کد خبر: ۱۴۴۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۹

تاکید ائمه جمعه فارس بر خوشبین نبودن به واکسن خارجی/ استقامت حضرت زهرا(س) بر ولایتمداری الگوگیری شود

ائمه جمعه شهرستان‌های فارس در خطبه این هفته با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به ویژگی‌ها بارز این حضرت در ولایتمداری و استقامت بر حفظ جایگاه ولایت پرداختند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، ائمه جمعه شهرستان‌های فارس در خطبه این هفته با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به ویژگی‌ها بارز این حضرت در ولایتمداری و استقامت بر حفظ جایگاه ولایت پرداختند.

اعتماد نداشتن به واکسن خارجی کرونا و تشکیل دولت جوان انقلابی از دیگر مباحث مطروحه این هفته خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان فارس بود.

تاکید ائمه جمعه فارس بر خوشبین نبودن به واکسن خارجی/ استقامت حضرت زهرا(س) بر ولایتمداری الگوگیری شود

ایستادگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای حفظ جایگاه ولایت

امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های این هفته شیراز با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: ایستادگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای دفاع از رسول خدا و حفظ جایگاه ولایت، باید الگوی همه شیعیان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی با تصریح براین موضوع که خدامحوری امت مسلمان باید مانند فاطمه زهرا(س) باشد، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مصداق همین استقامت در اعتقادات بود و ملت ایران با خدامحوری و بندگی توانستند انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند.

وی  در ادامه با اشاره به مقوله واکسن خارجی کرونا تصریح کرد: باید به واکسن کرونا ساخت داخل اعتماد کرد و اگر واکسن خارجی تاثیرگذار بود، وضع شیوع کرونا در کشور آنها، اینگونه نبود و روزانه هزاران نفر قربانی نمی‌شدند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: این بودجه باید کمترین وابستگی به نفت را داشته باشد و بتواند 

امام جمعه موقت شیراز  با تصریح بر نگاه به درون و حمایت از  اقتصاد داخلی  به عنوان مهمترین راهکار برای جامعه، تصریح کرد: ضرورت ساده زیستی و انقلابی پایکار آمدن مدیران در این برهه زمان یبش لز پیش احساس می‌شود.

درس ولایت محوری و دفاع از ولایت حضرت زهرا(س)

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین مدبر، در خطبه دوم نماز جمعه امروز جهرم  با تسلیت سالروز شهادت جانسوز و مظلومانه حضرت زهرا (س)، گفت: یکی از درس‌هایی که حضرت زهرا به همه مسلمانان آموخت اما برخی شاگردان تنبلی بودند و نیاموختند؛ درس ولایت محوری و دفاع از ولایت در حد جان بوده است.

امام جمعه جهرم با اشاره به ولایت محوری حضرت زهرا (س)، افزود: بزرگ بانوی جهان اسلام هر گاه احساس می کردند مصلحت ولی امر زمانش با مصلحت اندیشی خود متفاوت است، تسلیم فرمان ولی زمانشان می شدند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) در روزهای سخت در کنار امام علی (ع) بوده است، بیان کرد: در روزگاری به سر می بریم که دستمان از ولی خدا کوتاه است امام به فرموده امام زمان (عج)، ولی فقیه نائب امام عصر در جامعه هستند. 

مدبر با اشاره به اینکه رهبری انقلاب فردی شایسته بوده اما مظلوم واقع شده است، عنوان کرد: ایشان گاهی اوقات یک تنه به میدان آمده و خود را سپر بلا می کنند.

وی با اشاره به اینکه در ماجرای خرید واکسن کرونا، رهبری انقلاب از خود مایه گذاشتند، گفت: این مهم درحالی انجام شد که بسیاری از افراد مسئول در این زمینه پیش از سخنان رهبری انقلاب هیچ واکنشی نشان ندادند.

امام جمعه جهرم با اشاره به ولایت محوری سردار شهید «قاسم سلیمانی» و آیت الله «مصباح یزدی»، عنوان کرد: شهادت حضرت زهرا (س) با سالگرد شهادت سردار سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی واقع شده که این تقارن معنا دار است.

مدبر با تصریح اینکه خون سردار سلیمانی پایمال نمی شود، عنوان کرد: شاهد آن هستیم که پس از شهادت سردار سلیمانی بر سر آمریکا و رئیس جمهورش چه بلاهایی آمده است.

وی با اشاره به سالروز شهادت نواب صفوی و یارانش در 27 دی ماه، تصریح کرد: این افراد که نماد غیرت و فتوت بودند انحراف در دین و توهین به مقدسات را بر نمی تافتند و در آخر نیز جان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند.

مدبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان جهرم این افتخار را پیدا کرده که میزبان 2 شهید گمنام دفاع مقدس باشد، گفت: شهدا پاک هستند و هر جا دفن شوند آن سرزمین را نیز پاک و مقدس می کنند.

امام جمعه جهرم با اشاره به زمان تدفین این 2 شهید گمنام دفاع مقدس در صبح و عصر روز یکشنبه هفته آینده در دانشگاه جهرم و دارالقرآن امام علی (ع)، گفت: قبور شهدا مقدس بوده و پس از تدفین آنها نباید اتفاقاتی پیش بیاید که قداست این مکان ها از بین برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سرمازدگی در هفته گذشته باغ داران جهرمی را با خسارت رو به رو کرد که در این راستا کشاورزان نیازمند حمایت مسئولان هستند، اظهار کرد: مسئولان باید در این زمینه یاری گر کشاورزان باشند و باغداران و کشاورزان نیز تلاششان را با نیت زکات انجام دهند و زکات مال خود را بپردازند.

مدبر با اشاره به اینکه همچنین قسمتی از درآمد باغداران باید صرف کارهای تحقیقاتی شود، گفت: با انجام تحقیقات باید نهال هایی که مناسب اقلیم شهرمان است توسعه داده شده و تغییر کشت نیز در تولیدات کشاورزی انجام شود.
 
گلایه شهروندان از متکدیانی که در معابر عمومی و چهارراه ها مزاحمت ایجاد می کنند،
از دیگر بخش های خطبه دوم نماز جمعه جهرم بود که امام جمعه جهرم در این زمینه، گفت: اگر متکدیان، افرادی نیازمند هستند وظیفه مسئولان است که به آنها کمک کنند؛ اما برخی از متکدیان به زور قصد گرفتن پول از مردم دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسئولان شهرستان از درآمد 730 هزار تومانی یک متکدی ظرف مدت چند ساعت خبر داده است، عنوان کرد: بر اساس فتوای برخی مراجع، تکدی گری از مصادیق لقمه حرام است و برای شهرمان زشت است که گاهی زن و دخترانی جوان در سطح شهر به تکدی گری می پردازند.

فاطمه(س) اولین کسی بود که از امامت و ولایت دفاع کرد

امام جمعه بنارویه  با تسلیت ایام فاطمیه با بیان اینکه چه اتفاقی افتاد که دو ماه بعد از غدیرخم مردم بیعت خود را فراموش کردند، گفت: احتمالات زیادی دارد یکی این بود که علی(ع) از حق کوتاه نمی آمد، مر قانون بود واین برای عده‌ای خوش آیند نبود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روانبخش ادامه داد: باز اصل قضیه چیزی دیگری بود عده‌ای بعد از پیامبر شیطنت کردند خود را جانشین پیامبر خواندند اینها از نزدیکان پیامبر بودند مردم فریب این افراد خوردند حق علی ۲۵سال خوردند و علی خانه نشین شد، خداوند در قران با جانشینی علی(ع) نعمت را بر ما کامل کرده است. 

وی  در خطبه دوم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در باره برجام گفت: اگر با آمدن بایدن، آمریکا بخواهد به برجام بر گردد به تنهایی فایده ای ندارد، چراکه شرط آن برداشتن تحریم‌هاست نه مثل زمان اوباما روی کاغذ باشد اگر ۵+۱به تعهد خود عمل کند ما هم عمل می‌کنیم مسئله موشکی هم که جز برجام نبوده و نیست.

امام جمعه بنارویه بیان کرد: در مورد واکسن امریکای و انگلیسی خوشبین نیستیم و نباید وارد شود ما به آنها اعتماد نداریم. 

وی گفت: فاطمه(س) اولین کسی بود که از امامت و ولایت دفاع کرد و در این راه به شهادت رسید و  این حضرت الگویی برای همه ما است.

افزایش معرفت به حضرت زهرا(س) با درجه ایمان رابطه مستقیم دارد

حجت‌الاسلام مهدی آقایی در خطبه‌های این هفته مرودشت، ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرای مرضیه (س) را تسلیت گفت و اظهار کرد: شناخت فضائل حضرت زهرا(س) از تصور انسان خارج است چرا که فضائل ایشان همانند دریایی بی کران است.

وی با بیان اینکه عالی‌ترین مراحل تکامل وسیر وسلوک انسان شامل اخلاص است، ادامه داد: فقط انجام کار خالص نیست و باید اخلاص زمینه اصلی در انجام کارها باشد.

امام جمعه مرودشت در ادامه به فضائل معنوی حضرت زهرا(س) پرداخته وافزایش معرفت به حضرت زهرا(س) را با درجه ایمان در ارتباط مستقیم دانست و افزود: به حدی حضرت زهرا (س) کمالات دارند که اگر نبوت و نبی نبودند در اصلاحات و بیانات این میوه نبوت به درخت تشبیه می‌شد.

وی در ادامه به نمایشگاه یاس کبود که توسط تعدادی از جوانان مذهبی وانقلابی شهرستان در جوار مصلی نماز جمعه احداث شده است، اشاره و بیان کرد: این نمایشگاه می تواند بستر مناسبی برای معرفت افزایی دینی ومعنوی شما مردم باشد که با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانید از آن بازدید کنید.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه موضوع بحث های در خصوص حمله آمریکای معاند به خاورمیانه که در فضای مجازی مطرح می باشد،اشاره نمود وبیان داشت :این روزها در فضای مجازی وبرخی رسانه های غرب شاهد این هستیم که عده ای بر طبل جنگ از سوی آمریکا به خاورمیانه و ایران اسلامی سخن به میان می آورند واین خود بهانه ای است برای رعب و وحشت افرادی که دل در گروه استکبار وایادی آن داشته وسد محکمی برای دل مومنان راسخ است.

آقایی در ادامه افزود: به تحلیل یکی از نشریه‌های خاورمیانه به نام العصرالدولی به 12 دلیل آمریکا از راه اندازی جنگ به ایران ومنطقه هراس دارد.

وی خاورمیانه را به عنوان یکی از مهم ترین منابع اقتصادی وشریان حیاتی غرب دانست که چنانچه تنشی در این منطقه اغاز شود شریان حیاتی غرب ،قطع گردیده وبه همین خاطر آمریکا از این موضوع هراس دارد.

امام جمعه مرودشت با بیان اینکه آمریکا به شدت به دنبال این است که جبهه مقاومت را ازهم گسسته ومانع از اتحاد مخالفین خود باشد، تصریح کرد: آمریکا خوب می داند اگر جنبشی در خاورمیانه شروع کند با دستان خود باعث اتحاد مخالفان منطقه ای  وتوانمند سازی جبهه مقاومت خواهد شد.

خطیب جمعه مرودشت با بیان اینکه آمریکا به دنبال انزوای ایران اسلامی در منطقه است، بیان داشت: آمریکا متحدانی دارد که در قصرهای شیشه ای خود به یک موشک بند نیستند وتمام تلاش خود را درجهت انزوای ایران اسلامی در منطقه بکار گرفته ولی غافل از آنکه با دستان خود باعث اتحاد بین شیعه وسنی خواهد شد که دستاوردی جز شکست برای خودش ندارد.

آقایی افزود: ترس آمریکا از دستان پرتوان فرزندان انقلابی برای انتقام سردار شهید سپهپد حاج قاسم سلیمانی وشهید محسن فخری زاده می باشد ،فلذا در این زمینه با سردادن شعارهای از قبیل کوبیدن بر طبل جنگ به دنبال فرار رو به جلو است.

 فاطمه زهرا(س) ولایت و امامت را عامل انسجام و وحدت جامعه می‌دانست

امام جمعه قیروزکارزین در خطبه دوم به  تفسیر سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: امروز روز وحدت و بصیرت برای تمام مردم در تمامی مسائل جاری کشور است.

حجت‌الاسلام‌المسلمین عنایت‌الله اکبری با تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: فاطمه زهرا سلام الله علیها ولایت و امامت را عامل انسجام و وحدت جامعه می‌دانست.

وی با توجه به رنجنامه شهرستان قیروکارزین در مورد عدم برخورداری عادلانه  شهرستان از آب سد سلمان فارسی گفت: این شهرستان با توجه به اینکه قطب بزرگ کشاورزی در کشور است، از نظر آب شرب و هم از نظر آب کشاورزی بهره عادلانه از آب سد ندارد و از مسولین استانی و کشوری می‌خواهم تا به این مطالبه بحق مردم رسیدگی کنند.

امام جمعه داراب گفت: آنچه کشورمان را از جنگ و دست درازی مستکبرین جهان محافظت کرده، قدرت دفاعی و نیروهای مسلح انقلابی و اتحاد مردم و رهبر انقلاب است.

امامت و اطاعت از ولایت در سیره حضرت زهرا(س)؛ اَمانی برای جلوگیری از اختلاف و عامل اقتدار جهان اسلام

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا صادقی با بزرگداشت ایام فاطمیه و اشاره به خطبه فدکیه بیان کرد:  امامت و اطاعت از ولایت  در سیره حضرت زهرا(س)  اَمانی برای جلوگیری از اختلاف و عامل اقتدار جهان اسلام معرفی کرد.

وی افزود: جامعه ولایی و انسان ولایتمدار باید فکر ولی و عمل ولی را بشناسد و دنباله رو ولی باشد، در جامعه ولایی، "ولی" مانند قطب و نقطه ای است که نقش پیش قراول و راهنمای جامعه است.

امام جمعه داراب گفت: قدرت دفاعی و نیروهای مسلح و اتحاد بین مردم و رهبری انقلاب، بهترین عامل بازدارندگی و جلوگیری از گستاخی و دست درازی استکبار جهانی به کشورمان است.

صادقی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که دولت جوان و انقلابی زمام امور کشور را به دست بگیرد البته این سخن به معنای کنار گذاشتن تجارب افراد باتجربه نیست.

وی گفت: آنچه آمریکایی ها می خواستند در فتنه ۸۸ بر ما تحمیل کردند، خودشان در سال ۹۹ به آن مبتلا شد و کنگره آنها به تسخیر معترضین درآمد.

صادقی بیان داشت: اگر واکسن‌های آمریکا و انگلیس نسخه درمان بیماری کرونا است چرا خودشان، روزانه این همه تلفات و مرگ و میر دارند، ما به واکسن ساخت دانشمندان خودمان اعتماد داریم و آن را تایید می کنیم.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹
0
دقیقا حضرت اقا درست می فرمایند مگر حضرت زهرا واکسن زد که ما بزنیم مانیزبه تاسی از فاطمه زهرا واکسن نمی زنیم حتی اگر شده در هیجده سالگی بمیریم ذلت نمی پذیریم