کد خبر: ۱۴۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
خطیب نماز جمعه شیراز خطاب به دولتمردان؛

فرصت‌سوزی در این زمان کار خوبی نیست/ ملت ایران همواره پای حرف خود ایستاده است

آیت‌الله لطف الله دژکام گفت: هرکس در دولت کار و خدمت می‌کند اجرش با خداست، اما از نظر اقتصادی چند بار رهبری باید بگوید کاری کنید که تحریم بی اثر شود و فرصت سوزی در این میدان کار خوبی نیست.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با گرامیداشت دهه فجر و اشاره به سرنوشت قوم عاد، ثمود و پیروان فرعون  گفت: کلیدواژگان طاغوت و فساد دلیل نابودی این اقوام بوده است.

آیت الله دژکام افزود: سلطنت پهلوی طاغی و مفسد بود و هرکس دیگر هم سرکش و فاسد شود، همین سرنوشت را خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه علت زمین خوردن شاه سرکشی بوده است، اظهار کرد: جرم اصلی شاه بی مبالاتی و بی حیایی او بود و اوج زمین خوردن او وقتی بود که کارتر به ایران آمد و محمدرضا پهلوی با کالسکه طلا کلیدی طلا را به رییس جمهور آمریکا داد و در این رویداد نسبت به خدا مغرور شد.

وی ادامه داد: مردم از بی‌حیابی شاه پهلوی با تبلیغ شراب خواری در میان جامعه که بی احترامی به عقیده اسلامی یک ملت بود، آزرده خاطر شدند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه سرکشی شاه او را به زیر کشید، ابراز داشت: باور جامعه اسلامی می‌گوید مالک همه شهر‌ها خداست و در شهر خدامحور همه چیز از آن خداست و باید این تفکر را مبنای تمدن قرار دهیم تا بشریت دوباره از شهر‌هایی که ظلمت طغیان و فساد آن‌ها را گرفته است به شهر‌های نورانی که بلاد خداست راه یابند و این مسیر به برکت خون شهدا، عظمت امام راحل و پرچم‌داری رهبری پیموده خواهد شد و نهال انقلاب اسلامی به بار خواهد نشست.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه بزرگترین حادثه تاریخ معاصر ایران و بشریت در ۲۲بهمن ماه سال ۱۳۵۷ به دست مردم ایران رقم خورده است، یاد صحنه‌های ایثار و جهاد و رفتن به میدان با دست خالی را ستود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اراده مردم و اعتقاد به اینکه خون بر شمشیر پیروز است، را علت عزت مردم ایران دانست.

وی با اشاره به حماسه ۱۹ بهمن ماه، گفت: این روز، روز نیروی هوایی است. زمانی که همافران حق‌طلب نیروی هوایی پیش از تغییر قدرت مقابل امام صف کشیدند و فرماندهی کل قوا را برای مقام ولایت فقیه از ازل تا ابد اثبات کردند.

آیت‌الله دژکام با یادکرد از شهدای نیروی هوایی به ویژه شهید دوران، بیان داشت: در این مملکت فرمانده امام زمان (عج) و نایب وی است و نیروی هوای این را اثبات کرد.

امام جمعه شیراز خطاب به رییس جمهور جدید آمریکا گفت: اعلام شده آمریکا شورا گرفته است که پرونده ایران را رسیدگی کند، این در حالی است که ما پای پیمان ایستادیم و شما پیمان شکنی کرده‌اید، آنکه حرف میزند و پای حرفش می‌ایستد ملت ایران است.

وی افزود: این بار مذاکره در کار نیست بلکه ناو‌های شماست که یک به یک به اعماق فرو می‌رود. ملت ایران موشک با برد ۱۸۰۰ کیلومتر نساخته که با آن بازی کند همانگونه که در عین الاسد اعلام کردیم بخواهیم می‌زنیم، دست از پا خطا کنند می‌زنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: هرکس در دولت کار و خدمت می‌کند اجرش با خداست، اما از نظر اقتصادی چند بار رهبری باید بگوید کاری کنید که تحریم بی اثر شود و فرصت سوزی در این میدان کار خوبی نیست.

امام جمعه شیراز خطاب به مسوولان گفت: فرصت همیشه به دست نمی‌آید و باید به گونه‌ای اقدام کرد که تحریم در زندگی مردم اثر نداشته باشد و این مهم با تلاش مدیران اقتصادی و خواست مردم میسر خواهد شد.

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان