کد خبر: ۱۴۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
مسئول بسیج فرهنگیان استان فارس:

معلم باید عالم باشد ولی هر عالمی الزاما معلم نیست

مسئول بسیج فرهنگیان استان فارس گفت: شرط ورود به باشگاه معلم، صرفا داشتن مدرک تحصیلی و اطلاعات نیست، هر چند که شرط لازم می‌باشد، چرا که هر معلمی باید عالم باشد ولی هر عالمی الزاما معلم نیست.

به گزارش سرویس دریافت خبر شهرستان‌های شیرازه، ناصر جوکار مسئول بسیج فرهنگیان استان فارس در سفر به شهرستان استهبان گفت: زحماتی که معلمین در دوران کرونا کشیدند، کمتر از کادر درمان نیست لذا کاش این امکان فراهم بود تا معلمانی که به علت کرونا از دنیا رفتند را شهید مدافع آگاهی می‌نامیدند.

استهبان آنلاین نوشت: مسئول بسیج فرهنگیان استان فارس در خصوص رسالت جامعه فرهنگیان ابرازکرد: رسالت امروز جامعه معلمی، پاسداری جسمی در برابر خطرات عریان و پاسداری روحانی در برابر جامعه پنهان می‌باشد.

وی در خصوص مقام معلم افزود: معلم یک ظرف است که مظروف او علم است و ایمان. ظرف معلم طلاست، سمی که وارد طلا شد کشنده ترین سمی است که دانش آموز را از پا در می آورد و اگر در این ظرف آب حیات ریخته شود، دانش آموز را به بالاترین جایگاه می رساند.

جوکار در خصوص فعل معلم گفت: هر فعلی که از معلم سر می زند باید نسبت پرورشی داشته باشد، سند تحول زمانی ارزش دارد که معلم به عنوان الگو و سیره عملی این تحول حاضر باشد.

مسئول بسیج فرهنگیان استان فارس ادامه داد: معلم شخصیتی است که اگر خرده شیشه‌هایی از طریق فضای مجازی وارد ذهن دانش آموز شود، را حل می کند و برادران و خواهران فرهنگی به داد بینش دانش آموزان در فضای مجازی برسید که یتیم کسی است که معرفت و بینش ندارد.

وی در خصوص شروط معلمی یادآور شد: شرط ورود به باشگاه معلم صرفا داشتن مدرک تحصیلی و اطلاعات نیست، هر چند که شرط لازم می باشد، چرا که هر معلمی باید عالم باشد ولی هر عالمی الزاما معلم نیست. 

جوکار در خصوص مشکلات نظام تربیتی نیز ابرازداشت: مشکلی که در نظام تربیتی داریم مربوط به این دولت یا دولت قبل نیست، اگر از من بپرسند که معضل امروز آموزش و پرورش چیست، می گویم معضل اصلی تقدم مقوله تعلیم بر تربیت است‌ و هر جای قرآن را نگاه می کنیم بجز یک مورد، تربیت بر تعلیم مقوم است و یکی از معضلات دیگر غنی سازی ادبیات فرهنگی است، چرا دانش آموز باید بداند در فلان رودخانه چند نوع ماهی وجود دارد اما ملزومات دین، انقلاب و کشور خودمان را نداند.

وی در خصوص فرصت فضای مجازی در مقوله تربیت گفت: الان که فضای مجازی در خدمت آموزش است باید کاری کنیم که این اتفاق در فضای مجازی بیفتد. فضای مجازی را یک فرصت بدانیم برای تربیت نسل آینده کشور و معلم باید کاری کنید که دانش آموز در فضای حقیقی و مجازی ترور معرفتی نشود.

انتهای پیام/ر/م

نویسنده :
محمد حسین مدحت
نظرات بینندگان