کد خبر: ۱۳۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۸
رئیس اداره بهزیستی شهرستان اقلید:

عمده ترین مشکلات شهرستان اقلید آسیب های اجتماعی است

رئیس اداره بهزیستی اقلید در مورد مشکلات و معظلات این شهرستان گفت: از عمده ترین مشکلات را می توان آسیب های خانواده و در روستا های این شهرستان، کشت مواد مخدر ماری جوانا برشمرد.

به گزارش شیرازه، اکبر اسماعیلی فرد رئیس اداره بهزیستی شهرستان اقلید در حاشیه همایش آسیب شناسی فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اعلام اینکه 500 خانوار در شهرستان اقلید تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند بیان کرد: 1983 نفر از معلولان شناسایی شده اند که بیشتر آن ها از نوع جسمی حرکتی هستند و تحت پوشش این مرکز می باشند. از این تعداد، 1340 نفر از خدمات مستمری و افزایش یارانه برخوردار هستند.

عمده ترین مشکلات شهرستان اقلید آسیب های اجتماعی است

رئیس اداره بهزیستی اقلید در مورد مشکلات و معظلات این شهرستان گفت: عمده ترین مشکلاترا می توان آسیب های خانواده و اجتماعی مثل طلاق، خشونت علیه کودکان ، اعتیاد و کشت مواد مخدر ماری جوانا در روستا های شهرستان نام برد که با برگزاری کلاس های آموزشی آشنایی و پیشگیری و همچنین مشاوره های تخصصی در این زمینه سعی شده از این مشکلات پیشگیری و جلوگیری کرد.

وی در مورد مسکن معلولان هم گفت: این طرح در این شهرستان در حال اجرا می باشد که خانوارهای بیش از دو معلول در صدر اولویت ها قرار گرفته اند که حدود 12 مورد مسکن بغیر از یکی که مشکل زمین داشته است، در دست اجرا می باشد.

اسماعیلی فرد از وجود اورژانس اجتماعی در این شهرستان خبر داد و افزود: از پارسال اورژانس اجتماعی در این شهرستان راه اندازی شده است که با استقبال خوب مردم همراه بوده و از بدو تاسیس تا کنون بیش از 1200 مورد پیگیری و بررسی شده است.

نظرات بینندگان