کد خبر: ۱۳۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
به مناسبت دهه فجر؛

از ٨٣٦ پروژه در فارس بهره برداری می شود

استاندار فارس از بهره برداری ٨٣٦ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر در فارس خبر داد.

به گزارش شیرازه، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در نشست خبری تشریح برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر با بیان اینکه در استاندار فارس به مناسبت دهه فجر بهره برداری از از ٨٣٦ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان آغاز خواهد شد، این پروژه ها را در حوزه های امور آب آشامیدنی، راههای فرعی، روستایی، عشایری، فضاهای آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش، امور آموزشی، امور بهداشت و درمان، امور برق، عمران شهری و روستایی، مسکن شهری روستایی، امور ورزشی، سالن پروژه های عمرانی و طرح‌های تولیدی بخش صنعت و کشاورزی اعلام کرد.

به گفته وی، از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح، ۲۲ پروژه مربوط به حوزه آب آشامیدنی، ۵۴ پروژه راه‌سازی، ۵۸ پروژه فضاهای آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش، ۹ پروژه امور آموزشی، فرهنگی، هنری و رفاهی مراکز آموزش عالی و سازمان‌های فرهنگی و هنری، ۴۹ پروژه امور بهداشت درمان و بقیه پروژه امور برق و برق‌رسانی است.

رحیمی افزود: همچنین ۱۷۵ پروژه را در حوزه عمران شهری و روستایی، ۱۱۸ پروژه مسکن شهری و روستایی، ۶۳ پروژه امور ورزشی، ۹۳ پروژه طرح‌های تولیدی بخش صنعت و کشاورزی و ۱۲۶ پروژه سایر پروژه‌های عمرانی، زیربنایی، خدماتی و رفاهی را شامل می‌شود.

وی گفت: از شاخص‌ترین این پروژه در حوزه صنعت و تولید می‌توان به مجتمع آلومینیم جنوب در لامرد با افزون بر ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، طرح توسعه شرکت صنعتی پاسارگاد با یک هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و شرکت کربنات سدیم کاوه با افزون بر یک هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

استاندار فارس تصریح کرد: در حوزه عمرانی نیز می‌توان به پروژه احداث ۲ مدول تصفیه خانه شماره ۲ شیراز با ۶۳۱ میلیارد تومان، احداث پست برق در لامرد با افزون بر ۵۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، مقاوم سازی مسکن روستایی با ۲۱۸ میلیارد تومان، گازرسانی به روستاهای استان با ۱۳۰ میلیارد تومان و نیروگاه خورشیدی در لامرد با ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

وی در ادامه، با بیان اینکه شعار محوری مردن ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" در راهپیمایی ها تا سال ٥٧ بود، گفت: با گذشت ٤١ سال از انقلاب توانسته‌ایم در بحث استقلال گام‌های بلندی برداریم، هرچند تا رسیدن به هدف مطلوب فاصله بسیار داریم.

وی تاکید کرد: در بحث آزادی نیز به عنوان یک واژه مقدس که همواره مورد نظر فعالان سیاسی اجتماعی و مصلحان هر جامعه‌ای است، گام‌های مهمی برداشته شده و در چارچوب قانون هرگونه طرح موضوع، تحلیل و بحثی آزاد است، البته قوانین نباید مسدود کننده و محدود کننده مردم و نخبگان در عقاید و نظراتشان باشد.

رحیمی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران گام‌های مهمی در راستای حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان و اثرگذاری در تصمیم گیری‌های سرنوشت ساز داشته است.

استاندار فارس با بیان اینكه امروز بر مبنای انقلاب و هدفگذاری امام راحل تمام ارکان نظام بر پایه اراده و رای مردم شکل گرفته و دارای مقبولیت عامه است،‌ گفت: امروز از بالاترین مقام در ایران تا لایه‌های مختلف پایین مدیریتی بر مبنای اراده مردم انتخاب می‌شود.

رحیمی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم استمرار، تثیت، استحکام و فراگیری جمهوریت نظام را داشته باشیم، نیازمند جامعه فعال مدنی و احزاب مقتدر، دانا و هدفمند هستیم، لذا اگر نقصانی هم وجود دارد باید تلاش کنیم تا مردم اهداف و مطالبات خود را در چارچوب‌های قانونی از جمله تشکل‌ها، ان جی اوها، بخش خصوصی و احزاب پیگیری کنند.

به گفته وی، تمام قوانین ما بر مبنای خواست مردم و براساس شرع مقدس اسلام و اعتقادات مردم طراحی و تصویب و اجرا می‌شود. در بحث اعتقادات اسلامی و تبیین و ترویج شعائر اسلامی نیز بنیادهای فرهنگی، نهاد روحانیت، حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش وظایفی بر عهده دارند تا عمق اعتقادات اسلامی کشور را عمیق تر کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس، شکل گیری جمهوری اسلامی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان را از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به شهادت سردار شهید سلیمانی به دست دشمنان اسلام، گفت: مردم ما نشان دادند که در راه اعتلای نظام، اسلام و جبهه مقاومت قدردان تلاشگران خود هستند.

وی همچنین به ۳ هزار و ۲۰۰ پروژه ناتمام در استان فارس اشاره کرد و گفت:‌ این پروژه‌ها استانی و ملی هستند كه در دستور كار دولت قرار دارند و امیدواریم تا ابتدای سال 99 به اتمام برسد.

در ادامه این جلسه، استاندار فارس به سوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ داد.

رحیمی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که از لغو سفر ریاست جمهوری پرسیده بود گفت: سفر رئیس جمهور به فارس کنسل نشده بلکه به تعویق افتاده است.

وی در پاسخ به لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات، با بیان اینکه در فضای کنونی کشور تاکید رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه برمشارکت حداکثری است، گفت: قانونمند کردن انتخابات و شفافیت نیز راه را به گونه‌ای هموار خواهد کرد که همه سلایق و نمایندگان در پای صندوق‌های رای حضور یابند لذا همه دلسوزان باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کند.

استاندار فارس گفت: در بحث تایید صلاحیت‌ها نیز با هیئت‌های نظارت، اجرایی و مقامات رایزنی‌های انجام شده و وزارت برای تایید کاندیداها انجام شده است.

مقام عالی دولت در استان فارس در پاسخ به خبرنگار شیرازه مبنی بر روند اجرایی طرح مسکن اقدام ملی اظهار داشت: استان فارس 12 هزار واحد مسکونی پیش بینی شده بود که تا کنون 107 هزار واحد تحویل داده شده و در تا پایان سال جاری هم بیش از یک هزار واحد تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: در کل استان فارس، بالغ بر یک میلیون خانوار و 975هزار واحد مسکونی داریم که تفاوت آن، چیزی حدود 49هزار واحد است که در قالب طرح اقدام ملی مسکن پیش بینی شده است که سهم استان فارس 48هزار واحد مسکونی در این طرح است.

رحیمی ادامه داد: 25 هزار واحد در شهر جدید صدرا و 11 هزار واحد در شهر شیراز و 12 هزار واحد در شهرهای دیگر استان پیش بینی شده است که در مرحله اول بیش از 6هزار نفر ثبت نام کردند و در 24 دقیقه ثبت نام تکمیل شد.

استاندار فارس گفت: ادارات ثبت احوال و ثبت اسناد در مورد شرایط متقاضیان در موارد سکونت در شهرهای مدنظر، اینکه سندی به نام متقاضی باشد یا خیر و نیز توانایی متقاضی برای پرداخت اقساط پالایش می شوند.

به گفته وی، دوره دوم ثبت نام از متقاضیان به زودی آغاز خواهد شد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان