کد خبر: ۱۳۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

وجود ۱۹ بیمار مشکوک به کرونا در جهرم/ ثبت دومین مورد مثبت کرونا در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه ۲۰ بیمار در بیمارستان پیمانیه جهرم تحت درمان هستند، 19 مورد آنان را مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا عنوان کرد.
محمد رحمانیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا گفت: در حال حاضر ۲۰ بیمار در بیمارستان پیمانیه جهرم تحت درمان هستند که یک نفر از آنها مثبت و بقیه مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه ۱۶ نفر از این بیماران در بخش مخصوص بیماران کرونا بستری و چهار بیمار در بخش آی.سی.یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند، افزود: تعدادی از بیماران مشکوک که نتیجه آزمایش آنها مشخص شده است پس از تکمیل درمان براساس پروتکل وزارت بهداشت ترخیص می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه نمونه‌های آزمایشگاهی به صورت روزانه به تهران یا شیراز ارسال می‌شود، بیان کرد: تاکنون ۲۲ مورد نمونه آزمایشگاهی از بیماران ارسال شده که نتیجه ۱۰ مورد را دریافت و منتظر ۱۲ مورد باقیمانده هستیم.
رحمانیان با اشاره به اضافه شدن تعداد بیماران مشکوک به کرونا در جهرم گفت: شهروندان چنانچه نسبت به نکات بهداشتی حساسیت نشان ندهند و اصول پیشگیری را رعایت نکنند، غلبه بر این ویروس سخت و دشوار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه همشهریان باید این نکته را درک کنند که آمد و شدها نباید مانند روزهای عادی باشد، تصریح کرد: باید از برگزاری و شرکت در مهمانی‌ها، مراسم‌ها و دورهمی‌ها خودداری شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از ثبت دومین مورد مثبت کرونا در جهرم مربوط به آقایی ۵۲ ساله خبر داد.

محمد رحمانیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به ارسال روزانه نمونه‌های بیماران مشکوک به کرونا در جهرم گفت: امروز پنج شنبه ۱۵ اسفند ماه ۹۸ نتیجه تعدادی دیگر از نمونه‌ها که به تهران ارسال شده بود را دریافت کردیم؛ از میان نتایج جدید، دومین مورد مثبت کرونا، مربوط به آقایی جهرمی است که ۵۲ سال سن دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه این بیمار از روزهای گذشته در بخش ICU بیمارستان پیمانیه بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد، افزود: نمونه بیماران مشکوک به کرونا به صورت روزانه جهت آزمایش ارسال می‌شود که به محض دریافت نتیجه را در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.
وی با یادآوری اینکه با وجود توصیه‌های گفته شده و تاکید بر عدم حضور افراد در مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد، این مهم جدی گرفته نمی‌شود، تاکید کرد: مردم از شرکت در میهمانی‌ها و دورهمی‌ها موکدا خودداری کنند.
نظرات بینندگان