کد خبر: ۱۳۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

هنرمندان صنایع دستی فارس با وجود مشقت های زیاد اما با عشق و علاقه ساعت ها وقت می گذارند تا هنر اصیل ایرانی را بیافرینند

«علیرضا پاک فطرت» گفت:هنرمندان صنایع دستی فارس با وجود مشقت های زیادی که دارند اما با عشق و علاقه ساعت ها وقت می گذارند تا هنر اصیل و ارزشمند ایرانی را بیافرینند.
به گزارش "شیرازه"،«علیرضا پاک فطرت»،نماینده منتخب مردم شیراز و زرقان امشب در همایش گرامیداشت هفته صنایع دستی با محوریت شیراز شهر جهانی صنایع دستی در حضور جمعی از هنرمندان این صنعت گفت:خوشبختانه مجلس مجموعه میراث فرهنگی را به وزارت خانه تبدیل کرد و خیز اول در رونق میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برداشته شد.

هنرمندان صنایع دستی فارس با وجود مشقت های زیاد اما با عشق و علاقه ساعت ها وقت می گذارند تا هنر اصیل ایرانی را بیافرینند

گردشگری ارزان ترین و سریعترین شغل می باشد
وی با بیان این که گردشگری ارزان ترین و سریعترین شغل می باشد،افزود: با همکاری مدیران بخش خصوصی در صدد هستیم که آیین نامه این حوزه را اصلاح کنیم و کمیسیون گردشگری راه اندازی نماییم.البته در تلاشیم مدیریت گردشگری را نیز خودمان تاسیس کنیم که در این رابطه به همکاری شهرداری نیاز می باشد اما اگر بخواهیم همه وظایف را بر دوش شهرداری گذاریم، راه به جایی نمی برد چرا که باید همه دستگاه ها همکاری نمایند تا هنر های دستی نیز از نظر اقتصادی بهبود یافته و شکوفا شود.پاک فطرت گفت:باید اختیار بیشتری به استان ها دهیم تا نیازی نباشد که مدیران برای اجرای کوچکترین طرح منتظر بمانند.

وی به سختی کار هنرمندان اشاره کرد و با تاکید بر برنامه ریزی های صحیح و قابل اجرا گفت:هنرمندان صنایع دستی با وجود مشقت های زیادی که دارند اما با عشق و علاقه ساعت ها روی کار وقت می گذارند تا طرح اصیل ایرانی را نقش آفرینی نمایند.

این مقام مسئول ادامه داد:لازم است که مردم زحمات این عزیزان را از نزدیک ببیند تا برای هنرهای دستی ارزش بیشتری قائل شوند. امیداورم روزی فرا برسد تا شیراز نیز از نظر درآمد در حوزه هنرهای دستی سرآمد شود چرا که استحقاق این را دارد.

هنرمندان صنایع دستی فارس با وجود مشقت های زیاد اما با عشق و علاقه ساعت ها وقت می گذارند تا هنر اصیل ایرانی را بیافرینند

برای رونق صنایع دستی در کنار بخش خصوصی خواهیم بود
سولماز دهقان، رئیس کمیسیون گردشگری فارس نیز با بیان این که برای رونق صنایع دستی در کنار بخش خصوصی خواهیم بود،گفت:پروژه بازارچه هنر در شهر شیراز برای این منظور راه اندازی شده تا هنرمندان صنایع دستی خود را در حین انجام کار به نمایش گذاشته و آن را آموزش دهند، هر چند که شهرداری اقداماتی انجام داده اما کافی نیست.

برای تبلیغات و بازاریابی صنایع دستی کم کاری شده است
وی با اشاره به مشکلات در بخش صادرات افزود:متاسفانه برای تبلیغات و بازاریابی صنایع دستی کم کاری شده و شناخت چندانی برای کشورهای هدف صنایع نیست.
دهقان با اشاره به لزوم تسهیلات برای توسعه صادرات، ادامه داد:در امر تولید صنایع دستی سلیقه خریداران و دوستداران هنر از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در الویت باشد.البته برای این موارد دانشگاه نیز می تواند جهت رونق بخشی به این صنایع در کنار هنرمندان قرار بگیرد.
گفتنی است، در این مراسم از تعدادی از برگزیدگان هنرهای دستی تجلیل و قدردانی شد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان