کد خبر: ۱۴۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۹
مردم مناطق شیراز روز خود را با آبگرفتگی شروع کردند؛

از کرونا تا آبگرفتگی؛ اضطرابی که این روزها دل بسیاری از مردم روستاهای شیراز را می‌لرزاند

بارش‌های باران در شیراز که همراه با وزش باد بود، شدت گرفته است و به همین دلیل بسیاری از مناطق اطراف این کلان‌شهر دچار آب‌گرفتگی هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، باوجود هشدارهای سازمان هواشناسی اما وضعیت فعلی شهرستان شیراز گویای آن است که زیرساخت‌ها متناسب با حجم بارش‌های احتمالی آماده نشده است.

براساس گزارش‌ها، جاری شدن روان آب در نقاط مختلف از جمله روستاهای گردخون، ماه فیروزان، اقبال‌آباد، خلجوی، کفترک و شهرک ترکان، شهرک قلعه نو، شهرک مهرگان، شهرک کوشکک گزارش شده است.

این درحالی است که روستاها و شهرک‌ها فاصله کمتر از پنج کیلومتر با شیراز را دارند که به علت محرومیت و وجود معابر خاکی در فصل بارندگی، تردد در گل و لای را برای اهالی منطقه طاقت ‌فرسا کرده است.

بارها و بارها از این روستاها گزارش های متعددی توسط بسیاری از رسانه‌های محلی منتشر شده اما هنوز برای رفع مشکلات اهالی این محل اقدامی از طرف مسئولین ذیربط صورت نگرفته است.

مردم روستاهای گردخون و ماه فیروزان در گفتگو با این رسانه از مسئولین درخواست داشتند تا به مشکل آنها رسیدگی شود.

حسین-ب، یکی از شهروندان روستای گردخون گفت: صبح امروز به علت بارندگی و جاری شدن آب، راه ارتباطی ما با شهر شیراز و حتی مناطق اطراف مشکل شده است چرا که از درب خانه خود به علت نبود زیرساخت مناسب نمی توانیم خارج شویم.

علی-ر، نیز به مشکلات پزشکی اشاره کرد و گفت: اگر در این بیماری همه گیر کرونا، کسی مشکل قلبی داشته باشد باید همینجا جلوی عزیزانش جان دهد چرا که مسیر مناسب در روزهای بارندگی برای تردد وسیله نقلیه از جمله ماشین های امدادی نیست.

محمد-ه، نیز که از معتمدین محل است اظهار داشت: آیا بعد از چندین سال نامه نگاری از مشکلات این روستا وقت آن نرسیده که مسئولین فکری به حال این روستا و مردمان آن کنند.

بنا بر این گزارش، امسال هم باران و ترس از نفوذ آب به خانه و کاشانه و سوختن وسایل الکتریکی؛ اضطرابی است که این روزها دل بسیاری از مردم روستاهای شیراز را می‌لرزاند.

انتظار می‌رود مسئولین محترم شهرستان و استان این موضوع را در دستورکار خود قرار دهند و مشکل مردم این روستا را هرچه سریعتر مرتفع کنند.


انتهای پیام/ ر/ م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان