کد خبر: ۱۳۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر:

حضرت علی(ع) مظهر زیبایی‌های خداوند است/ شادی شیعیان با غدیراست نه با گناه

دبیركل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه حضرت علی(ع) جلوه‌ای از تمام زیبایی‌ها و جلال خداوندی است، گفت: خداوند تمام زیبایی‌ها را یكجا در حضرت علی(ع) جمع كرده است و آنچه خوبان دارند، علی(ع) تنها دارد.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله كاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، شامگاه ۲۶ مردادماه در مراسم افتتاحیه برنامه‌های عید سعید غدیر در شیراز، حضرت علی(ع) را اسوه، مقتدا، آزموگار، راهنما، عاشق، معدن عزت، اقتدار و ایثار و صفحه علم پروردگار عالم توصیف و اضافه کرد: علی(ع) در ولایت‌مداری و ولایت‌داری نمره اول است؛ علی(ع) اعلی، عالی، متعالی و در همه صحنه‌ها پرچمدار و در همه میدان‌ها سابق و پیشگاه است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه حضرت علی(ع) در قرب به خدا،‌ همراه حضرت رسول(ص) است،‌ گفت: علی(ع) در آسمان‌ها مشهورتر از زمینیان است و در تمام عوالم حضور دارد و به طور كلی حضرت علی(ع) یك شخصیت بی‌همتاست.

وی در ادامه برخی از مناقب و ویژگی‌های مولای متقیان حضرت علی(ع) را برشمرد و گفت: حضرت علی(ع) در میدان عاطفه انسانی، حتی تحمل نمی‌كند كه پیرزنی مشكی به دوش بكشد، گریه یتیمان را بر‌نمی‌تابد، در مقام عدالت شخصیتی است كه حتی وقتی برادرش اظهار نیاز كرد فرمودند صبر كن تا وقت تقسیم غنائم برسد و سهم خودم را به تو می‌دهم و به بیت‌المال دست‌درازی نمی‌كنم.

صدیقی ادامه داد: عدالت حضرت علی(ع)، طوری است وقتی می‌بیند كه پیرمردی مشغول گدایی است برافروخته می‌شود كه این چه نظام و حكومتی است كه در آن پیرمردی ناچار به گدایی می‌شود و ببینید مشكل كجاست و تلاش می‌كند تا مشكلش را حل كند.

دبیركل بنیاد بین‌المللی غدیر همچنین معاشرت امیرالمؤمنین(ع) با مردم و مردم‌داری ایشان را حتی با اهل كتاب و نصارا را مثال زد و گفت: علی(ع) حفظ كرامت و ارزش هر انسانی را ولو نصرانی باشد، در دستور كار دارد و این سیره امیرالمؤمنین(ع) است.

وی با تأكید بر اینكه اهل علم باید به علم امیرالمؤمنین(ع) دقت كنند، گفت:‌ علمی که قدرت نیاورد، علم نیست و علم باید مایه اقتدار ما باشد چرا كه فرموده‌اند العلم سلطان.

صدیقی اضافه كرد: اینکه مقام معظم رهبری برای حرکت علمی در کشور تأکید دارند و خودشان شخصاً این موارد را پیگیری می‌كنند تا توانستیم علم در صنعت دفاعی، علوم هسته‌ای، فناوری نانو و قسمت‌های دیگر را به دست آوریم، ثمره خون شهدا و هدایت پیامبرگونه و علی‌گونه آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای است و از این طریق است كه كشور می‌تواند عزت و ناموس و فرهنگ خود را حفظ کند تا دارای قدرت باشد و قدرت مولود علم است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه علی(ع) مزین به اخلاق، مردم‌داری و عزت است، گفت: سخاوت و شجاعت دو ارزشی كه بالاتر از آن‌ها نیست و این‌ها دو بال هستند كه انسان را بالا می‌برند و انسان با سخاوت هم به خداوند و هم به دل‌های مردم نزدیك‌تر است.

صدیقی از سخاوت مردم در كمك و یاری‌رساندن به بنیاد بین‌المللی غدیر فارس قدردانی كرد و گفت:‌ احداث ساختمان بنیاد غدیر فارس، برپایی كلاس‌ها و راه‌اندازی كتابخانه و برپایی بزرگداشت امیرالمؤمنین(ع) نشان اصالت مردم و سخاوت وجودی آن‌هاست.

شادی شیعیان با علی(ع) است نه با گناه

دبیركل بنیاد بین‌المللی غدیر از مردم ولایت‌مدار،‌ خوش‌ذوق و دارای هنر شیراز و فارس خواست تا بنیاد غدیر را در برنامه‌هایش یاری داده و شادی امیرالمؤمنین شریك باشند و ادامه داد: شادی شیعیان با امیرالمؤمنین(ع) است نه با گناه؛ عید غدیر روز لبخند و تبسم، روز گره‌گشایی، تبریک و تهنیت و خوش پوش و شیک بودن و شیک گشتن و معطر بودن سخاوت و مهمانی و هدیه است.

صدیقی با هشدار نسبت به تلاش دشمنان برای غارت فرهنگی، گفت: دشمن فرهنگ و خودباوری ما را نشانه گرفته و ما اگر قرار است سالم بمانیم باید به علی(ع) و ائمه پناه ببریم.

ایسنا

انتهای پیام/

نظرات بینندگان