کد خبر: ۱۴۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹

طرح زاگرس سبز در ارتفاعات دراک شیراز اجرا شد

طرح زاگرس سبز و پویش مردمی کاشت بذر گیاهان بومی در ارتفاعات شیراز در بوستان کوهستانی دراک با حضور شهردار شیراز، رییس و عضو شورای اسلامی شهر، فرمانده انتظامی فارس، مدیران شهری و شهروندان برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، طرح زاگرس سبز و پویش مردمی کاشت بذر گیاهان بومی در ارتفاعات شیراز  در بوستان کوهستانی دراک با حضور شهردار شیراز، رییس و عضو شورای اسلامی شهر، فرمانده انتظامی فارس، مدیران شهری و شهروندان برگزار شد.

حیدر اسکندرپور در حاشیه اجرای طرح زاگرس سبز و پویش مردمی کاشت بذر گیاهان بومی در ارتفاعات شیراز در پارک ۵۸۰ هکتاری دراک، بیان کرد: برای چندمین هفته متوالی است که با حضور شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد طرح زاگرس سبز در دامنه‌های اطراف شیراز با کاشت پوشش گیاهان بومی اجرایی می‌شود.

وی افزود: مطالعات مشترکی بین سازمان جهاد کشاورزی فارس و سازمان سیما شهرداری شیراز انجام و بذرها شناسایی و طی برنامه‌ای در دامنه‌های اطراف شیراز یک میلیون بذر متناسب با اقلیم کاشته خواهد شد.

شهردار شیراز عنوان کرد: همچنین در ادامه این طرح، پویش «هر شیرازی، یک درخت» در اسفندماه امسال اجرایی خواهد شد.

اسکندرپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقدام بسیار خوبی در پارک کوهستانی در حال انجام است، گفت: حدود ٦ کیلومتر مسیر پیاده روی برای شهروندان در این پارک آماده شده است.

وی بیان کرد: بنا نیست که پارک کوهستانی فرصتی برای خودرو باشد بلکه فضایی برای دامنه نوردی، کوه نوری و پیاده روی است، لذا نباید اصرار کنیم که حجم عظیم خودرویی را به دامنه کوه دراک منتقل کنیم.

انتهای پیام/ ر / م
نظرات بینندگان