کد خبر: ۱۶۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس خبر داد:

افزایش مشترک شبکه توزیع برق استان فارس

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از اضافه‌شدن ۳ هزار مشترک جدید به شبکه توزیع برق استان با صرف اعتبار ۳۶۲ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حمیدرضا کریمی‌فرد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس امروز ۲۶ اسفندماه در جمع خبرنگاران در شیراز در تشریح اقدامات انجام شده این سازمان طی سالی که گذشت، گفت: در سال ۱۴۰۲، پروژه توسعه احداث شبکه توزیع مشترکان جدید با صرف اعتبار ۳۶۲ میلیارد تومان جهت ۳ هزار مشترک در استان انجام شد.


وی ادامه داد: این پروژه با احداث ۱۲۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۳۴۷ متر شبکه فشار ضعیف و نصب ۳۷۰ دستگاه پست هوایی تحقق یافت.


کریمی‌فرد انجام پروژه‌های رفع افت ولتاژ و مقاوم‌سازی شبکه را از دیگر فعالیت‌های این شرکت در سالی که گذشت، برشمرد و گفت: اصلاح ۸۲۰ اصله پایه‌های فرسوده، احداث ۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط و۶.۲کیلومتر شبکه فشار ضعیف، نصب ۶۰ دستگاه پست هوایی و ۱۵ دستگاه اتو ترانس از جمله این پروژه‌ها هستند که با صرف اعتبار ۸۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان محقق شد.


وی در ادامه به تشریح عملکرد امسال این شرکت به پروژه برق‌دار کردن روستاهای بدون برق در استان اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت با صرف اعتباری به میزان ۳ میلیارد تومان، ۲ روستا برق‌دار شده و ۲۵ خانوار از نعمت روشنایی بهره‌مند شدند.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس، رفع پرباری ترانس‌های دارای اضافه بار را از دیگر پروژه‌های این شرکت در سال قبل عنوان کرد و افزود: این پروژه با صرف اعتبار ۹۵ میلیارد تومان و نصب ۳۸۰ دستگاه ترانسفورماتور انجام گرفت.


کریمی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد شرکت در خصوص طرح بهارستان در سال قبل پرداخت و اظهار کرد: طرح بهارستان با هدف مقاوم‌سازی شبکه برق روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب در استان فارس نیز به مرحله اجرا درآمد که در این سال با تعویض ۲۸۰۰ اصله پایه، نصب ۴۰۷۸ عدد چراغ روشنایی و بهره‌برداری از ۸۴ دستگاه پست جدید (ترانسفورماتور) و صرف هزینه ۱۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پروژه‌های مربوط به این طرح انجام گرفتند.


پروژه روشنایی معابر، از دیگر پروژه‌هایی بود که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به آن اشاره کرد و سپس افزود: در این سال با صرف اعتبار ۲۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان، ۱۱.۸ کیلومتر شبکه روشنایی معابر احداث شد و ۲۱۷۷ عدد چراغ روشنایی نیز نصب شد.


وی توسعه فیدر و زیرساخت شبکه را از دیگر پروژه‌های مهم این شرکت در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق این پروژه، با صرف اعتبار ۹۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ۷۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط احداث شد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در خصوص تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن نیز اظهار کرد: در راستای تأمین برق مطمئن و پایدار جهت طرح نهضت ملی مسکن، با صرف اعتباری معادل ۱۸ میلیارد تومان، ۱.۵۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۱۰.۸۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث و ۷ دستگاه پست هوایی نصب شدند.


هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری اشتراک‌های موجود به تعداد ۶۵۲۰ مشترک در سال قبل، از دیگر پروژه‌های مهم شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بود که کریمی‌فرد بدان اشاره کرد.


عبور موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در ادامه تشریح عملکرد این شرکت در این سال از اجرای موفق برنامه‌های پاسخگویی بار و مدیریت پیک مصرف انرژی برق در تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: با تلاش‌های جهادی و انقلابی مدیران، کارکنان شرکت و با حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان متعهد کشوری و استانی و همکاری مؤثر کلیه مشترکان در بخش‌های صنعتی، اداری، کشاورزی و خانگی توانستیم از پیک بار تابستان با موفقیت عبور کنیم.


وی یادآور شد: از مجموع ۸۴۹ هزار و ۸۷۷ قبض صادر شده برای مشترکان خانگی شهرستان‌های تحت پوشش این شرکت در استان فارس در بازه زمانی یکم خردادماه تا ۳۱ شهریورماه امسال تعداد ۳۵۶ هزار و ۷۷۲ قبض مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند و ۵۳ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند.


افزایش نصب و راه‌اندازی سامانه خورشیدی مختص مشترکان به ۹۳۵ سامانه با توان تولیدی ۶۲۲۵ کیلو وات و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷۴۳ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان‌های استان فارس، کاهش تلفات انرژی برق به میزان کمتر از ۸ درصد در راستای حفاظت از سرمایه ملی و محیط زیست، برق‌رسانی به تمامی روستاهای بدون برق بالای ۱۰ خانوار استان از دیگر دستاوردها و اقدامات برجسته شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در سال ۱۴۰۲ بود که مدیرعامل شرکت در ادامه ارائه گزارش بدان‌ها پرداخت.


کریمی‌فرد تصریح کرد: در این سال همچنین با هدف افزایش رضایتمندی مشترکان و سایر ذی‌نفعان، افزایش قابلیت اطمینان و تاب‌آوری شبکه، کاهش خاموشی و انرژی توزیع نشده، کاهش تلفات انرژی و ارتقای سطح آمادگی کارکنان به منظور مقابله با بحران و پدافند غیرعامل چندین مانور جهادی تعمیرات فراگیر شبکه‌های فرسوده برگزار شد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به کسب رتبه‌های برتر و عملکرد موفق در مباحث و موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: عملکرد موفق در اجرای برنامه‌های دینی ابلاغی شرکت توانیر، کسب رتبه برتر در نوزدهمین نشست بین‌المللی روابط عمومی، کسب امتیاز کامل شرکت در بعد شاخص‌های اختصاصی در جشنواره شهید رجایی ۱۴۰۱ استان فارس، دریافت نشان پژوهشگر برتر استان از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲، کسب مقام نخست در اجلاس سیرد منطقه‌ای ایران از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ و کسب عنوان رتبه برتر در حوزه تولید محتوای شاخص در ارزیابی شرکت توانیر در حیطه روابط عمومی، از جمله این موفقیت‌ها است.


اخذ مجدد گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ در کل شرکت با محوریت رضایت مشترکان، استقرار سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی بر اساس استاندارد ISO ۴۵۰۰۱ و استقرار سیستم مدیریت محیط زیست بر اساس استاندارد ۱۴۰۰۱ ISO ، پیاده‌سازی و استقرار سامانه الکترونیکی نظرسنجی از مشترکان و سایر ذی‌نفعان در شرکت و در نهایت اجرای فاز اول و دوم پروژه ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای نیروهای اجرایی پیمانکاران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از دیگر اقدامات مهم شرکت در سال ۱۴۰۲ بود که مدیرعامل به آن‌ها اشاره کرد.


کریمی‌فرد، موضوع کاهش تلفات را جمله اهداف مهم برای سال ۱۴۰۳ عنوان کرد و گفت: بحث کاهش تلفات از سالیان دور به‌عنوان یکی از شاخص‌های راهبُردی شرکت مطرح و دنبال شده است که امیدواریم بتوانیم با تلاش همکاران کاهش تلفات را از ۷.۹ به ۷.۵ برسانیم.


وی احداث ۵ هزار نیروگاه خورشیدی انشعابی با ظرفیت ۲۵ هزار کیلووات در قالب طرح حمایت از اقشار کم‌برخوردار جامعه، هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری به تعداد ۳۱۷۹۶ مشترک، برق‌رسانی به ۵ روستای بدون برق استان و بهسازی و اصلاح شبکه ۳۱۰ روستا از محل اعتبارات عوارض بهارستان را از دیگر اهداف مهم این شرکت عنوان کرد که جهت سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

 

انتهای خبر/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان