کد خبر: ۱۳۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
فرماندار استهبان؛

مردم باید سعی کنند کمتر از خانه خارج شوند و سفر های غیر ضروری را کم کنند ، مسائل بهداشتی و خط قرمز ها را رعایت کنند

نشست خبری فرماندار و رئیس شبکه بهداشت شهرستان قرآنی استهبان در روز سه شنبه 13اسفند ماه98 با حضور اصحاب رسانه در محل فرمانداری برگزار گردید .

به گزارش شیرازه به نقل از استهبان آنلاین ، نشست خبری فرماندار و رئیس شبکه بهداشت شهرستان قرآنی استهبان در روز سه شنبه 13اسفند ماه98 با حضور اصحاب رسانه در محل فرمانداری برگزار گردید .

کمالی سروستانی با تأکید بر اینکه باید اطلاعات دقیقی از بیماری کرونا در اختیار مردم قرار دهیم گفت :
از آخرین ساعات یکم اسفند ماه ، بعد از مسائلی که برای قم پیش آمد، شایعاتی مبنی بر وقوع این بیماری در استهبان بوجود آمد که در همان ابتدای کار جلسه ای برای بررسی موضوع با حضور دکتر فدایی و اعضای شورای تامین برگزار شد‌.
فرماندار استهبان با اشاره به سنگین بودن دامنه شایعات در استهبان گفت: آنچنان فضای سنگینی در روز انتخابات(دوم اسفند) در سطح شهر حاکم شده بود مثل اینکه استهبان بعد از قم دومین شهر مبتلا به کرونا در کشور می باشد لذا از همان روز، سراکیپ بخش بیماری های عفونی استان به استهبان آمده و سالم بودن و امنیت شهرستان را در آن زمان تایید کردند .

وی افزود: از همان ابتدا اقدامات موثر و محدودیت هایی برای پیش گیری از گسترش این ویروس در سطح شهرستان لحاظ شده است و ضدعفونی پارک ها ، اماکن عمومی ، پمپ بنزین ها و بانک ها و نقاط شلوغ شهرستان در کمترین زمان پیش بینی انجام گردیده است.
فرماندار استهبان با تأکید بر مسأله فرهنگ سازی گفت: تلاش های زیادی در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، در عین حال مردم باید سعی کنند کمتر از خانه خارج شوند و سفر های غیر ضروری را کم کنند ، مسائل بهداشتی و خط قرمز ها را رعایت کنند تا ان شاالله بتوانیم از این مشکل هم مثل همه مشکلات عبور کنیم .

کمالی سروستانی در مورد جلسات برگزار شده در بحث کرونا و اقدامات اجرایی پیشرو گفت :
بیش از 13 جلسه رسمی و غیر رسمی و بالغ بر 20 مصوبه اجرایی داشتیم و تمامی مصوبات اجرایی گردیده و استهبان به نوعی جزء شهرهای پیش رو بوده است، برنامه ما اینست که که شهر را به ده قسمت تقسیم کرده و مرتب عملیات ضدعفونی انجام پذیرد.

مردم باید سعی کنند کمتر از خانه خارج شوند و سفر های غیر ضروری را کم کنند ، مسائل بهداشتی و خط قرمز ها را رعایت کنند

در ادامه خبرنگاران سوالات خود را بیان نمودند و جناب فرماندار و دکتر فدایی به سوالات پاسخ دادند:

 

در خصوص شایعات مطرح شده مبنی بر حضور طلبه های اهل قم در استهبان توضیح دهید؟!

کمالی سروستانی : در بحث روحانیون که حساسیت خاصی در سطح شهرستان داریم و تاکید داریم که شهر را کنترل کنیم که در صورت وجود آلودگی مراقبت شود .
این شایعه در شهر های اطراف ما مثل فسا ، شیراز و ... نیز مطرح شده است .
بنده حضوری به حوزه علمیه استهبان مراجعه کردم و با مسئول بیت الاحزان محمد آباد نیز صحبت کردم و مشکلی وجود ندارد . تمامی مسائل توسط شبکه بهداشت کنترل می شود .
همچنین با هماهنگی دادستان محترم با کسانی که شایعه پراکنی می کنند ، برخورد می کنیم .

 

علت کمبود امکانات و وسایل بهداشتی نظیر ماسک و ضدعفونی و . . . در سطح شهر چیست؟!
کمالی سروستانی : وضعیت داروخانه ها کنترل شده است . بنده به صورت غیر محسوس مسئله را بررسی کردم . دستکش و ماسک و پد الکلی را به صورت تک نفره در داروخانه ها به فروش می رسانند . پیگیر دریافت سهمیه الکل خصوصا برای ضدعفونی کردن شهرستان هستیم و به زودی وارد شهرستان می شود .

 

چه تمهیداتی برای عید نوروز پیش بینی شده است؟!

دکتر فدایی : واقعا راهی برای کنترل بجز آموزش نداریم . با جهانگردی صحبت هایی شده است که پذیرش نداشته باشند . همین الان هم اگر نیاز باشد و اجازه بدهند ورودی های شهر را از قبل از عید کنترل می کنیم تا افرادی که قصد ورود به شهرستان را دارند دچار بیماری نباشند .

 

 چرا در اعلام بحث مثبت شدن کرونا در شهرستان تاخیر داشتید ؟

دکتر فدایی :هیچ کتمانی در رابطه با بیماری کرونا نداریم . اگر باشد باید اعلام کنیم . تاخیر ( اینکه می گویید از صبح می دانستیم و شب اعلام شده است ) در اعلام هیچ تاثیری ندارد . سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و استانداری باید این مسئله را اعلام کنند .

 

در پیام ارسالی مخاطبان آمده است که بیمارستان بیماران مشکوک به کرونا را پذیرش نمی کند، آیا این مسئله صحت دارد؟

دکتر فدایی : الحمدالله مردم تمامی مطالبی را که می خواهم بگویم ،در زیرنویس شبکه های تلویزیون می بینند . هشتاد درصد مبتلایان نیاز به قرنطینه ندارند و بهبود می یابند . دو نوع قرنطینه داریم : قرنطینه خانگی که بیمار در خانه نگهداری می شود و هر روز به فرد مراجعه می شود و دستورات لازم داده می شود و قرنطینه بیمارستان که مشخص است .کرونا یک پروسه است . این پروسه می تواند اعلام مثبت شدن یک شهر یا فرد باشد و یا مرگ یک انسان . این نکته را بدانید اگر تاثیر آنچنانی داشته باشد هیچ وقت در جامعه اعلام نمی شود . حال که اعلام شده است خطری ندارد . من این نوید را به شما می دهم که از دستورالعمل های کشوری جلوتر هستیم . الحمدالله شهر استهبان قابل کنترل است .ان شاالله کرونا را شکست خواهیم داد و این مسئله صحت ندارد.

 
وضعیت فرد مبتلا به کرونا در استهبان چگونه است و در کجا قرنطینه می باشد ؟

دکتر فدایی : فردی که جواب تست کرونای او مثبت اعلام شده در شرایط عادی زندگی به سر می برد و در قرنطینه خانگی می باشد

 

صحبت پایانی دکتر فدایی:

این را مطمئن باشید اگر کسی مشکوک باشد حتما پیگیری می کنیم . تیم پزشکی مسئول بررسی این ماجرا واحد بیماری های عفونی شبکه بهداشت می باشد که مسئله را چک می کنند و کار بر روی بیماری خاص انجام می شود .

 در پایان فرماندار استهبان گفت: جا دارد تشکر کنم از اولین کسی که در شهرستان با ما همراه شد حاج آقا خاوری که ایشان هیچ مخالفتی نداشتند و همراهی کردند، اعضای محترم شورای تامین، پرنسل زحمتکش بیمارستان، شبکه بهداشت، شهرداران سه شهر، شورای اسلامی شهر استهبان، اصناف و بازاریان، اتاق اصناف، اداره صنعت معدن تجارت، تاجران، پرسنل فرمانداری، پزشکان عمومی شهرستان و بسیجیان عزیزی که شب ها بدون هیچ چشم داشتی مشغول ضدعفونی شهر می باشند، که این حرکت انسان را به یاد فداکاری ها و ایثار زمان جنگ می اندازند.

نویسنده :
محمد حسین مدحت
نظرات بینندگان