کد خبر: ۱۳۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

رونمایی از کتاب «مبارزه شاعرانه پروین» در همایش ادبی خلوت انس و مراسم بزرگداشت حافظ

در همایش ادبی خلوت انس و مراسم بزرگداشت حافظ از کتاب «مبارزه شاعرانه پروین» اثر سجاد فرهمند، دکتر ای زبان ادبیات فارسی و از عشایر ایل خمسه بوانات رونمایی شد.
رونمایی از کتاب «مبارزه شاعرانه پروین» در همایش ادبی خلوت انس و مراسم بزرگداشت حافظبه گزارش شیرازه، سجادفر همند مولف کتاب مبارزه شاعرانه پروین در مورد انگیزه نگارش این کتاب گفت: با توجه به اینکه تا کنون مقاله یا کتابی به طور مستقل در مورد پروین اعتصامی نگاشته نشده است ضرورت یافت این مهم انجام شود.

وی تاکید کرد: با توجه به تفکرات ضد استبدادی پروین اعتصامی و مبارزات او در طول زندگی کوتاهش می بایست، چند و چون این مبارزات با سلاح کلمات مورد واکاوی قرار بگیرد.

فرهمند ادامه داد: از زمان شروع نگارش این کتاب تا چاپ و به بازار نشر ارائه گشتن بیش از پنج سال طول کشید که استادان برجسته ای نیز در این زمینه یاری رساندند.

این مولف تاکید کرد: دراین کتاب درد و مشقت های عصر مشروطه و روزگار پر مسأله ی پروین اعتصامی و نحوه ی ستیز او با این دردها  تحلیل شده است.

فرهمند با اشاره به اینکه پروین اعتصامی  بزرگترین شاعر زن سنتی سرا می باشد گفت: پروین اعتصامی خود را مادر اجتماع می‌داند و همزاد پنداری او با دردهای اجتماع بی نظیر است و می‌طلبید تا به فراخور آن، کتابی گرد آید تا چراغ راه بودنِ  او در عصر مشروطه و رضاخانی و نبرد شاعرانه او برای نسل جدید خصوصا جوانان و نوجوانان روشن و مبرهن گردد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان