کد خبر: ۱۳۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق فارس در گفتگو با شیرازه:

برق در ایران ارزان ترین برق در دنیاست/ افزایش 8درصدی قبوض برق با تصویب مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است/ بی اطلاعی شرکت برق از تجمعات پی در پی مردم شیراز!

دکتر احمدی گفت: در قبوض پیامکی هم جدول برق مصرفی و ریز صورت حساب ارسال خواهد شد.

دکتر احمدی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق فارس در گفتگو با شیرازه اظهار داشت: بر اساس آمارها، برق در ایران ارزان ترین برق در دنیاست.

وی تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم این هزینه ها را به دلار حساب کنیم، اگر در دنیا هزینه انرژی یک دلار باشد، در ایران این هزینه به یک صدم دلار کاهش می یابد.

احمدی با بیان اینکه هر ایرانی برای هر یک کیلو وات انرژی حدود 90 تومان هزینه می کند تأکید کرد: این در صورتی است که تولید هر کیلو وات برق، یک هزار تومان برای دولت هزینه برمی دارد و مابه‌التفاوت این مبلغ را دولت به عنوان سوبسید پرداخت می کند.

وی با اشاره به افزایش 8درصدی قبوض برق با تصویب مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: اگر قبضی 50 هزار تومان بوده، با این افزایش قیمت، حدود 53هزار تومان می شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق فارس تأکید کرد: اگر مشترکی نسبت مصرف برق را نسبت به مدت مشابه قبل کمتر مصرف کرده باشد، طرح های تشویقی شاملش می شود که این طرح برای بعضی از مشترکین، قبض مصرفی به صفر یا حتی به صورت بستانکاری صادر خواهد شد، اگر چه برای مشترکان پرمصرف، این افزایش به 16درصد خواهد رسید.

احمدی یادآور شد: قبوص کاغذی از مهرماه دیگر صادر نمی شود اما در قبوض پیامکی هم جدول برق مصرفی و ریز صورت حساب ارسال خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص تجمع مشترکان در اعتراض به افزایش قیمت برق گفت: تا کنون خبر تجمعی نسبت به افزایش قیمت برق به واحد حراست اطلاع داده نشده است.

طبق مشاهدات عینی خبرنگار شیرازه طی چند روز گذشته بیش از 200 نفر از مشترکین شیراز در اداره برق منطقه کوزه گری، نسبت به افزایش غیر متعارف و بیش از 5 برابری قبوض برق این ماه خود ابراز گله کرده اند.


نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان