کد خبر: ۱۴۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹
آوای آرامش/ از دردودل تا مشاوره آرامش پلیس فارس؛ ۳-

محدودیتی که منجر به خیانت شد

من یک خانم ۳۵ ساله هستم که دو فرزند پسر دارم. همسرم نیز روی ماشین سنگین کار می‌کند و بيشتر مواقع درگیر کار است. او بیش از اندازه مرا دوست دارد ولی ...
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، من یک خانم ۳۵ ساله هستم که دو فرزند پسر چهار و دو ساله دارم. همسرم نیز روی ماشین سنگین کار می‌کند و بار میوه به شهرهای جنوبی و دیگر استا‌ های كشور می‌برد و بيشتر مواقع درگیر کار است. او بیش از اندازه مرا دوست دارد ولی خیلی تعصبی است و مرا بسيار محدود می‌کند.

گاهی آنقدر عصبی مزاج و بهانه جو می شوم که همسرم به خاطر رعایت آرامش من ، پسر 4 ساله ام را با خودش می برد. یک بار همسرم در انتقال بار دچار مشکل شده بود و همکارش به او کمک کرده بود و همسرم به خاطر جبران لطفش او را چندین مرتبه برای صرف شام به منزلمان دعوت کرد و در همین رفت وآمدها، مخفیانه و دور از چشم همسرم با همکارش به یکدیگر علاقه مند شدیم و وقتی همسر و فرزند 4 ساله ام از من دور می شدند او را ملاقات می کردم و یا او به منزل ما می آمد و همین موضوع منجر به بی وفایی من نسبت به همسرم شد. الان دچارعذاب وجدان شده ام، اما طاقت جدایی از همکار شوهرم را ندارم. با این حال محدود به این رابطه نشده ام و به سمت هر کسی که تمایل پیدا کنم می روم و به راحتي وارد يك رابطه نامشروع می شوم، كمك كنيد. 

 نظر مشاور: 
ملیحه جعفری صحرا رودی مشاور خانواده در فسا نوشت: مفهوم روابط زناشویی مثل خیلی دیگر از مفاهیم اجتماعی می تواند گسترده یا تنگ دامنه در نظر گرفته شود. در یک تعریف تنگ دامنه، روابط فرازناشویی تنها شامل رابطه جنسی فرد با شخصی غیر از همسر خود می شود. یک تعریف بسیار گسترده می‌تواند هر گونه رابطه فرد با افرادی غیر از همسر خود ر ا که  به نوعی در بر دارنده لذت های جنسی یا عاشقانه باشد، شامل می‌شود. 

یک چشم چرانی، لطیفه گویی یا بگو بخند با فردی خارج از همسر می تواند داخل این مفهوم قلمداد شود، هر گونه رابطه عاشقانه جنسی با فردی غیر از همسر که دارای ویژگی مخفیانه بودن است. اینکه یک زن نیاز به توجه و محبت همسرش دارد یک امر جدایی ناپذیر از خصلت زنانه است. این نیاز برای مردان هم وجود دارد اما زنان در مورد تحمل کمبود ها ضعیف تر عمل می‌کنند. 
 ضعف اعتقادات و باورهای مذهبی، تنوع طلبی، هیجان خواهی، پایین بودن اعتماد به نفس، نیاز به جلب توجه، مسئولیت پذیری پایین، ناآگاهی و ضعف مهارت‌های زندگي، اختلالات شخصیتی و عدم ارضای نیاز به تفریح و سر گرمی، محدود بودن و زندانی بودنِ بيش از حد در منزل، عدم حضور همسر در خانه و عدم احساس خوشبختی، از عوامل بي وفايي و خیانت در اين كيس است. تاثیر شبکه های اجتماعی، ماهواره و فیلم های مستهجن از عوامل اجتماعی خیانت نيز به شمار می‌روند. 

پس زوجين باید به منظور جلوگيري از خيانت در زندگي، با شركت در كلاس‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي، شناخت و آگاهي خود را نسبت به آسيب‌هاي پيراموني به خصوص موضوع خيانت بالا ببرند و از عواقب اين كار آگاه شوند، از طرفي نيز عزت نفس خود را بالا ببرند و ضمن تقويت بنيه ديني و معنوي، نيازهاي جنسيِ خود را مرتفع و با ايجاد تنوع و جذابيت در زندگيِ خود، همواره در زندگي مسير خيانت را براي خود مسدود کنند.  

آوای آرامش را هر هفته یکشنبه و چهارشنبه در شیرازه دنبال کنید.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان