کد خبر: ۱۴۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس مطرح کرد؛

بیش از ۱۶۰۰ برنامه ویژه دهه فجر برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود/ بسترسازی مناسب برای آشنایی این قشر با خدمات جمهوری اسلامی

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: در ۴۱مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری، ۱۶۴۰برنامه فرهنگی، هنری و ادبی پیش بینی شده است. در بخش فرهنگی معرفی شخصیت و سرداران بزرگ انقلاب، معرفی رویداد ها، کتاب های انقلاب در قالب کلیپ اجرا خواهد شد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سعیدرضا کامرانی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار داشت: امام خمینی (ره) می فرمایند که همه مقدرات کشور به دست کودکان و نوجوانان رقم می خورد. خیلی وقت ها آنطور که باید و شاید به کودکان نپرداخته ایم در صورتی که بهترین سرمایه یک انسان از نظر ائمه اطهار (ع) فرزند نیک است. باید کودکی به صورت شایسته با آموزه های دینی، اسلامی و ایرانی تربیت کنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی به عنوان نماد تحقق اسلام ناب محمدی(ص) در ایران است که مسئولیت کارگروه تخصصی کودک و نوجوانان در 42 سالگی انقلاب اسلامی به این کانون واگذار شده است. در این کارگروه آموزش و پرورش، معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، صدا و شیما، بهزیستی و کمیته امداد عضو می باشد.

کامرانی با اشاره به اهمیت دست‌آوردهای انقلاب اسلامی، بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع در راستای ایجاد فضای نشاط، امید، نگاه به آینده و تشریح دست آورد های مادی و معنوی رقم خورده در انقلاب، همه ما موظف هستیم این کار را در سطح جامعه انعکاس دهیم و با استفاده از تمام امکانات برای اجرای برنامه های مناسب و با همکاری همه دستگاه های عضو کارگروه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی با عنوان اینکه افزایش سطح آشنایی و معرفتی کودکان و نوجوانان با آرمان ها و اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری در برنامه ریزی ها قابل مورد توجه قرار گرفته است، گفت: فراهم سازی زمینه پرشور آینده سازان در مراسم ملی و انقلابی و همچنین آیین بزرگداشت دهه فجر از اهداف برنامه های کارگروه کودک و نوجوان است.

به گفته سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس؛ رویکردهایی پیش بینی شده که بستر سازی مناسب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با خدمات جمهوری اسلامی در دستور کار باشد، در صورت موافقت برنامه ها حضوری برگزار می گردد و در غیر این صورت به صورت مجازی است.

مسئول کارگروه کودکان ونوجوانان دهه فجر فارس تاکید کرد: در 41 مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری، 1640 برنامه فرهنگی، هنری و ادبی پیش بینی شده است. در بخش فرهنگی معرفی شخصیت و سرداران بزرگ انقلاب، معرفی رویداد ها، کتاب های انقلاب در قالب کلیپ اجرا خواهد شد.

وی روایت داستانی را برای قشر کودکان جذاب دانست و اظهار داشت: برنامه از پیله تا پروانه" روایت 10 قصه با 10 لجه شیرازی، نیریزی، فراشبندی، جهرمی، کازرونی، لاری، ترکی و لری .... ساعت 11 صبح هر روز در پیج رسمی انجمن قصه گویی فارس در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

کامرانی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: فعالیت های این مرکز با تمهیدات و تلاش های متخصصین نسبت به سه فصل گذشته، پنج برابر گردیده و 41 کارگاه برخط در سراسر استان فارس در حال اجرا است. نمایش و نوشتن خلاق، نجوم و اختر فیزیک، خط ریز تحریری، سرزمین قصه ها، نقاشی، تصویر سازی، هنر های تجسمی، دست ساز ها، اصول و پایه عکاسی، سفال، طراحی، تکنیک چاپ، پویانمایی، نمایش نامه نویسی، شعر خوانی، شعر سرایی و... نمونه ای از سرفصل های این کارگاه ها است.

وی با اشاره به اینکه 2 جلد کتاب در مرکز آفرینش‌های ادبی کانون کودکان و نوجوانان فارس تهیه شده است، افزود: مجموعه شعر با نام «رد پای گیلاس» و مجموعه قصه به نام «قصه سیب» رونمایی خواهد شد. تلفیق فعالیت قصه گویی و نقاشی اجرا می گردد بدین نحو که قصه های ۹۰ ثانیه ای از مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها از انقلاب اسلامی گفته می شود و کودکان نقاشی خود را بر اساس این قصه می کشند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از افتتاح دو مرکز تخصصی برای کودکان خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش عمرانی سالن اختصاصی در رابطه با قصه گویی را افتتاح خواهیم کرد و ساختمان خیرساز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اوز هم به بهره برداری می‌رسد.

گفتنی است برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی و الگو سازی مناسب به منظور هدایت کودکان و نوجوانان برای پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در شبکه های اجتماعی، تشویق و ترغیب کودکان و ایجاد انگیزه برای نقش آفرینی، بهره گیری از جذابیت های مورد پسند این قشر در تولید برنامه های مناسب در فضای فکری و عاطفی آنها به منظور بانشاط سازی مناسبت ها در فضای مجازی از دیگر محور های تولید برنامه در کارگروه کودکان و نوجوانان دهه فجر استان فارس است.

انتهای پیام/ح/م

نظرات بینندگان