کد خبر: ۱۳۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

جنبش عدالتخواه دانشجویی: شورای نگهبان بودجه‌ ناکارآمد سال 99 را رد کند

جنبش عدالتخواه دانشجویی با انتقاد از رفتار نمایندگان در قبال بودجه سال 99 تأکید کرد: ما همچنان از شورای نگهبان انتظار داریم این بودجه را که اجماع کارشناسی بر سر ناکارآمد بودنش وجود دارد، رد کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس‌ مجلس، رفتار نمایندگان را درباره نحوه تصویب بودجه ۹۹ مورد انتقاد قرار داده و از شورای نگهبان خواسته تا این بودجه رد رد کند.

در این بیانیه آمده است:

 آقای علی لاریجانی، دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که با تکیه زدن جنابعالی بر کرسی ریاست همراه بود بر همگان ثابت کرد که بودن یا نبودن مجلس دهم در عرصه حکمرانی کشور چندان تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

بی‌مسئولیتی و اهمال کاری مجلس دهم درست در زمانی که کشور در یکی از استثنایی‌ترین شرایط خودش قرار دارد همه را انگشت به دهان کرده. در کما تاسف می‌بینیم نمایندگانی که موظف به نمایندگی مردم تا آخرین لحظه دوره‌شان هستند نه تنها از آتش بحران کم نمی‌کند بلکه خود هیزم این آتش می شوند و با تعطیل کردن یکی از سه قوای کشور از حل مشکلات کشور شانه خالی می‌کنند.

آقای لاریجانی مجلسی که لایحه بودجه ۹۹ را در ۱۷ آذر، یعنی سه ماه قبل، تحویل گرفته بود چرا انقدر بی‌عرضگی به خرج داد که کار را به اینجا بکشاند. اساسا نمایندگانی که وظیفه‌شان رسیدگی به امور مردم است چرا در هنگام بررسی مهمترین سند سال پیش رو مجلس را تعطیل می‌کنند و بر بحران های کشور می‌افزایند؟ یعنی نمی‌شد شرایطی فراهم آورد که از نظر بهداشتی حضور نمایندگان مجلس مقدور باشد؟ آیا کارمندان که در همین شرایط همچنان مشغول به کارند وظیفه سنگین‌تری از شما دارند که به یکباره یک قوه کشور را تعطیل کردید.

حیرت انگیزتر اما آنجاست که نمایندگانی که بر اثر بی‌کفایتی و بی مسئولیتی خودشان برای تصویب بودجه ۹۹ مسبب بحران شده‌اند درصدد آن بر می‌آیند که با گرفتن اذن رهبری جهت خروج از بن‌بست قانونی، هزینه بی‌کفایتی هایشان را بر دوش رهبری بیاندازند. یعنی نمایندگان مجلس نمیتوانستند یک جلسه علنی تشکیل بدهند که نیازی به اذن رهبری نباشد؟ آیا این نمایندگان نیستند که باید سپر رهبری باشند؟ پس شده است که رهبری را سپر خود می‌کنند.

اما چطور است مجلسی که معترض به از دست دادن اختیاراتش بود و از این جهت به شورای سران قوا اعتراض می‌کرد اینگونه تیشه به ریشه خود می‌زند و خودش با دستان خودش، قوانین خودش را دور می‌زند ظاهراً خود مجلسیان هم چندان علاقه‌ای ندارند که در راس امور قرار بگیرند.

مشخص است که اذن رهبری جهت ارسال بودجه ۹۹ به شورای نگهبان حاکی از موافقت ایشان با محتوای بودجه ۹۹ نیست و ایشان صرفا با درخواست مجلس جهت حل مشکل قانون بوجود آمده موافقت کردند لذا ما همچنان از شورای نگهبان انتظار داریم این بودجه را که اجماع کارشناسی بر سر ناکارآمد بودنش وجود دارد، رد کند.

والسلام من اتبع الهدی

نظرات بینندگان