کد خبر: ۱۳۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
دانشیار بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

اصناف تا ۲۸ فروردین مهلت دارند در سایت «مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت» ثبت نام کنند

دکتر سمائی گفت:اصناف تا 28 فروردین ماه مهلت دارند که برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سایت «مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت»ثبت نام کنند.
به گزارش" شیرازه"،دکتر سمائی،دانشیار بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی اصناف گفت:آن ها باید برای پیشگیری از شیوع این بیماری کد رهیگیری را از وزارت بهداشت مرکزی با عنوان «سلامت محیط و کار»دریافت کنند و طبق دستورالعمل های ارائه شده فعالیت نمایند.
وی با بیان این که اصناف تا ۲۸ اسفندماه فرصت ثبت نام دارند،افزود:این پروتکل برای کل اصناف تهیه شده و آن ها باید به سایت این مرکز با نام «مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت» مراجعه کنند.
دکتر سمائی با اشاره به این که رعایت این موارد برای سلامت و بهداشت اصناف و اطرافیان بسیار مفید خواهد بود،گفت :در صفحه اول سایت salamat.gov.ir نوشته شده که هر صنف باید چه نکاتی را رعایت کنند که در صورت ثبت نام برای آن ها کد رهگیری ارسال می شود و لازم بوده که اصناف این کد را در مغازه و محل کار خود نصب کنند.
وی افزود: این اقدام برای مشاغلی مثل خشکویی، عینک سازی و سوپرمارکت ها نیز ضروری بوده و باید این کد را دریافت و آن را در محل کار خود نصب کنند.
این دانشیار بهداشت با اشاره به این که هر صنف برای پیشگیری، دارای شرایط خاص خود می باشد، ادامه داد: دستورالعمل ها در مشاغلی مثل استخرها،هتل ها موارد خاص خود را داشته و حتی دانشگاه ها، مطب ها ،دندانپزشکی ها هم باید دستورالعمل های خاص خود را با دقت بخوانند و موارد لازم را رعایت کنند چرا که این پروتکل با فکر و اندیشه صورت گرفته و روی آن کار شده است.
انتهای پیام/


برچسب ها: بهداشت ، اصناف ، شیراز
نظرات بینندگان