کد خبر: ۱۴۴۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس خطاب به شهردار شیراز:

کسانی به میدان بیایند که فلسفه شهرنشینی را بدانند

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: باید کسانی به میدان بیایند که فلسفه شهرنشینی را بدانند و به چراهای موجود پاسخ مناسب در گستره‌کار پژوهش داده شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در آیین افتتاح کتابخانه تخصصی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه ضرورت دانش پایه و دانش بنیان نیار جامعه است گفت: حرکت در ایران به خصوص استان‌های تهران، اصفهان و شیراز بوجود آمده است، که نشان دهنده ضرورت دانش پایه و دانش بنیان است.

وی به مفید و کارساز بودن پژوهش‌ها اشاره کرد و افزود: پژوهش‌ها باید مفید و کارساز باشد لذا انواع مختلفی از پژوهش‌ها در یک موضوع باید صورت پذیرد که اینکار در استان فارس انجام و پیوند داده نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: باید کسانی به میدان بیایند که فلسفه شهرنشینی را بدانند و به چراهای موجود پاسخ مناسب در گستره‌کار پژوهش داده شود.

آیت الله دژکام، ناکارآمدی روش تحقیق به پاسخگویی باعث ایجاد مشکلات در سطح نارضایتی مردم دانست و یادآورشد: حکیم ملاصدرا که افتخار شیراز است، در روش پژوهش، ترکیبی از روش‌های پژوهش را قبول داشته است لذا پژوهشهای بنیادی که عرصه آن مطالعاتی نیست و نگاه انسان‌ها و فیلسوفان درآن دیده نشده باشد، پژوهش مناسبی نیست.

وی ادامه داد: پژوهش‌هایی که برپایه دانش باشد، اهمیت می‌دهیم چرا که باید محکم باشد و چگونگی انجام آن باید بررسی شود.

کتابخانه تخصصی بیشتر در خدمت پژوهش خواهد بود تا آموزش

محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز نیز این حرکت علمی آغاز شده یکی از اقدام فرهنگی و علمی در استمرار شورای شهر در پارلمان محلی دانست و گفت: وظیفه متولیان، فرهنگ ترویج کتابخوانی و جهت‌دهی به افکار عمومی برای چه بخوانیم است و باید کمک کنند افراد را که چه کتابی با چه سبکی مطالعه کنند تا جامعه رو به رشدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از تکالیف، ایجاد کتابخانه‌ها است که به حمداله کارهای خوبی صورت گرفته زیرا یک پایه علمی و تخصصی است که بر مبنای علم و دانش خواهد بود.

امیری افزود: کتابخانه تخصصی در استمرار مرکز پژوهش ها و زمینه برای پژوهشگران در توسعه شهری فراهم می‌کند لذا کتابخانه تخصصی بیشتر در خدمت پژوهش خواهد بود تا آموزش.

به گزارش شیرازه، مركز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شيراز واقع در بلوار سيبويه خيابان علمدار مجاور پارك محله‌ای علمدار (كوچه روبروی ورودی شماره 3 ساختمان شورای اسلامی شهرشيراز) افتتاح شد. 

انتهای پیام/ ر / م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امیر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
0
فکر کنم باز یه جهرمی میخوان بیارن سر کار