کد خبر: ۱۳۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
رئيس پليس راه شمال فارس خواستار شد:

حل ساختاري مشکلات استراحتگاه و توفقگاه‌ها در جاده‌هاي فارس/ افزایش تعداد خودرو‌های پلیس راه فارس در نیمه دوم شهریور

رئيس پليس راه شمال فارس خواستار افزایش تعداد خودرو‌های پلیس راه فارس در نیمه دوم شهریور با توجه به افزایش میزان سفر‌ها شد.

به گزارش شیرازه، سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس در کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و موانع رانندگی استان گفت: با توجه به افزایش میزان سفر‌ها در نیمه دوم شهریور و افزایش حجم ترافیک، نیازمند افزایش تعداد خودرو‌های در اختیار پلیس هستیم.

وی با بیان اینکه فارس ٧.٥ درصد از مساحت كشور با ٢١ هزار كيلومتر راه را به خود اختصاص داده است، فارس را دارای رتبه ٣ تا ٥ در تردد وسایل نقلیه کشور معرفی کرد و اظهار داشت: این استان ایده‌آل‌ترین کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب محسوب می‌شود.

به گفته دهقانی، اقدمات خوبي كه در پنج سال اخير انجام شده و شاهد كاهش تعداد متوفيان جاده‌اي در استان هستيم که در اين باره هم فارس، رتبه سوم كشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه شمال فارس با بیان اینکه ٤٨ درصد از حوادث جاده‌ای فارس از ساعت ٤ بعدازظهر تا ١٢ شب رخ داده است، عنوان کرد: ٥٨ درصد از متوفیان سر صحنه جان خود را از دست داده‌اند، ٣٦ درصد در بیمارستان و فوت مابقی حین انتقال به بیمارستان ثبت شده است.

وی ضمن اعلام اینکه مسافت طولی شمال به جنوب فارس را بالغ بر ٨٠٠ کیلومتر است، اظهار داشت: اکثر راه‌های نوساز فارس با عیب و نقص فنی زیر بار ترافیک می‌روند.

رئیس پلیس راه شمال فارس ادامه داد: یکی دو پلیس راه استان از جمله داراب به دلیل نشست زمین دچار شکاف شده و حتی سیستم فاضلاب را با مشکل روبه‌رو کرده است.

دهقانی همچنین خواستار حل ساختاری مشکلات استراحتگاه و توفقگاه‌ها در جاده‌های فارس شد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان