کد خبر: ۱۴۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
امام جمعه شیراز:

مجال ندهیم کسی که قلبا حکم خدا را باور ندارد به مسند بنشیند/ انسان مومن توانمندِ کارآمد برگزیده شود

آیت‌الله دژکام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز با بیان اینکه دغدغه مومن باید این باشد که مجال ندهیم کسی که قلبا حکم خدا را باور ندارد به مسند بنشیند، گفت: انتخاب کردن خوب یعنی انسان مومن توانمند کارآمد که دین خدا را اجرا کند، باید برگزیده شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در بخش‌هایی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز با بیان اینکه برخی مشکلات ما از همین‌جاست که عده‌ای در حکومت اسلامی، در دل، اراده اجرای حکم خدا را ندارند، اظهار کرد: امروز انتخابات را در پیش داریم و هرکسی برای جلب رای مردم شعاری سر می دهد.

مجال ندهیم کسی که قلبا حکم خدا را باور ندارد به مسند بنشیند

وی  با بیان اینکه دغدغه مومن باید این باشد که مجال ندهیم کسی که قلبا حکم خدا را باور ندارد به مسند بنشیند و بگوید اگر چنین فردی بر مسند مسولیت نشست جامعه و کار مردم به سرانجام نمی‌رسد.، افزود: وقتی رای دادیم، به تناسب اینکه به چه کسی رای داده‌ایم، یا حکم خدا اجرا می شود یا حکم خدا توسط آن شخص و به دست اطرافیان و کارگزاران او اجرا نمی‌شود. 

رای دادن برای مومن یک کار دنیوی نیست

مجال ندهیم کسی که قلبا حکم خدا را باور ندارد به مسند بنشیند/ انسان مومن توانمندِ کارآمد برگزیده شود

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تصریح کرد: برای مومن، رای دادن یک کار دنیوی نیست بلکه یک کار کاملا اخروی است؛ چرا که مومن دنبال این است که یک فرد خدایی و مجری دستورات خدا را بر مسند بنشاند؛ شهید رجایی چنین فردی بود. البته تجربه این را هم داشته‌ایم که فردی را برگزیده‌ایم که ناچار شده‌ایم او را عزل کنیم. این تجربیات امروز پیش چشم ماست و باید در انتخاب بعدی ما مد نظر باشد.

انتخاب کردن خوب یعنی انسان مومن توانمند کارآمد که دین خدا را اجرا کند باید برگزیده شود

بنا به اظهار آیت‌الله دژکام؛ اینکه رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند یکی پرشور برگزار شدن انتخابات و یکی خوب انتخاب کردن مهم و حائز اهمیت است، انتخاب کردن خوب یعنی انسان مومن توانمند کارآمد که دین خدا را اجرا کند باید برگزیده شود.

وی تصریح کرد: دارالاسلام اگر می‌خواهد عظمت و تمدن خود را به جهان نشان دهد باید انسان‌هایی در آن سر کار بیایند که این توانمندی را داشته باشند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در فرایند تشکیل دولت اسلامی اگر موفق شدیم، عالم انسان و جامعه بشری را با عالم طبیعت هماهنگ کرده ایم، اضافه کرد: تمام عملکردهای اجتماع انسانی باید مطابق و هماهنگ با طبیعت باشد و این اتفاق را تنها دولت اسلامی می‌تواند رقم بزند.

عدالت اجتماعی با وجود انسان های باتقوا و صالح امکانپذیر است

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش‌‌هایی از خطبه دوم نماز جمعه شیراز با بیان اینکه به مقام صالحین رسیدن و با تقوا بودن خود هدف است، اظهار داشت: حتی بحث مهم عدالت اجتماعی نیز با وجود انسان های باتقوا و صالح امکانپذیر است.

آیت‌الله دژکام با اظهار اینکه درباره تحقق این هدف، اولین تلاش‌هایی که صورت گرفت در دولت شهید رجایی بود که مرکز امور تربیتی و اسلامی را تاسیس کردند، تصریح کرد: شهید رجایی می‌دانست هدف انقلاب چیست، اما ممکن است در کنار کارهای تربیتی و پرورشی، کارهای خوب دیگری هم صورت پذیرد و همانند پروژه‌های عمرانی که لازم و ضروری نیز هست اما همه اینها مقدمه تربیت انسان است، یعنی اگر شما همه امکانات مادی را فراهم کنی ولی نتوانی انسان تربیت کنی به چه درد می خورد؟

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) بیان داشت: اگر در جمهوری اسلامی ما نتوانیم انسان تربیت نکنیم به هدف خود از برپایی این انقلاب نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه مردم ما این همه شهید دادند که به کدام هدف برسیم؟ گفت: ما باید به جایی برسیم که بتوانیم انسان تربیت کنیم و همه در این خصوص وظیفه داریم؛ روحانیت، حوزه، دانشگاه، دولت، مجلس و ‌... همه وظیفه داریم، این مسائل را نباید فراموش کنیم.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با بیان اینکه باید خیلی حواسمان را جمع کنیم این است که مسوولان باید حال مردم درک کنند، اضافه کرد: اگر قیمت جنسی گران شده و یا دسترسی به آن سخت شده، همه مردم را تحت تاثیر می دهد و باید مسوولان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

بنابه اظهار آیت‌الله دژکام؛ نباید تفاوتی وجود داشته باشد میان مدیران و مردم در دسترسی به امکانات، ثروت های عمومی کشور و هرچیزی که جزو مایحتاج مردم است.

نماینده ولی فقیه در فارس درخصوص واکسن کووید ۱۹ گفت: باید بدانیم این واکسن به تعداد کل انسان‌های روی کره زمین تولید نمی‌شود و قطعا محدودیت‌هایی وجود دارد که طی جلسه‌ای با وزیر بهداشت برگزار شد که تقسیم واکسن تولید شده یا وارد شده به کشور باید چگونه باشد؟

وی افزود: بحث‌هایی مطرح شد که این واکسن مضر است و ضرر دارد ولی دیدیم که فرزندان برخی مسوولین اولین کسانی بودند که برای جلب اعتماد عمومی و رفع این شبهه واکسن زدند که این اقدام نمادین قابل تقدیر است؛ اما عادلانه توزیع کردن این واکسن و دیگر اقلام ضروری و مورد نیاز مردم را باید جدی بگیریم و دنبال کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نتیجه این توزیع عادلانه ثروت و امکانات این است که کمبودها را هم مردم و هم مسوولان درک می‌کنند، تصریح کرد: از یک سو مردم می‌بینند تفاوتی میان آنها و مسوولان نیست و مسوولان هم در پی رفع کمبود بر می‌آیند؛ بنابراین مسوولان در دریافت و دسترسی به نباید امکانات در اولویت نباشند.

تفاوتی میان روحانیت و مردم نیست

وی با تصریح براین موضوع که واقعیت این است که روحانیت نیز که همواره زبان مردم بوده و هستند، تفاوتی با مردم ندارند و سطح متوسط زندگی روحانیت از سطح متوسط زندگی مردم پایین تر است، گفت: در اینجا هم تفاوتی میان روحانیت و مردم نیست و اگر کمبود وجود دارد برای همه وجود دارد و باید امکانات عادلانه توزیع شود؛ از طرفی اگر چیزی به اندازه کافی موجود است نباید احتکار شود و جلوی عرضه آن گرفته شود و ما باید عدالت توزیعی را به صورت ملموس در جامعه ببینیم.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان