کد خبر: ۱۳۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

حمایت مالی یک مرجع شیعه از مجلات اهل سنت +عکس

صفحه اینستاگرام مرکز اسناد انقلاب اسلامی پستی با عنوان "حمایت مالی آیت‌الله بروجردی از مجلات اهل سنت" را به مناسبت هفته وحدت منتشر کرد.
به گزارش شیرازه،  صفحه اینستاگرام مرکز اسناد انقلاب اسلامی پستی با عنوان "حمایت مالی آیت‌الله بروجردی از مجلات اهل سنت" را به مناسبت هفته وحدت منتشر کرد.

آیت‌الله واعظ‌ زاده خراسانی در خاطرات خود که در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است می‌گوید: رفیق ما میردامادی می‌گفت یک روز صبح در بازار به نماینده آقای بروجردی برخورد کردم گفتم حاجی رسالة‌الاسلام که در مصر منتشر می‌شود چند تا آخوند ازهری هست اینها پول ندارند، تو پول بده ما بفرستیم برای‌شان اصلاً دارالتقریب پول می‌خواهد، چون دولتی نبود عنایت هم داشتند که از دولت هیچ کمک نگیرند.

گفت باز یک روز توی بازار دیدم دارد از دور می‌خندد، گفتم حاجی چه کار کردی؟ گفت رفتم به آقای بروجردی گفتم آقای بروجردی گفت هم خوت پول بده و هم از وجوهات بده و ایشان پول می‌داد می‌فرستاد به مصر که رسالةالاسلام به وسیلة این پول چاپ می‌شد.

بعد از رحلت آیت‌الله بروجردی، رسالة‌الاسلام که در مصر چاپ می‌شد تعطیل شد، یعنی با پول او منتشر می‌شد. ما فهمیدیم که حتی آیت‌الله بروجردی پول رسالة‌الاسلام را می‌دهد که در مصر چاپ شود. اینقدر همه‌اش هم که بحث شیعه نبود؛ بحث وحدت بود؛ افکار اهل تسنن مطرح بود، تعریف خلفا بود همه چیز بود، درباره شیعه هم بود، این کاری بود که آیت‌الله بروجردی کرد.
 


نظرات بینندگان