کد خبر: ۱۳۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۸
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

بعضی‌ها ‌مرتب بر طبل مذاکره و تسلیم می‌کوبند نمی‌دانند در این مسیر هر چه بیشتر بروند پشیمانی بیشتری دارند

دژکام با بیان اینکه حفظ و حراست از انقلاب یک انتخاب آگاهانه و از روی بصیرت است، بیان کرد: اگر می‌خواهیم که این انقلاب را ادامه دهیم لازمه‌اش این است که با بصیرت و توجه به چراغ راه که چراغ راه همه ما امام حسین (ع) و، ولی امر مسلمین است، این مسیر را جلو برویم.

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه شیراز با اشاره به ویژگی ایمان در انسان های مومن گفت: امام علی (ع) می فرمایند: ایمان را اگر به یک ساختمان تشبیه کنیم دارای 4 ستون است که برای داشتن سقف ضروری است. اولین آن توکل به خداوند است. مومن باید توکل داشته باشد و کسی که قدرت مواجه با کم و زیادی مشکلات را ندارد، ایمانش ضعیف است.

وی ضمن پرداختن به موضوع پیروزی انقلاب اسلامی در ایران افزود: طی این چندین سال که از پیروزی انقلاب می گذرد، هر جا شروع به کاری کردیم کسانی که توکل به خداوند نداشته اند جا زده و فرار کردند. آن هایی که توکل دارند می گویند در مسئله اقتصاد مقاومت می کنیم و پیروز می شویم، اما کسانی که متوکل نیستند می گویند باید قراردادی را امضا کنیم و خودمان را راحت کنیم.

ببین عمل چه می گوید، به شعار های زبان نیست

آیت الله دژکام ستون دوم ایمان را واگذاری کار ها به خدا عنوان کرد و گفت: مومن کار را به خدا واگذار می کند اما غیر مومن خودش نقشه می کشد اما نمی داند که همواره کسی است که نقشه های او را به هم بریزد. این به معنی تعطیلی فکر نیست و بگویم همه کار ها را خدا انجام دهد، بایستی با فکر و توکل کار خود را انجام بدهیم و بقیه راه را به خداوند بسپاریم زیرا دشمنان هرچه حیله کردند، خدا حیله و مکر شان را به خودشان برگرداند.

وی تصریح کرد: آنچه جلو دشمنان را می گیرد، خداوند است و اسباب و وسایل هیچ هستند کمااینکه می توان در تاریخ و به ویژه جنگ های صدر اسلام مشاهده کرد و درس گرفت.

امام جمعه شیراز گفت: بعضی‌ها توکل ضعیفی دارند مرتب بر طبل مذاکره و تسلیم می‌کوبند و نمی‌دانند که این مسیر هر چه بیشتر بروند پشیمانی بیشتری دارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ستون بعدی ایمان را تسلیم در برابر اوامر اللهی دانست و بیان کرد: خداوند دستور داده که از ولی فقیه اطاعت کنید و سعی دشمنان بر این است که ما را از اطاعت از ولی برگردانند. در این شهر بعضی ها حرف هایی می زنند که معلوم می شود انسان های مکتبی نیستند، این ستون مهم ایمان را اگر بشکنیم دیگر ایمان باقی نمی ماند.

"ببین عمل ات چه میگوید، به شعار های زبان نیست"

امام جمعه شیراز خطاب به نماینده هایی که پس از انخابات به کسانی که در ستادشان کار کرده اند و به آن ها مسولیتی می دهند گفت: طبق حدیث امام صادق (ع) مومن به دشمنش ظلم نمی کند و به خاطر دوستانش حق دیگران را ضایع نمی کند. اگر نماینده ای حق کسی دیگر را به فردی فقط به خاطر اینکه در ستاد انتخاباتی اش بوده است بدهد، اون نماینده مومن نیست ولو اینکه رای آورده باشد. اگه مومن هستی و نماینده مومنان، باید طبق راه حق حرکت کنید.

وی اضافه نمود: کار سنگین است، این ادعا هایی که من و شما می کنیم و می گوییم من ولایتی و انقلابی هستم وقتی هم موقع اش می رسد باید کار درست را انجام دهیم و به خاطر این نباشد که دوستان و نزدیکان خوشحال شوند حق دیگران را ضایع کنیم، ببین عملت چه می گوید، به شعار های زبان نیست.
وی با ابراز امیدواری برای حفظ بصیرت در تمامی فتنه‌ها گفت: باید با حفظ بصیرت مراقب بود که با یک اشتباه نتیجه مدت‌ها تلاش و زحمت را از دست نداد؛ دشمن برای ما مرتب نقشه می‌کشد امر مهم این است که تلاش خودمان را ضایع نکنیم. 

آیت الله دژکام در مورد مدیر شدن تیم برخی از نمایندگان گفت: شایسته ترین فرد باید مدیر باشد نه تیم های خودتان، اگر نماینده ای هستی که می خواهی برای خدا کار کنی راهش این است. باید گذاشت شایستگان مدیریت کنند تا برای جامعه مفید باشد و رونق ایجاد شود. اما کسی که اهلیت ندارد مدیر شود، می نشیند پشت میز و حقوق دیگران را ضایع می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: برای ستایش جایگاه و مقام پرستار باید به تفصیل سخن گفت اما آنچه در این حوزه مهم است، ارتقاء اخلاق است.

آیت الله دژکام با اشاره به اهمیت اخلاق در حوزه پزشکی اظهار داشت: در محیط های درمانی، اخلاق از جایگاه والایی برخوردار است که باید برای ارتقاء آن تمام تلاش خود را به کار بندیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم برخورداری از بصیرت در جامعه، تاکید کرد: باید در تمام حوادثی که با نقشه دشمن در جامعه رقم می خورد با برخورداری از بصیرت عمل کنیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: دشمن، موفقیت ما را نمی خواهد و مدام نقشه می کشد اما ما نباید اجازه دهیم تا نتیجه تلاش هایمان با یک اشتباه ضایع شود.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب و روز پرستار اعلام کرد: در رابطه با پرستاری و عموم دانش‌های مربوط به پزشکی نیاز داریم به اینکه اخلاق را ارتقا دهیم؛ 40 سال است که توجه ویژه به اخلاق پزشکی و پرستاری می‌شود و اینکه محیط‌های درمانی به اخلاق نیاز دارد. 


نظرات بینندگان