کد خبر: ۱۴۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

نایب امام زمان(عج) در نظام جمهوری اسلامی فرماندهی می‌کند/ بن‌بست در چنین کشوری وجود ندارد

آیت‌‌الله دژکام در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان فارس گفت: در نظام جمهوری اسلامی نایب امام زمان(عج) فرماندهی می‌کند و همه ایستاده‌ایم به خاطر اینکه پرچم امام زمان(عج) در دستان رهبری است، بنابراین بازگشت عمق کار شما به حفظ مرزهایی است که متعلق به امام زمان(عج) است.
به گزارش سرویس سیاسی و امنیتی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژكام در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان فارس با تبریك فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: رابطه میان نظامیان و روحانیون ابعاد مختلفی دارد و متعلق به ‌امروز و دیروز نیست و اگر روحانیت انگیزه‌های معنوی و الهی را در نظامیان تقویت کند، آن نیروی نظامی‌ نقش خود را بهتر ایفا می‌کند، بنابراین باید قدر این ارتباط که در جمهوری اسلامی ایران جلوه‌گری بیشتری کرده بدانیم و درست پیش ببریم.

وی با بیان این موضوع که در فقه اسلامی آمده است که حمایت از حاکم ظالم مسلمان حرام است اما کنار آمدن با حاکم کافر بدتر از کنار آمدن با حاکم مسلمان ظالم است، افزود: امروز متاسفانه برخی‌ها به نحوی آمریکا و ارتباط با این کشور را ناجی ایران می‌دانند که مجالی برای هیچ راه دیگری باقی نمی‌گذارند.


نایب امام زمان(عج) در نظام جمهوری اسلامی فرماندهی می‌کند/ بن‌بست در چنین کشوری وجود ندارد

نماینده ولی فقیه در فارس بیان كرد: قویاً اعتقاد داریم این کشور ملک امام زمان(عج) است و در چنین کشوری بن‌بست وجود ندارد و ما همه برای امام زمان(عج) می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم؛ وقتی صاحب همه ما او است ارتباط معنویت با ارتش، لشکر و نظامیان واضح می‌شود.
آیت‌‌الله دژکام تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی نایب امام زمان(عج) فرماندهی می‌کند و همه ایستاده‌ایم به خاطر اینکه پرچم امام زمان(عج) در دستان رهبری است، بنابراین بازگشت عمق کار شما به حفظ مرزهایی است که متعلق به امام زمان(عج) است.

وی گفت: همه مشاهده كردیم وقتی صحبت از دفاع از حرم ائمه معصومین می‌شود در كشور ما غوغا به پا شد و خیل زیادی از جوانان برای دفاع از حرم داوطلب شدند و این اعتقاد جوان ما را نشان می‌دهد که حاضر است ۷۰۰ کیلومتر دورتر از مرزها برود و برای اسلام بجنگد.

تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینكه فرماندهی، روح و حقیقت این وطن امام زمان(عج) است و برای این وطن در هر جای دنیا لازم باشد، می‌جنگیم، گفت: این یک جهت معنویت و روحانیت کار شماست‌ که به این مسئله باید افتخار کنید، البته این قضیه در نظام جمهوری اسلامی جلوه نهایی قبل از ظهور خود را پیدا کرده یعنی فرماندهی کل قوا در اختیار نایب‌الامام است و باید این موضوع را قدر بدانیم.

وی تصریح کرد: کاری که روحانیت انجام می‌دهد چیزی به جز سربازی نیست یعنی كاری كه یک روحانی انجام می‌دهد، اگر واقعی باشد و خدا بپذیرد، سرباز است. اگر در خدمت امام زمان(عج) سربازی برای ما ثبت شود، بالاترین پاداش است و امیدوارم همه در این سربازی موفق باشیم و پیوند روحانیت و‌ مراکز نظامی هر روز به این واقعیت خود که سربازی برای امام زمان(عج) است نزدیک‌تر شود.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری گفت: این عمق قضیه است و در هر جلسه‌ای که برای نیروهای نظامی و انتظامی گرفته می‌شود جا دارد به قسمتی از جهت معنوی سربازی در نظام جمهوری اسلامی پرداخته شود. البته این معنویت خاصی که سربازی دارد هیچ جای دیگر پیدا نمی‌شود. این کار ‌معنوی است و ارزش دارد که خدا را شکر‌گزار باشید چون خیلی‌ها توانایی چنین کاری را ندارند و بحمد الهی خدا این شجاعت را به شما داده تا در وسط میدان باشید.

آیت‌الله دژكام در ادامه سخنان خود به ارتباط کار نظامی با توسعه کشور اشاره كرد و گفت: اگر تاریخ دنیا را بررسی کنید، می‌بینید هر جا که کشوری بالا آمده و رشد داشته و توسعه پیدا کرده، در تاریخ آن كشور کار نظامی و صحنه جنگ سنگینی را پشت سر گذاشته است. جنگ از یک طرف بلاست‌ اما از طرفی آغاز رشد و توسعه و شور حرکت در یک کشور است. در‌ مسیر توسعه کشورها جنگ و کار نظامی ظاهرش خراب شدن است اما در واقع آغاز یک بالندگی جدید است.

وی اظهار داشت: بالندگی ایران اسلامی از همین انقلاب و ایستادن در مقابل دشمن و جنگ شروع شده است اما امروز می‌بینید که همین موشکی که چند روز پیش آزمایش شد و به خوبی در مدار قرار گرفت حاصل کار مجموعه‌های نظامی ما بود. وقتی این موشک در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار گرفت یعنی ما به دنیا اثبات کردیم که هیچ کشوری نمی‌تواند مانع پیشرفت ما شود. آن‌ها ما را تهدید می‌کردند که می‌زنند و کاری از ما بر نمی‌آمد اما امروز هیچ‌جا از جمله کاخ سفید در امان نیست از اینکه اگر موشک زدند در مقابل موشک بخورند و این‌ها حرف‌هایی است که آغاز آن توسعه بزرگ است و رهبری در ادامه کلیدی به ما داد و فرمود کسی که می‌تواند موشک نقطه‌زنی تولید کند که برد آن ۱۸۰۰ کیلومتر است پس می‌تواند تولید خودرو کند و این توسعه است.

آیت‌الله دژكام گفت: البته دیگران باید قدرشناس باشند. رهبر معظم انقلاب فرمود برخی فرصت‌سوزی می کنند. این فرصتی است که نصیب ملت ما شده به برکت تلاش‌هایی که شما کردید و مدیران اجرایی باید فرصت را قدر بدانند و فضا را باز کنند تا این قدرت‌مندی‌ها معطل نماند.
نماینده ولی فقیه در فارس بیان كرد: این کار را شروع کرده‌ایم اما ظرافت مدیران اجرایی کشور را می‌خواهد و میدان کار و توسعه باید باز باشد و ان‌شاءالله شما نظامیان عزیز تجربیات خود را در عرصه فناوری و تکنولوژی در ابعاد مختلف مثل قطعه‌سازی، عرصه‌های الکترونیک و... به میدان بیاورید و این توانمندی‌ها باید به مرور به سمتی رود که خود را در زندگی مردم و پیشرفت صنعتی کشور نشان دهد.

امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد: این جهت هم به خوبی شکل خواهد گرفت و چیزی نمی‌گذرد که ما شاهد پیشرفت همه جانبه کشور باشیم تا حدی که از طرفی در دنیا دیگران ما را تهدید نکنند و از طرف دیگر همه در پیشگاه خدا، خدای متعال از ما که برای اعلای کلمه الله تلاش کردیم خشنود باشد.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان