کد خبر: ۱۳۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
واکنش دبیر جامعه روحانیت شیراز به پوشش نامتعارف در حضور روحانی:

اگرچه این بانوان از اقلیت‌ها باشند باز دلیلی برای بی‌تفاوت بودن نمی شود

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به حواشی اخیر پیرامون حضور برخی بانوان بدحجاب در همایشی با حضور مسئولان ارشد، گفت: اگرچه این بانوان از اقلیت‌ها هم باشند باز حضور آنان در همایش به این مهمی بی‌تفاوت بودن به موضوع را از بین نخواهد برد.

به گزارش خبرنگار شیرازه، حجت‌الاسلام‌ وا لمسلمین سید محی‌الدین طاهری پیش از ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که در دفتر جامعه روحانیت برگزار شد، سخنان مقام معظم رهبری پیرامون عفاف و حجاب را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در مراسمی که تحت عنوان دستاوردهای روستایی مطرح‌شده چند خانم را با آن قیافه می‌آورند، اگرچه این بانوان از اقلیت‌ها هم باشند باز حضور آنان در همایش به این مهمی بی‌تفاوت بودن به موضوع را از بین نخواهد برد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در موضوع مذاکره سخن آخر را بیان کردند که "نه جنگ می‌شود نه مذاکره می‌کنیم" اما بعضی در همان مراسم می‌فرمایند اگر بداند مذاکره "باکسی" باعث حل مشکلات مردم می‌شود این کار را انجام خواهد داد، افزود: واقعیت این است که دستانی در کار است و می‌خواهند وضعیت را به آن‌طرف سوق دهند.

اگرچه این بانوان از اقلیت‌ها هم باشند باز بی‌تفاوت بودن به موضوع را از بین نخواهد برد

دبیرجامعه روحانیت شیراز با اشاره به هنجارشکنی برخی کافی‌شاپ‌ها در سطح شهر عنوان کرد: نامه‌ای مکتوب به مبادی ذی‌ربط نوشته که الحمدلله برخوردهایی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی با خاطیان و هنجار شکنان برخورد می کند اما برخی از بی حجابی ها عمدا صورت می گرد و می خواهند جو را طوری نمایان می کنند که روحانیت و دین را بشکنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری به وجود ابزار موسیقی در مجالس ترحیم اشاره اضافه کرد: مسئولان امور مساجد باید هیئت‌امنای مساجد را موظف کنند که اجازه ندهند ابزار موسیقی برای برگزاری مراسم ختم وارد مساجد شوند، همچنین باید به هتل‌ها و تالارهایی که مجالس ترحیم در آنان برگزار می‌شود و رعایت شئونات اسلامی نیز صورت نمی‌پذیرد، تذکرات لازم داده شود.

وی در پایان بیان داشت: پیشنهاد می‌شود مردم هزینه‌های مربوط به فوت عزیزان را به‌ویژه هزینه‌های گزاف سفره و تاج گل را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص دهند.


برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان