کد خبر: ۱۳۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

کاندیدایی را انتخاب کنیم که بیشتر از بقیه به فکر آخرت خویش بوده و همدرد مستمندان باشد و شجاعانه و استوار در مقابل دشمنان عمل کند

به گزارش استهبان آنلاین، حجه الاسلام والمسلمین خاوری در خطبه های نماز جمعه ۹۸/۱۱/۲۵ با بیان اینکه یکی از دغدغه های مردم اینست که بهترین، توانمندترین و لایق ترین فرد را به مجلس بفرستند گفت: ملاک هایی برای شناخت کاندیدا از صداوسیما و سخنرانی ها و روزنامه ها مطرح می شود و در قرآن کریم معیارهایی برای انسان مومن بیان شده است که این معیارها می تواند در انتخاب ما کارگشا باشد.

امام جمعه استهبان افزود: در بین کاندیداها باید ارزیابی کنیم که کدام یک بیشتر از بقیه به فکر آخرت خویش می باشد و اینکه کدام یک از این عزیزان بیشتر از رفتار و کردار خود مواظبت می کنند؟!
ایشان در ادامه با اشاره به برخی ویژگی های افرادی که صاحب پست و منسب می شوند گفت:
در قرآن کریم چند ویژگی برای چنین افرادی آورده شده است:
۱- به فکر اقامه نماز در جامعه باشند
۲- به فکر مستمندان و افرادی که به فرموده امام راحل ولی نعمت مردم هستند باشند.
۳- اهل مشورت بوده و خودرأی نباشند.
۴- در مقابل دشمنان استوار بوده و شجاعانه عمل کنند.
۵- ولایت مدار بوده و به خدا توکل داشته باشند.

حجه الاسلام خاوری افزود: نماینده مجلس بایستی چند خصوصیت دیگر نیز داشته باشد؛ در عزل و نصب ها، روابط دوستی و جناحی را دخالت ندهند و ضمن التزام به قانون اساسی و درنظرگرفتن مصالح کلی مملکت، از درک و شعور سیاسی بالایی برخوردار باشد و با محبت و صمیمیت با مردم برخورد کرده و طرفدار مستضعفان و پابرهنگان باشد.
امام جمعه استهبان با اشاره به چهلمین سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت:
سردار سلیمانی پس از شهادتش بعنوان یک مکتب تأثیرگذار و زنده تبدیل شد و تأثیری که شهادت ایشان در کشور باقی گذاشت شاید در زمان زنده بودنش اینچنین نبود.
وی با بیان اینکه سپاه قدس رزمندگان بدون مرز هستند گفت:
مرز فقط مرز آبی و خاکی نیست و بی مرز بودن سردار سلیمانی به این دلیل بود که در راه دفاع از مظلومان برای او هیچ حد و مرزی وجود نداشت.
ایشان در ادامه افزود: شیعه و سنی، ایرانی و عرب و حتی دین مظلومان برای سردار سلیمانی تفاوتی نداشت و هر جا که مظلومی بود سلیمانی برایش فداکاری می کرد و این یعنی بی مرزبودن سلیمانی.
امام جمعه استهبان ضمن تقدیر و تشکر از مردم بدلیل حضور باشکوه خود در راهپیمایی ۲۲بهمن گفت:
هفته آینده به اتمام می رسد و این اعمال انسان است که در نامه عملش باقی می ماند و نکند که برای دیگران خودمان را گنهکار کنیم.
ایشان در پایان افزود: حفظ وحدت و برادری در انتخابات ضروری است و باید از تخریب، آبروبردن و اذیت کردن دیگران پرهیز کرده و ضمن حفظ احترام ۲۱ کاندیدا، بایستی وحدت بین سه شهرستان نیز حفظ شود ضمن اینکه در این هفته با هم رقابت می کنند.

نظرات بینندگان