کد خبر: ۱۳۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
به منظور بررسي روند خدمت رساني در مجموعه قضايي استان انجام شد:

بازديد سرزده رييس كل دادگستري استان از مجتمع دادگاه هاي حقوقي شيراز/ تأكيد بر تقويت پاسخگويي هاي غير حضوري توسط همكاران

رييس كل دادگستري استان فارس صبح امروز با هدف بررسي روند خدمت رساني قضايي و تقويت پاسخگويي هاي غير حضوري به مردم در روزهاي پايان سال به صورت سرزده و بدون اعلام قبلي از مجتمع دادگاه هاي حقوقي شيراز بازديد كرد.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام سيد كاظم موسوي رييس كل دادگستري استان فارس صبح امروز با هدف بررسي روند خدمت رساني قضايي و تقويت پاسخگويي هاي غير حضوري به مردم در روزهاي پايان سال به صورت سرزده و بدون اعلام قبلي از مجتمع دادگاه هاي حقوقي شيراز بازديد كرد.

رييس كل دادگستري استان فارس در اين بازديد با تقدير از مردم كه با به حداقل رساندن مراجعات خود به مراجع قضايي همكاري مناسبي را در تأمين سلامت شهروندان و كاركنان دستگاه قضايي داشتند گفت: در اين شرايط ويژه بايد پاسخگويي به ارباب رجوع در چارچوب هاي پيش بيني شده به صورت تلفني و با بهره گيري از امكانات الكترونيكي با جديت دنبال شود .

نماينده عالي قوه قضاييه در استان فارس با بيان اينكه خدمات غير حضوري و الكترونيكي دادگستري استان فارس اين امكان را فراهم ساخته است كه مراجعان از منازل خود روند پرونده را پيگيري نمايند گفت: تلاش كرده ايم در همين ايام سامانه جديد تلفن همراه USSD دادگستري را نيز افتتاح و زمينه استفاده مراجعان و اطلاع رساني هاي غير حضوري را تقويت نماييم.

وي ضمن تأكيد بر استمرار خدمت به مراجعان با رعايت كامل نكات بهداشتي توسط كاركنان مجموعه گفت: محدويت هاي ايجاد شده مبني بر عدم ورود افراد غير مرتبط با پرونده ها به مجتمع هاي قضايي در راستاي حفظ سلامت مراجعان و كاركنان مجموعه و اجراي دستور العمل ستاد ملي مبارزه با كرونا مبني بر پرهيز از ايجاد تجمعات است و اين امر به معناي توقف خدمت رساني قضايي نيست چرا كه اجراي عدالت تعطيلي ندارد.

وي خاطر نشان كرد: دستگاه قضايي و مجموعه دادگستري استان هر سال در همه ايام حتي روزهاي تعطيل با در نظر گرفتن نيروهاي كشيك بر پيگيري امور تأكيد داشته و امسال نيز در ايام تعطيلات پايان سال همين روند البته با در نظر گرفتن تمهيدات و رعايت توصيه هاي بهداشتي ادامه خواهد داشت.

وي در ادامه تلاش همكاران قضايي و اداري كه در شرايط حساس فعلي با اقدام جهادگونه خويش به پرونده ها رسيدگي مي نمايند را ستود و ضمن قدرداني بيان داشت: همانگونه كه كادر تلاشگر درمان در سراسر كشور با همت مثال زدني وظايف ذاتي خويش را انجام مي دهند ما نيز سنگر تأمين امنيت و اجراي عدالت را حفظ خواهيم كرد.

وي در پايان مجدداً از مراجعان به مجموعه قضايي خواست از مراجعات غير ضروري پرهيز و تنها در صورتي ابلاغ اوقات رسيدگي با رعايت موازين بهداشتي به مجتمع هاي قضايي مراجعه كنند و تلاش نمايند ساير پيگيري هاي غير ضروري خود را به زمان ديگري موكول و يا از طريق تلفن و يا استفاده از سامانه هاي الكترونيكي دنبال نمايند.

گفتني است رييس كل دادگستري استان فارس طي اين بازديد سر زده از بخش هاي مختلف دادگاه هاي حقوقي استان بازديد كرد .

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان