کد خبر: ۱۳۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

در نشست ۱۲۰ دقیقه ای کرونای استهبان چه گذشت؟!

نشست خبری فرماندار و رئیس شبکه بهداشت شهرستان قرآنی استهبان در روز یک شنبه 25 اسفند ماه98 با حضور اصحاب رسانه در محل فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش شیرازه به نقل از استهبان آنلاین ، نشست خبری فرماندار و رئیس شبکه بهداشت شهرستان قرآنی استهبان در روز یک شنبه 25 اسفند ماه98 با حضور اصحاب رسانه در محل فرمانداری برگزار گردید .

برخورد قاطع با افرادی که در چهارشنبه آخر سال رعایت نکنند

در ابتدا کمالی سروستانی ، فرماندار شهرستان قرآنی استهبان با اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت : این هفته ، هفته پایانی سال است و با بحث چهارشنبه آخر سال رو به رو هستیم . امروز افرادی در کشور نوک پیکان سلامت تلاش می کنند . با توجه به شرایط موجود من ابتدا خواهش می کنم و اگر رعایت نشد طبق مصوبه شورای تامین شهرستان برخورد می نماییم با افرادی که قصد برهم زدن نظم عمومی را دارند . مردم عزیز سعی کنند در این روز در منزل بمانند و بیاد پرستارانی باشند که از یکم اسفند ماه خانواده خود را ندیدند و در منزل بمانند.

در نشست ۱۲۰ دقیقه ای کرونای استهبان چه گذشت؟!

مهمانی ها را برای دوران بعد از کرونا بگذارید

وی در ادامه با توجه به بحث اینکه ما مهمان نواز هستیم اما مهمان نمی پذیریم ، گفت : از مردم شهرستان استهبان خواهش می کنم که اگر اقوامی در بیرون از شهرستان دارند ، با آنان تماس بگیرند که به جهت سلامت مردم و خانواده خود در ایام عید، به استهبان سفر نکنند و مردم عزیز هم مهمانی را برای بعد از این بیماری بگذارند تا خطر این ویروس منحوس دفع گردد.
وی در ادامه افزود :به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان مکان هایی را برای قرنطینه در نظر گرفتیم و کسانی که نشانه ای از این بیماری داشته باشند بدون هیچگونه چشم داشتی به مدت 14 روز قرنطینه میشوند.

در راستای جلوگیری از تجمعات، ساعات کاری اصناف افزایش می یابد

فرماندار استهبان با توجه به عدم کمبود در بازار گفت : با هماهنگی اداره صمت و اتاق اصناف کسبه و اصنافی که مایحتاج اساسی مردم را تامین میکنند، از امروز با هدف کاهش ازدحام جمعیت ساعت کاریشان حتی تا ساعت یک و دو بامداد افزایش خواهد یافت.

قنادی ها فقط مجوز تولید شیرینی خشک را دارند

کمالی سروستانی در مورد روند فعالیت قنادی ها گفت : از روز دوشنبه 26اسفندماه98 مقرر شد که قنادی ها به شرط فروش شیرینی خشک فقط بصورت بسته بندی فعالیت خود را از سر بگیرند.
وی در ادامه افزود:
قنادی ها اجازه تولید محصولات جدید و شیرینی های تر را ندارند . قنادی ها سعی کنند جهت نوبت دهی از تلفن و فضای مجازه بهره کافی را ببرند تا مسائل بهداشتی به بهترین شکل ممکن رعایت شود.

با مغازه های متخلف برخورد می شود

ایشان ضمن اشاره به اهمیت سلامتی مردم گفت :
گلایه مند هستم از اصنافی که کار آنها تعطیل شده اما در مغازه های خود دو نفره یا بیشتر تجمع دارند . ما تا امروز چشم پوشی کردیم اما در صورت ادامه داشتن برخورد می کنیم چرا که سلامتی مردم برای ما اهمیت دارد.

محله ای با عنوان محله آلوده یا قرمز نداریم/ شایعه پردازان شناسایی و برایشان پرونده هایی باز شده است

فرماندار استهبان در مورد شایعات موجود در فضای مجازی گفت :
ما در بازار شایعات افرادی را شناسایی کردیم و پرونده هایی برایشان تشکیل دادیم . مردم عزیز مطمئن باشند که در این زمینه از خطای هیچ کسی چشم پوشی نخواهیم کرد . ما در استهبان محله ای به نام محله آلوده یا وضعیت قرمز نداریم.
وی در ادامه افزود : امام جمعه ما لطف کردند ، ائمه جماعت ما کمال همکاری را داشتند ؛ اما این دلیل نمی شود که عده ای به راحتی در گروه ها به مقدسات ما توهین کنند . ما در این زمینه افرادی را حتی در ادارات شناسایی کردیم و این مسئله برای ما پذیرفته نیست. لطفا اگر کسی خواست این کار را انجام دهد همه جوانب را بررسی نماید، چرا که ما نمی پذیریم که فردی به مقدسات ما توهین کند یا حتی آن را باز نشر نماید.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استهبان

دکتر فدایی رئیس ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان در رابطه با آمار مبتلایان به کرونا گفت:
خوشبختانه و با توجه به کنترل ورودی های سطح شهر اوضاع بهتر است . تا به امروز آمار 6 نفر بود که نتیجه نهایی یک نفر منفی شد و آمار قطعی 5 نفر می باشد . اما در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و دید و بازدید ها این آمار ممکن است به شدت افزایش پیدا کند.
وی افزود : تحقیقات علمی نشان می دهد که در صورت داشتن ۵ نفر مبتلا به ویروس کرونا ، نزدیک به ۸۰ نفر آلوده در آن منطقه حضور دارند که ناقل کرونا ویروس می باشند اما علائم آن را ندارند و ممکن است پس از مدتی بهبود پیدا کنند یا بیماری خود را نشان دهد . فلذا با توجه به این نکته ضروری است که مردم بیش از پیش در خانه بمانند.

هدفی بجز خدمت به مردم ندارم

فرماندار استهبان با توجه به یکساله شدن مدت حضورش در استهبان گفت :
در آستانه یکمین سال خدمت رسانی به مردم شریف شهرستان استهبان می باشم و در یک سال تلاش کردم که ثابت کنم هدفی بجز خدمت به مردم عزیز این شهرستان ندارم.
کمالی سروستانی در مورد نظارت بر میوه فروشی ها گفت :
به اتفاق دادستان محترم دیشب (شنبه) از میوه فروشی ها بازدید داشتیم . با اصناف هماهنگ کردیم که میوه ها فقط به صورت بسته بندی و با کیفیت عرضه گردد .

کسبه و اصناف ضرر دیده وام قرض الحسنه دریافت می کنند

فرماندار استهبان با اشاره به ارائه تسهیلات به کسب و کار های ضرر دیده به خاطر تعطیلی گفت:

با مساعدت های امام جمعه محترم و طبق هماهنگی های انجام گرفته با صندوق قرض الحسنه مهدیه ، اصنافی که طی روز های گذشته به علت تعطیلی دچار ضرر شده اند با مراجعه به فرمانداری یا اتاق اصناف می توانند پس از تایید اتحادیه ها ، نامه معرفی جهت دریافت تسهیلات از صندوق قرض الحسنه مهدیه دریافت کنند.

تمامی آریشگاه های زنانه و مردانه تعطیل می باشد

فرماندار استهبان با اشاره به تعطیلی آرایشگاه ها گفت :
تمامی آرایشگاه های مردانه و زنانه بنا به اعلام قبل تعطیل می باشد . ما خواهش کردیم که اگر موردی خواست اتفاق بیفتند با شبکه بهداشت و پلیس اماکن هماهنگی شود که تا به امروز هیچ مجوزی از جانب این دو نهاد مبنی بر باز بودن آرایشگاهی خاص نداریم.
وی در ادامه افزود: از دفترخانه های ازدواج نیز خواهش کردیم که اگر عقدی خواست جاری شود به شلوغی سابق نباشد.

شرکت های خدماتی باز هستند

کمالی سروستانی با اشاره به فعالیت برخی شرکت ها و بیمه ها گفت :
برخی شرکت ها خدماتی می باشند و بنا به تعهدی که به مردم دارند ، نمی شود آن ها را تعطیل کرد . مثل شرکت ایران خودرو ، سایپا و دفاتر بیمه . که ما از این عزیزان خواهش کردیم نفرات خود را کاهش دهند تا ان شاءالله مشکلی در این زمینه بوجود نیاید.

از هیأت منتظران ظهور استهبان تشکر می کنم

فرماندار استهبان با اشاره به اهمیت در خانه ماندن گفت :
از هیئت منتظران ظهور استهبان تشکر می کنم که با انجام خرید های مردم زمینه در خانه ماندن آنان را فراهم ساخته است .

منتقدین به میدان بیایند

رئیس شورای تامین شهرستان گفت :
خیرین آستین های خود را بالا بزنند و دست ما را بگیرند . افرادی که روحیه نقادانه دارند بیایند و از نزدیک ببینند و کمک نمایند ، افرادی که زمانی از هر جا شکستی خوردند الآن وقتش نیست . بیایند برای کار خیر. الآن روز در میدان بودن است .

درخواست های پایانی ایشان :
1- مردم عزیز مکان هایی را که دارند غیر قانونی کار می کنند به ما گزارش دهند.
2- در خانه بمانیم
3- به دید و بازدید و دیدن اقوام نرویم
4- موتور سوارانی که فاقد گواهینامه هستند ، چهارشنبه آخر سال را بیرون نیایند.
5- خیرین همت کنند و دست ما را در زمینه مبارزه با این ویروس منحوس بگیرند.

تشکر از اقشار. مختلف

ایشان در پایان از گروه هایی نیز تشکر کردند:
از امام جمعه استهبان تشکر میکنم که فایل های صوتی را منتشر کردند و در مسائل همراه ما هستند . از بازار و کسبه که کمال همکاری را با ما داشتند تشکر می نمایم . ازسپاه و بسیج بابت ضدعفونی کردن هر روزه معابر سپاس گزارم . از نیروی انتظامی ، دادگستری و دادستانی بابت تلاش ها تشکر می کنم.

نویسنده :
محمد حسین مدحت
نظرات بینندگان