کد خبر: ۱۴۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۹
رقص کرونا در شهرستان مُهر:

مُهـر، زخمیِ بی‌تدبیری در حوزه سلامت

بیماری کرونا شاید ناشناخته باشد ولی مسئولین و عملکردشان باید برای مردم شناخته‌شده باشند و اگر نقدهایی به این مجموعه می‌شود مسئولین باید جهت رفع آن‌ها تلاش کنند نه اینکه در اتاق‌های خود بنشینند و مطلب بزنند که تحلیل‌های غیرمنصفانه، غیرعلمی و خارج از چهارچوب اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها ممکن است مایع تضعیف روحیه مدیران و به‌ویژه کارکنان حوزه سلامت شود، به این مسئول عرض می‌کنیم: که بله، برای ما رسانه‌ها، مهم‌تر از روحیه ی شما، سلامتی جامعه و شهروندان است

به گزارش شیرازه به نقل از عصر مُهر، این روزها ویروس کرونا در شهر جولان می‌دهد و هرروز شماری از شهروندان شهرستان به جمع بیماران کرونایی می‌پیوندند و خانواده‌های زیادی درگیر این بیماری شده‌اند.

هرروز که می‌گذرد ویروس منحوس کرونا، خشن‌تر می‌شود و در این میان حضور  متولیان حوزه سلامت شهرستان  جهت فرهنگ‌سازی و مقابله با این بیماری ناشناخته کمرنگ‌تر می‌شود.

شب‌نشینی‌ها و دورهم نشینی ها، مراسم‌های ختم و  عروسی، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم استفاده از ماسک و وسایل بهداشت فردی باعث شده تا مردم در میدان خطر قرار بگیرند، آیا شب‌نشینی‌ها و مراسم‌ها تنها برای مردم است یا مسئولین هم باید رعایت کنند و آیا در مراسم‌های شلوغ به‌ویژه عروسی ها مردم نباید شرکت کنند یا مسئولین هم باید رعایت کنند تا برای شهروندان الگو باشند، حال سؤال این است که، چرا خلیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خود رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌کنند و به همراه خانواده به مراسم عروسی در شهر قم حضور می‌یابد و چه‌بسا که ویروس هم انتقال داده باشند.

مردمی که با اشتیاق و انگیزه مضاعفی عید نوروز خود را وقف همکاری با مدافعان سلامت کردند، در حال حاضر به دلیل، عدم ساماندهی و استفاده بهنگام در مقابله با کرونا، خود، ناخودآگاه و ناخواسته در شیوع این بیماری پیش‌قدم می‌شوند.

ازآنجایی‌که پیشگیری بهتر از درمان است و این‌یک اصل مسلم است، آیا وقت آن نرسیده تا مسئولین شهرستان که فلسفه وجودی‌شان خدمت به مردم است به خود بیایند و تدابیری بیندیشند.  

به‌راستی فرهنگ‌سازی در حوزه پیشگیری توسط شبکه بهداشت و درمان مُهر در کجای این قاموس جای گرفته است؟

چه تعداد از شهروندان باید در معرض این بیماری قرار گیرند تا مسئولین باور کنند خطر جدی است.

مردم فهیم شهرستان، خطر جدی‌تر از آنی است که تابه‌حال فکرش را کرده‌اید، توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید، دیدار و تماس‌های حضوری خود را به حداقل برسانید و خود مراقبتی را در سرلوحه کار و برنامه‌های خود قرار دهید، چراکه این برای سلامتی خود شما مؤثر است.

باکمال تأسف در شهرستان امروزه هیچ کار خاصی در مقابله با این ویروس صورت نمی‌پذیرد و گویا شبکه بهداشت شهرستان موضوع را  خیلی عادی می‌داند. ‌

بیماری کرونا شاید ناشناخته باشد ولی مسئولین و عملکردشان باید برای مردم شناخته‌شده باشند و اگر نقدهایی به این مجموعه می‌شود مسئولین باید جهت رفع آن‌ها تلاش کنند نه اینکه در اتاق‌های خود بنشینند و مطلب بزنند که تحلیل‌های غیرمنصفانه، غیرعلمی و خارج از چهارچوب اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها ممکن است مایع تضعیف روحیه مدیران و به‌ویژه کارکنان حوزه سلامت شود، به این مسئول عرض می‌کنیم: که بله، برای ما رسانه‌ها، مهم‌تر از روحیه ی شما، سلامتی جامعه و شهروندان است.

این روزها مردم چشم‌انتظار تدبیر مدیران هستند تا حداقل کورسوی امید در حوزه بهداشت و درمان شهرستان مردم ببینند. امید است مدیران و مسئولین با نگاهی جهادی به این معضل و خطر واقعی در جامعه برخورد کنند تا حداقل آرامشی نسبی در جامعه در این بحبوحه فشارهای اقتصادی حاکم گردد.

پایان پیام/

نویسنده :
مسلم باقرزاده
نظرات بینندگان