کد خبر: ۱۳۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
در بیانیه بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس آمده است:

زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی پیش چشم زنان جهان گشود

بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس به مناسبت ۱۶ اسفند روز قشر بسیج جامعه زنان بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش شیرازه، 16 اسفند مصادف با ابلاغ بیانیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)به کنگره شهدای زن به عنوان روز قشر بسیج جامعه زنان معرفی شده است. به همین مناسبت بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس بیانیه ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه به پیام مقام معظم رهبری اشاره شده است که به معرفی الگوی سوم،زن نه شرقی،نه غربی می پردازند و می فرمایند: زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که میتوان،ز بود،عفیف بود،محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان استان فارس به مناسبت روز قشر بسیج جامعه زنان

بِسمِ الله الرَحمنِ الرَحیم

امام خمینی(ره): امروز باید خانمها به وظایف اجتماعی و دینی خودشان عمل کنند و عفت عمومی را حفظ بکنند و روی آن عفت عمومی کارهای اجتماعی و سیاسی را انجام دهند.(صحیفه امام -جلد 13 صفحه 192-193)

اوج شخصیت انسانی زن در نگاه اسلامی، آنگاه نمایان می شود که حضرت مهدی(عج) به عنوان منجی عالم بشریت، یک زن را مقتدای خویش قرار می دهند و می فرمایند: دختر پیامبر خدا(ص)، فاطمه زهرا(س)، برای من الگویی نیکوست.

 پیامبر اکرم(ص) در توصیف و تجلیل از بانوانی چون حضرت خدیجه کبری، حضرت مریم و به ویژه حضرت فاطمه سلام الله علیهما که رضایت و خشم خداوند را به رضایت و خشم فاطمه پیوند می دهد، برگ دیگری از صفحات درخشان ارزشمندی و منزلت زن در اسلام است. اینکه قرآن کریم، مریم علیها السلام را زنی کامل، دارای عصمت و هم سخن با فرشتگان دانسته است، نشان از آن دارد که زن می تواند تمام حجابها را درنوردد و به قله کمالات برسد.

زن مسلمان ایرانی با الگوگیری از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س)، همواره در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی همدوش مردان در صحنه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و انقلابی نقش آفرینی نموده اند و در عرصه‌های گوناگون چه در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی و چه در8 سال دفاع مقدس یکی از عوامل مؤثر و تاثیر گذار بوده اند.

با بروز انقلاب اسلامی و شعار بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) از سوی امام خمینی(ره) احیای شخصیت زن مسلمان نیز چه درنظر و چه در عمل، جلوه ای  دیگر یافت. از جنبه نظری، دیدگاهی جدید در باب زن و ارزشهای او در جهان امروز پدید آمد و در صحنه عمل زنان در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پا به پای مردان و گاه مقدم برآنان در سرنوشت جامعه نقش آفرین شدند. این موج فرهنگی حضور و تعالی زن، نه تنها در سالهای پس از انقلاب اسلامی افول نکرد بلکه در عرصه دفاع مقدس شکل کامل تری به خود گرفت و پس از آن نیز رشد فزاینده ای یافت.           

اکنون با گذشت سه دهه از آن حماسه ماندگار، زنان ایران اسلامی با اقتدار و همتی مضاعف در صحنه ها ی گوناگون حماسه آفرینی می‌نمایند و نخواهند گذاشت حتی لحظه ای بر پیکره نظام پویای انقلاب اسلامی خللی وارد شود و با پاسداری از آرمانهای والای امام راحل و پشتیبانی از ولایت فقیه و تبیین منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سعی در عملی ساختن آموزه های دینی و انقلابی در مجامع و محافل مختلف کرده است.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در پیامی شیوا که در 16 اسفند 1391به مناسبت کنگره هفت هزار زن شهید کشور با تبیین نقش و جایگاه و منزلت اجتماعی زنان در جامعه، میفرمایند: زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود. می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.   

بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس ضمن گرامیداشت16 اسفند مصادف با روز قشر بسیج جامعه زنان، رسالت خود را در پاسداری از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی و تحقق نقش زنان در بسیج دهها میلیونی می‌داند و در این راه هدفش را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده، معرفی و تربیت الگوهای فاطمی و احیای نقش والای زنان و پیشگیری از تهدیدهای نرم ترسیم کرده است و تمامی زنان مسلمان را به پیروی و آشنایی بیشتر از سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) دعوت می نماید و در پایان با محکوم نمودن جنایات کشتار فجیعانه مسلمانان مظلوم هند انزجار خود را از این عمل وقیحانه اعلام می‌دارد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان