کد خبر: ۱۳۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

برگزاری دوره پرورش قارچ صدفی ویژه بانوان در خیر استهبان

رییس مرکز جهاد کشاورزی خیر با اشاره به دوره پرورش قارچ صدفی گفت: دوره آموزشی پرورش قارچ صدفی به منظور آشنایی با پرورش قارچ های خوراکی با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان استهبان، برای اعضا صندوق خرد زنان در روستای دستجرد برگزار گردید.
به گزارش شیرازه، مصطفی پوررضایی ضمن بیان اینکه پیشبینی های لازم برای برگزاری دوره بصورت تئوری و عملی انجام شده تصریح کرد: نکته مهم این که محیط کشت قارچ صدفی از کاه گندم، کاه جو، کاه برنج و ... تهیه می شود و در این کشت از خاک و کود استفاده نمی شود بنابر این هیچ گونه الودگی زیست محیطی ندارد. شایان ذکر است که پرورش قارچ در فصول سرد سال مناسبتر و اقتصادی تر است.

وی افزود: در این دوره آموزشی اهمیت و فواید قارچ های خوراکی، آشنایی با انواع  قارچ ها، گیاه شناسی قارچ، روش تهیه کمپوست، روش های پرورش و مهیا سازی بسترهای پرورش، سالن های پرورش قارچ، وسایل مورد نیاز، مراحل کاشت ، داشت و برداشت، زمان مناسب برداشت و عملیات پس از برداشت و نحوه عرضه به بازار آموزش داده شد.

پوررضایی بیان داشت: این دوره آموزشی با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر در زمینه پرورش قارچ های خوراکی و آشنایی متقاضیان با اصول علمی و عملی پرورش قارچ صورت گرفته است که در این دوره 15 نفر از کارآموزان متقاضی پرورش قارچ صدفی آموزش دیدند.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری چنین دوره های آموزشی، آشنایی و شناخت اعضا صندوق خرد زنان روستایی با اموزش های عملی و کاربردی به منظور ایجاد کسب و کار و راه اندازی اشتغال های خانگی و درامدزایی خانوارهای روستایی در جهت رونق تولید در کشور است.

نظرات بینندگان