از پیروان نواب صفوی و از سالم ترین جریان انقلابی مومن دانست که هدفشان جز رضای خداوند نبوده است و این کار را با اجازه از مجتهد آن زمان انجام داده اند.

آیت الله رضوی اردکانی با تشریح فلسفه تشکیل جهاد سازندگی و نقش آن در بعد از انقلاب و به ویژه در دفاع مقدس، افزود: در حال حاضر جهاد سازندگی در سال های اخیر استحاله شده است و طبق گزارش های مطرح شده در مجلس شورای اسلامی بیشترین تخلفات مربوط به این اداره بوده و باید با ورود جوان ها پویا شود وگرنه با استیضاح وزیر کاری از پیش نخواهد رفت

گفتنی است سخنران پیش از خطبه های هفته آینده نماز جمعه یکی از اعضا شورا عالی بسیج اساتید استان فارس و میز خدمت اداره راه و شهرسازی استان فارس نیز برپا می باشد.



نظرات بینندگان