کد خبر: ۱۴۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس؛

کتابخانه ویژه کودک و نوجوان شهروند در شهرستان فسا به بهره‌برداری رسید

روح الله منوچهری گفت: کتابخانه شهروند، دهمین کتابخانه عمومی شهرستان فسا در بوستان کتاب و در بافت جمعیتی جوان شهر با ۳۵۰۰ جلد کتاب اختصاصی کودک و نوجوان افتتاح شد.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، کتابخانه ویژه کودک و نوجوان شهروند فسا با حضور عنایت الله رحیمی استاندار فارس و حجت الله فیروزی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس و جمعی از مسئولان شهرستان فسا افتتاح شد.

استاندار فارس در مراسم افتتاح کتابخانه کودک و نوجوان شهروند، ساخت کتابخانه را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: کتابخانه باید ساخته شود؛ کتابخانه‌ها محلی برای آرامش خانواده هاست و مردم از وجود کتابخانه بهره مند می شوند.

عنایت الله رحیمی با تقدیر از اقدام شورا و شهرداری فسا در همکاری با ساخت این کتابخانه تأکید کرد: شورا و شهرداری ها تلاش کنند تا نمونه این پروژه ها در استان افتتاح شود.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس افتتاح کتابخانه ها را از جمله پروژه های مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: سرمایه گذاری در حوزه کتابخانه ها بیش از پروژه های اقتصادی و ساخت کارخانه، در جامعه تاثیر دارد.

رحیمی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای اختصاص فضای فرهنگی به کتابخانه ویژه کودک و نوجوان، به نیازهای فرهنگی کودکان پاسخ می دهد.

دهمین کتابخانه عمومی شهرستان فسا به بهره برداری رسید

روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس نیز در این آیین عنوان کرد: با افتتاح کتابخانه شهروند، دهمین کتابخانه عمومی شهرستان فسا به بهره برداری رسید و این کتابخانه در بوستان کتاب و در بافت جمعیتی جوان شهر واقع است.

روح الله منوچهری با بیان اینکه کتابخانه با همکاری شهرداری و شورای شهر فسا در کمتر از یکسال به بهره برداری رسید، اضافه کرد: ۳۵۰۰ جلد کتاب اختصاصی کودک و نوجوان در این کتابخانه قرار دارد و منابع کتابخانه آماده سازی شده و  با کم شدن شیوع بیماری و قرار گیری استان در وضعیت زرد کرونا به صورت رسمی افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: استان فارس در افتتاح کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در کشور پیشگام بوده است. سال ۹۶، سه کتابخانه تخصصی کودک در شیراز به بهره برداری رسید که تجربه موفقی از نظر میزان عضویت و امانت کتاب همچنین انجام برنامه های آموزشی و ترویجی در حوزه کودک است.

منوچهری با اشاره به کتابخانه شهروند خاطرنشان کرد:  این کتابخانه در ۱۸۰ متر و با طراحی ویژه کودکان آماده شده  و شامل سالن مطالعه، مخزن، سالن نمایش است

گفتنی است در پنجمین روز هفته دولت و به صورت همزمان با این آیین، کتابخانه عمومی شهر فاقد کتابخانه بابامنیر ممسنی و ساختمان جدید کتابخانه عمومی روستای بنوان خیر استهبان با حضور معاونان استاندار فارس و معاونان اداره کل کتابخانه های عمومی فارس به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ر/م
نظرات بینندگان