کد خبر: ۱۳۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۳ تير ۱۳۹۸

هارمونی نت‌ها در لار؛ هدیه‌ای به قهرمان/ قطعه سرود «قاسم سلیمانی» منتشر می‌شود

سراینده شعر «قاسم سلیمانی» گفت: حقیقت این است که در طول این سال‌ها شخصیت‌هایی پوشالی را از میان سلبریتی‌ها انتخاب کرده‌اند و برچسب قهرمان بر آن‌ها زده‌اند، حال آن‌ که قهرمانان ما کسان دیگری مانند سردار سلیمانی هستند.
به گزارش سرویس فرهنگ شیرازه، قطعه «قاسم سلیمانی»؛ از تولیدات دفتر موسیقی حوزه هنری فارس و با شعری از «هاشم کرونی»؛ به زودی روانه بازار موسیقی خواهد شد.

کرونی دراین باره به خبرنگار ما گفت: گروه سرود «مصباح‌ الهدی» در شهرستان لار، به سرپرستی «عمران جمالی» این سروده را به صورت ارکسترال اجرا کرده و سپس توسط حوزه هنری فارس به مراحل تنظیم و ضبط رسیده است.

این شاعر شیرازی در ادامه از انگیزه خود برای سرودن شعر این آهنگ چنین گفت: بیشتر اشعار من با مضامینی دینی مانند صفات کریمه اهل بیت(س) شناخته می‌شوند اما دغدغه‌ای که من را بر آن داشت تا در وصف سردار قاسم سلیمانی شعری بسرایم این بود که همواره احساس می‌کردم که ما آنگونه که می‌بایست، به قهرمان‌هایمان نپرداخته‌ایم.

وی افزود: آنقدری که جامعه افغانستان توانست از شخصیت «احمد شاه مسعود» برای هویت‌بخشی ملی به نسل جوان استفاده کند، ما نتوانسته‌ایم قهرمان‌هایمان را به جوان‌های کشور معرفی کنیم. در طول 8 سال دفاع مقدس شخصیت‌هایی را مانند «شهید حسن باقری»، «شهید محمد ابراهیم همت»، «شهید مرتضی جاویدی» و صدها دلاور دیگر را داشته‌ایم، با این حال جذابیت‌های این قهرمانان کمتر به مردم انتقال یافته است.

کرونی با اشاره به این که قهرمان‌های زنده ملت ایران نیز مورد کم‌مهری رسانه‌ها قرار گرفته‌اند، گفت: حقیقت این است که در طول این سال‌ها شخصیت‌هایی پوشالی را از میان سلبریتی‌های سینمایی و ورزشی انتخاب کرده‌اند و برچسب قهرمان بر آن‌ها زده‌اند و همین فرهنگ نادرست را هم مدام بازتولید می‌کنند. حال آن‌ که قهرمان واقعی شخصیتی مثل سردار سلیمانی است. 

وی ادامه داد: شخصیت «قاسم سلیمانی» دارای ویژگی‌هایی است که اگر دستگاه فکری نظام جمهوری اسلامی ایران بتواند آن را در سطح گسترده‌ای به جوانان و نوجوانان معرفی کند، الگوسازی متعالی‌تری در میان مردم رواج خواهد یافت. هر چند که سردار سلیمانی تا کنون از شخصیت قهرمان خود نیز به خوبی حراست کرده است.
انتهای پیام/


نظرات بینندگان