کد خبر: ۱۳۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

کمبود آب شرب در 70 روستای مرودشت

فرماندار شهرستان مرودشت گفت: مشکل کمبود آب شرب در روستاهای این شهرستان جدی است.
به گزارش شیرازه، رهام پیکری فرماندار مرودشت با بیان اینکه مرودشت شهرستان پُر جمعیتی است و بزرگ‌ترین مشکل آن در حال حاضر کمبود آب شرب روستایی است، اظهار داشت: از 186 روستای شهرستان مرودشت، در 70 روستا مشکل آب شرب وجود دارد به‌طوری‌که در یک روستا با 6 هزار جمعیت، مشکل آب شرب داریم.

وی همچنین گفت: مشکلات آب شرب روستایی موجب شد تا از محل اعتبارات نفت و گاز، حدود 35 درصد آن را به آب شُرب اختصاص دهیم که باز هم جوابگوی نیازها نیست و بعضاً با تانکر آب‌رسانی می‌کنیم.

فرماندار شهرستان مرودشت درعین‌حال به اقدامات گسترده در بحث گازرسانی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برخلاف مشکل آب شرب، درزمینهٔ گازرسانی تا پایان سال شهرستان مرودشت به‌عنوان شهرستان سبز شناخته می‌شود و هیچ روستای بدون گازی نخواهیم داشت.

وی به یک پروژه راه‌سازی نیز اشاره کرد و گفت: جاده 4 خطه پتروشیمی به درودزن به طول 8 کیلومتر در آستانه بهره‌برداری است و اگر اداره راه و شهرسازی در تخصیص قیر، به‌صورت ویژه این پروژه را ببیند تا دهه فجر این جاده 4 خطه افتتاح می‌شود.

فرماندار مرودشت از توسعه و بهسازی روستایی نیز در سال‌های اخیر گفت و افزود: از 13 درصد سال 1390 به 70 درصد در سال 98 رسیدیم که یک موفقیت خوب محسوب می‌شود.

شهرستان مرودشت در 40 کیلومتری شمال شهرستان شیراز واقع‌شده که دارای 380 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 200 هزار نفر جمعیت شهری و 180 هزار نفر جمعیت روستایی است.

فارس

انتهای پیام/
نظرات بینندگان